Bruine bonen wellen
donderdag 10 december 2009 om 08:18
Hoi allemaal,
Ik heb even jullie hulp nodig. Ik wilde vandaag bruine bonen stamppot maken. Nu heb ik nog gedroogde bruine bonen liggen, die je dus eerst moet wellen. Mijn vader zei nog: dat moet je dan wel even de avond ervoor al doen. Maar jullie raden het al... vergeten dus.
Nu heb ik ze net direct in koud water gezet. Op een recept op internet (weet niet meer welke site) zag ik dat ze 24 moeten wellen...
Mijn vraag: is dit ook echt zo? Of kunnen ze het ook met wat minder tijd wellen af?
Anders kan ik het morgen pas maken... en ik wil vandaag!
Goed, iemand die het wel eens korter doet?
Ik heb even jullie hulp nodig. Ik wilde vandaag bruine bonen stamppot maken. Nu heb ik nog gedroogde bruine bonen liggen, die je dus eerst moet wellen. Mijn vader zei nog: dat moet je dan wel even de avond ervoor al doen. Maar jullie raden het al... vergeten dus.
Nu heb ik ze net direct in koud water gezet. Op een recept op internet (weet niet meer welke site) zag ik dat ze 24 moeten wellen...
Mijn vraag: is dit ook echt zo? Of kunnen ze het ook met wat minder tijd wellen af?
Anders kan ik het morgen pas maken... en ik wil vandaag!
Goed, iemand die het wel eens korter doet?
donderdag 10 december 2009 om 09:59
Dat ik ze nog moet koken is me bekend
.
Bedankt voor de tips en adviezen.
Recept? Ja meerdere. Ik zal eens kijken...
Ingrediënten
Bruine bonen
uien
pond spekreepjes
aardappelen
Bereidingswijze
Bak de uien en de spekreepjes lekker aan.
De bruine bonen even laten koken, aardappelen koken, afgieten en alles door elkaar heen doen.
Dit is dus een hele simpele. Je kunt zelf een beetje varieren met paprika erbij door, en knoflook enzo. Erg lekker winters eten vind ik!
Als je google zoekt dan vind je ook veel recepten nog!
Bedankt voor de tips en adviezen.
Recept? Ja meerdere. Ik zal eens kijken...
Ingrediënten
Bruine bonen
uien
pond spekreepjes
aardappelen
Bereidingswijze
Bak de uien en de spekreepjes lekker aan.
De bruine bonen even laten koken, aardappelen koken, afgieten en alles door elkaar heen doen.
Dit is dus een hele simpele. Je kunt zelf een beetje varieren met paprika erbij door, en knoflook enzo. Erg lekker winters eten vind ik!
Als je google zoekt dan vind je ook veel recepten nog!
donderdag 10 december 2009 om 10:32