Bruine aanslag pan

30-11-2010 14:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik twee pannen van BK gekocht. Het zijn dezelfde soort pannen (grijze binnenkant) maar de ene is een koekenpan en de andere een hapjespan.

Ik gebruik ze beide evenveel, maar het afgelopen jaar is in mijn koekenpan een bruine aanslag ontstaan die er helemaal ingetrokken is en bij mijn hapjespan heb ik dit helemaal niet.

Weet iemand hoe dit komt en dus hoe ik dit kan voorkomen bij mijn eventuele volgende koekenpan?
Ik denk niet dat je bij de pijler Eten zware onderwerpen tegen zult komen
quote:Jolie205 schreef op 30 november 2010 @ 16:13:

[...]

Uhm... ja. En dat vierde ik onterecht bot op jou geloof ik. Mijn excuses. Ik begrijp nu dat je het goed bedoelde.Oh wauw wat knap van je om dat zo te zeggen! (Ook heel positief bedoeld hè;-)) excuses aanvaard natuurlijk. Groetjes x
quote:Diva_mamma schreef op 30 november 2010 @ 15:37:

[...]

Was juist positief, het viel me gewoon op! Is toch mooi dat dit een probleem is een pan met bruine aanslag, ik zou willen dat ik me over dat soort relatief `simpele`dingen druk hoefde te maken. En als ik inderdaad een probleem zou hebben of mij iets dwarszit zou ik daar misschien wel een topic over openen maar helaas.... op dit moment heb ik niets wat interessant genoeg is om een topic over te openen, sorry.

Wat een sarcastisch zelfs vervelend berichtje was dit van jouw trouwens, heb je zelf misschien iets waarover je wil praten?Als dat positief is, eet ik mijn koekenpan op. Jij hoeft je blijkbaar ook nergens druk om te maken, anders zat je niet denigrerende berichtjes aan anderen op een forum achter te laten.
O, excuses zijn al gemaakt. Oveirgens zou ik ook mijn grootste problemen niet hier achterlaten. Maar dat ontdek je nog wel.
Gek, maar ik denk dat ik er al achter ben. Juist toevallig vandaag.

Wanneer ik champignons bak, bak ik deze altijd in een lage pan want in de hapjespan maak ik courgette (omdat ik geen champignons lust en mijn man geen courgette).

Wanneer de champignons klaar zijn blus ik ze af met aceto balsamico en dit laat ik inkoken. Ik denk dat het hierdoor komt.

Dus inderdaad, zoals al werd geopperd: ingebakken!

Ik ga de tip met de soda proberen. Heel erg bedankt en ik zal dit soort dingen niet met mijn volgende pan doen!
Dat komt door heet vet en hoog vuur.

Ik heb hetzelfde met mijn grillplaten van mijn Philips grill. De grill zelf is nog ok, maar ik moet een nieuwe kopen omdat de platen vies zijn en erg aanbakken. Kostte maar een paar tientjes, maar toch.

Ik heb al 10 jaar een tefal pan waar ik in kook, en die is nog helemaal gaaf.
Aaach, ik heb het al gevonden. De aanslag aan de rand van een koekepan kan je goed schoonmaken met een prop papier met wat wasbenzine, en de grillplaten in principe ook, maar met wat mechanische kracht (een plastic roerhoutje) gaat het wat sneller.

Ik had de soda al geprobeerd maar vergeefs. Zal aan het type gebruikt vet liggen, in mijn geval zonnebloemolie.

Voortaan alleen niet-plantaardig vet gebruiken om de grill in te vettten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven