Buffet voor 6 personen

07-11-2011 14:14 24 berichten
Is het raar om een buffet voor 6 personen klaar te maken?

En ik ben eigenlijk op zoek naar een thema om vanuit te gaan voor het buffet. Iemand zin om mee te denken? Uiteraard google ik ondertussen vrolijk verder.
Alle reacties Link kopieren
Een buffet kan altijd, maar heeft voor 6 man niet mijn voorkeur. Ik ben zelf leifhebber van 'met zijn allen tafelen' maar als je daar geen ruimte voor hebt, is een buffet een rpima alternatief.

Thema?

Oosters?

Stamppottenbuffet?

Vis/zee?

Caraibisch?

Waar houd je eigenlijk van? En welke gerechten vind je gemakkelijk, fijn te maken?
Tapas?
Tapas? Is ook goed te doen voor 6 personen

Mosterd....
Ik zou ook veel liever lang tafelen. Maar we willen kiezen voor een buffet omdat ik net een kleintje heb. En ik zou het zo zonde vinden als ik halverwege het diner een uur weg moet voor voeden, boeren en verschonen.
Een bepaald land als thema nemen.

Spaans met tapas

Grieks

Mexicaans

enz
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou het niet echt een buffet noemen, maar gewoon de tafel vol hapjes zetten. En dan zoals zwartezwanen zegt een thema aanhouden. Bijvoorbeeld Italiaans (antipasti), Spaans (tapas) of Japans (met sushi, sashimi, zeewiersalade, misosoep en edamame (gestoomde sojaboontjes). Of Mexicaans, of Amerikaans.
Ik heb een leuke link van BGB gehad en daar was een thema paars. Erg leuk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Tapas heb ik wel aan gedacht, maar ik denk dat het mangedeelte van ons gezelschap dat in hun holle kies stopt. Er moet echt minimaal iets van pasta salade enzo bij. Eigenlijk neig ik naar het thema Italiaans, maar ik kook eigenlijk altijd al Itialaans dus dat is misschien saai?

Vis lusten 2 personen niet.

Ik kook samen met mijn zusje trouwens.
Pasta buffet, waarin ieder met een eigen saus, vlees, vis, kaas topping etc zijn eigen dish kan maken. En een salade bar erbij.

Wat ook leuk is is een pan kokend water op een hittebron en verse ongare pasta, welke in drie minuten klaar is erbij doen.
Als je net een kleine hebt en je bent daar mee in de weer dan zou ik ervoor kiezen om je hele tafel vol lekkere hapjes te zetten en gezellig daarvan genieten.
Waarom is Italiaans saai? Je kan toch meer maken dan alleen pasta. Je kan zo leuk maken als je wilt.
Waarom buffet? Omdat iedereen dan zelf kan kiezen wat hij of zij lekker vindt?

Als thema is Azië interessant. Je zou dan bijvoorbeeld een grote schaal kiphamburgers kunnen maken (kipfilet fijnmalen, munt, koriander, platte peterselie, rode peper, bosui, vissaus, Kikoman & limoensap toevoegen en kleine burgers maken), een schaal sate, Aziatische biefstuksalade met mango, schaal met sardientjes, verschillende curry's, (vis)soep, etc..
Als je tapas leuk vind, maar er zijn veel mannen die teveel eten, denk eraan dat er ook vullende tapas zijn. Bij onze tapasbar serveren ze bijvoorbeeld ook frites, (stok)brood met kruidenboter en tapanades, gekoote of gebakken aardappeltjes met kruiden of vulling etc.
Thema Herfst.

Stoofpeertjes

pompoensoep

Waldorfsalade

gevulde champignons

geroosterd pompoenzonnebloempitjesbrood

beenham om af te snijden

kaas-aardappelpureetoefjes

enz.

gedroogde appeltjes, rozijnen, abrikozen, cornpuffs met honing en yoghurt toe.
Tapas kun je zo fijn of zo chuncky maken als je het zelf wilt. Dus je hoeft geen ieni-minispiesjes te maken, maar je kunt ook wat grotere spiezen maken. En bv grote champignons vullen, courgetterolletjes en gefrituurde inktvisringen, garnalen en sardientjes en gehaktballetjes, kipkluifjes. En met patatas bravas en lekker donker stokbrood met smeersels en eventueel een pastasalade zitten zelfs de mannen wel vol hoor ;)
Oh, het ging om mannen vullen.

Sja.

Dan wordt het het thema Buk.
quote:kjong schreef op 07 november 2011 @ 14:51:

Thema Herfst.

Stoofpeertjes

pompoensoep

Waldorfsalade

gevulde champignons

geroosterd pompoenzonnebloempitjesbrood

beenham om af te snijden

kaas-aardappelpureetoefjes

enz.

gedroogde appeltjes, rozijnen, abrikozen, cornpuffs met honing en yoghurt toe.
Ik krijg er weer honger van.
we hebben wel eens thema groen gehad. al het eten was groen (soms met behulp van wat kleurstof). erg leuk! incl groene aankleding
Echt? Daar zou ik geen trek van krijgen.

Maar TO zit al pastasalade (heb ik nooit begrepen dat gerecht) en tapas (dat is aardappel groente vlees apart van elkaar serveren, dus een bakje gebakken aardappel, een bakje kippenpoot en een bakje bloemkoolroosjes) te maken volgensmij.

TO?
Ik bedenk me net, waarom geen stamppotenbuffet?

Zuurkool (met spekjes, banaan, ananas, manderijn, roomboter)

Boerenkool (met worst, jus, sambal)

Hutspot (met gehaktballetjes, picalilly)
Hier nog een fan van stamppotbuffet, ook wel eens gedaan. De basics stamppot zonder vlees etc. maar dat er allemaal apart bijserveren, bijv. spekjes (rookspekjes en plakjes zuurkoolspek), speklappen, rookworst, gehaktballen, draadjesvlees en zuur, mosterd en goede jus.

Aanvullende stamppotten, rode kool, spitskool met nasikruiden (net vorige week gemaakt), andijvie etc.
Oh ja, ook evt. blokjes kaas/cashewnoten in geval er vegetariers bij zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven