Buffet voor 6 personen
maandag 7 november 2011 om 14:23
Een buffet kan altijd, maar heeft voor 6 man niet mijn voorkeur. Ik ben zelf leifhebber van 'met zijn allen tafelen' maar als je daar geen ruimte voor hebt, is een buffet een rpima alternatief.
Thema?
Oosters?
Stamppottenbuffet?
Vis/zee?
Caraibisch?
Waar houd je eigenlijk van? En welke gerechten vind je gemakkelijk, fijn te maken?
Thema?
Oosters?
Stamppottenbuffet?
Vis/zee?
Caraibisch?
Waar houd je eigenlijk van? En welke gerechten vind je gemakkelijk, fijn te maken?
maandag 7 november 2011 om 14:27
Ik zou het niet echt een buffet noemen, maar gewoon de tafel vol hapjes zetten. En dan zoals zwartezwanen zegt een thema aanhouden. Bijvoorbeeld Italiaans (antipasti), Spaans (tapas) of Japans (met sushi, sashimi, zeewiersalade, misosoep en edamame (gestoomde sojaboontjes). Of Mexicaans, of Amerikaans.
maandag 7 november 2011 om 14:28
Tapas heb ik wel aan gedacht, maar ik denk dat het mangedeelte van ons gezelschap dat in hun holle kies stopt. Er moet echt minimaal iets van pasta salade enzo bij. Eigenlijk neig ik naar het thema Italiaans, maar ik kook eigenlijk altijd al Itialaans dus dat is misschien saai?
Vis lusten 2 personen niet.
Ik kook samen met mijn zusje trouwens.
Vis lusten 2 personen niet.
Ik kook samen met mijn zusje trouwens.
maandag 7 november 2011 om 14:32
Waarom buffet? Omdat iedereen dan zelf kan kiezen wat hij of zij lekker vindt?
Als thema is Azië interessant. Je zou dan bijvoorbeeld een grote schaal kiphamburgers kunnen maken (kipfilet fijnmalen, munt, koriander, platte peterselie, rode peper, bosui, vissaus, Kikoman & limoensap toevoegen en kleine burgers maken), een schaal sate, Aziatische biefstuksalade met mango, schaal met sardientjes, verschillende curry's, (vis)soep, etc..
Als thema is Azië interessant. Je zou dan bijvoorbeeld een grote schaal kiphamburgers kunnen maken (kipfilet fijnmalen, munt, koriander, platte peterselie, rode peper, bosui, vissaus, Kikoman & limoensap toevoegen en kleine burgers maken), een schaal sate, Aziatische biefstuksalade met mango, schaal met sardientjes, verschillende curry's, (vis)soep, etc..
maandag 7 november 2011 om 14:48
maandag 7 november 2011 om 14:58
Tapas kun je zo fijn of zo chuncky maken als je het zelf wilt. Dus je hoeft geen ieni-minispiesjes te maken, maar je kunt ook wat grotere spiezen maken. En bv grote champignons vullen, courgetterolletjes en gefrituurde inktvisringen, garnalen en sardientjes en gehaktballetjes, kipkluifjes. En met patatas bravas en lekker donker stokbrood met smeersels en eventueel een pastasalade zitten zelfs de mannen wel vol hoor
maandag 7 november 2011 om 15:38
quote:kjong schreef op 07 november 2011 @ 14:51:
Thema Herfst.
Stoofpeertjes
pompoensoep
Waldorfsalade
gevulde champignons
geroosterd pompoenzonnebloempitjesbrood
beenham om af te snijden
kaas-aardappelpureetoefjes
enz.
gedroogde appeltjes, rozijnen, abrikozen, cornpuffs met honing en yoghurt toe.
Thema Herfst.
Stoofpeertjes
pompoensoep
Waldorfsalade
gevulde champignons
geroosterd pompoenzonnebloempitjesbrood
beenham om af te snijden
kaas-aardappelpureetoefjes
enz.
gedroogde appeltjes, rozijnen, abrikozen, cornpuffs met honing en yoghurt toe.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 8 november 2011 om 11:36
dinsdag 8 november 2011 om 13:00
Hier nog een fan van stamppotbuffet, ook wel eens gedaan. De basics stamppot zonder vlees etc. maar dat er allemaal apart bijserveren, bijv. spekjes (rookspekjes en plakjes zuurkoolspek), speklappen, rookworst, gehaktballen, draadjesvlees en zuur, mosterd en goede jus.
Aanvullende stamppotten, rode kool, spitskool met nasikruiden (net vorige week gemaakt), andijvie etc.
Aanvullende stamppotten, rode kool, spitskool met nasikruiden (net vorige week gemaakt), andijvie etc.