Buffet, wat zet ik neer voor de kids?

woensdag 18 februari 2009 om 10:12
Allereerst: ja ik ken de index, en daar maak ik ook geregeld dankbaar gebruik van. Heb dus ook al gezocht, maar heb niet echt gevonden wat ik wil, vandaar dat ik een nieuw topic open.
Vrijdag krijgen we eters: 14 volwassenen en 3 kinderen. De jongste is een baby, dus daar maak ik me niet zo druk om Dan is er nog een jongetje van 2,5 jaar, en een meisje van 3 jaar. Best jong nog dus. Het volgende zet ik op mn buffet:
- mini gehaktballetjes met pindasaus en tzatziki
- stokbrood met verschillende kaasjes en tapenade
- gerookte zalmwraps
- tonijnsalade
- bladerdeeghapjes met feta, spinazie en pijnboompitjes
- met geitenkaas gevulde tomaten
- mini frikandelletjes gevuld met mozzarella
Nu maak ik me een beetje zorgen om de kids. Ik denk dat ze wel een paar gehaktballetjes lusten, en stokbrood ook wel, maar dat vind ik wel wat weinig. Ik vind de andere gerechten niet echt geschikt voor de kids... Ik kan voor hun nog wel een pak soepstengels erbij zetten, maar ook dat vind ik niet zo...
heeft iemand een goede tip? Liefst iets wat niet te moeilijk is (heb het al zo druk met bovenstaande) liever niet in de oven (zit al vol door de stokbrood en bladerdeeghapjes) en geen frituur (die heb ik niet)
Alvast bedankt!
Vrijdag krijgen we eters: 14 volwassenen en 3 kinderen. De jongste is een baby, dus daar maak ik me niet zo druk om Dan is er nog een jongetje van 2,5 jaar, en een meisje van 3 jaar. Best jong nog dus. Het volgende zet ik op mn buffet:
- mini gehaktballetjes met pindasaus en tzatziki
- stokbrood met verschillende kaasjes en tapenade
- gerookte zalmwraps
- tonijnsalade
- bladerdeeghapjes met feta, spinazie en pijnboompitjes
- met geitenkaas gevulde tomaten
- mini frikandelletjes gevuld met mozzarella
Nu maak ik me een beetje zorgen om de kids. Ik denk dat ze wel een paar gehaktballetjes lusten, en stokbrood ook wel, maar dat vind ik wel wat weinig. Ik vind de andere gerechten niet echt geschikt voor de kids... Ik kan voor hun nog wel een pak soepstengels erbij zetten, maar ook dat vind ik niet zo...
heeft iemand een goede tip? Liefst iets wat niet te moeilijk is (heb het al zo druk met bovenstaande) liever niet in de oven (zit al vol door de stokbrood en bladerdeeghapjes) en geen frituur (die heb ik niet)
Alvast bedankt!

vrijdag 20 februari 2009 om 13:17
Nou ik ben er uit hoor (mag ook wel, tis vanavond al zover ) Ik bak wat extra pannekoekjes voor de kids, moest toch al aan het bakken voor die zalmwraps. Heb een blik miniknakworstjes gekocht en ze lusten ook wel brood en gehaktballetjes. Verder heb ik nog soepstengels liggen en ik zet een schaaltje met komkommerschijfjes neer. Als toetje krijgen ze een één of ander danoontjeding (alleen iets groter en met chocola/vanille vla) en ik heb voor beide nog zo'n grote paashaas van chocola gekocht, die krijgen ze als ze weer weg gaan. Geloof dat ik hiermee genoeg om de kids denk toch?
Bedankt voor alle tips.
Bedankt voor alle tips.
vrijdag 20 februari 2009 om 13:24
En dan zul je zien dat ze van alles eten voor de volwassenen!!
Een paar jaar geleden was ik ergens waar een paar ukkies rondliepen die in no time het hele bakje olijven leeggegeten hadden!
Ik verzorg morgen ook een buffet waar 3 kinderen bij zijn (4, bijna 5 en bijna 7); hier inderdaad ook verschillende soorten brood, gehaktballetjes met zelfgemaakte satésaus (een absolute hit), een schaal met rauwkost en gekookte eitjes (op verzoek van dochter), schaal met diverse vissoorten, parmaham met meloen, een amusesoepje vooraf, vers (tropisch) fruit, verschillende wraps.... ik ga er vanuit dat iedereen wel iets van z'n gading kan vinden.
Succes en een leuke avond!
Een paar jaar geleden was ik ergens waar een paar ukkies rondliepen die in no time het hele bakje olijven leeggegeten hadden!
Ik verzorg morgen ook een buffet waar 3 kinderen bij zijn (4, bijna 5 en bijna 7); hier inderdaad ook verschillende soorten brood, gehaktballetjes met zelfgemaakte satésaus (een absolute hit), een schaal met rauwkost en gekookte eitjes (op verzoek van dochter), schaal met diverse vissoorten, parmaham met meloen, een amusesoepje vooraf, vers (tropisch) fruit, verschillende wraps.... ik ga er vanuit dat iedereen wel iets van z'n gading kan vinden.
Succes en een leuke avond!
vrijdag 20 februari 2009 om 13:45
quote:Pauline65 schreef op 20 februari 2009 @ 13:24:
Zoals mijn zoon van anderhalf die alles wat los en vast zit opeet. Maakt niet uit wat het is, als het maar eetbaar is. En hij eet minstens zoveel als een volwassene!
Pauline, mag ik jouw recept van de satésaus? Ik maak hem ook altijd zelf, op dat moment is 't ie heerlijk, maar vraag me altijd weer af of ik het wel goed doe. Kan ik ze even vergelijken.
Zoals mijn zoon van anderhalf die alles wat los en vast zit opeet. Maakt niet uit wat het is, als het maar eetbaar is. En hij eet minstens zoveel als een volwassene!
Pauline, mag ik jouw recept van de satésaus? Ik maak hem ook altijd zelf, op dat moment is 't ie heerlijk, maar vraag me altijd weer af of ik het wel goed doe. Kan ik ze even vergelijken.
...

vrijdag 20 februari 2009 om 15:57
quote:queenie1 schreef op 20 februari 2009 @ 13:45:
[...]
Oke je vraagt Pauline maar ik verveel me, dus krijg je de mijne ook, of je nou wilt of niet
Pindakaas en melk verwarmen in een steelpannetje. Toevoegen: scheutje ketjap manis, beetje sambal oelek, zeer fijngesnipperd uitje en fijngesnipperd teentje knoflook. Beetje bruine suiker.
Ik weet geen hoeveelheden, doe altijd maar wat totdat het een mooie dikte heeft
[...]
Oke je vraagt Pauline maar ik verveel me, dus krijg je de mijne ook, of je nou wilt of niet
Pindakaas en melk verwarmen in een steelpannetje. Toevoegen: scheutje ketjap manis, beetje sambal oelek, zeer fijngesnipperd uitje en fijngesnipperd teentje knoflook. Beetje bruine suiker.
Ik weet geen hoeveelheden, doe altijd maar wat totdat het een mooie dikte heeft
vrijdag 20 februari 2009 om 17:43
Mijn recept is exact hetzelfde, behalve het gesnipperde uitje, dat doe ik er nooit door! Is wel heel toevallig zeg, want ik heb dit zelf bij elkaar geëxperimenteerd!
Of je bent nog toevalliger een van de mensen aan wie ik dit recept al gegeven heb, nadat ze het bij mij hadden gegeten.
Word nu wel heeeeeel nieuwsgierig
Of je bent nog toevalliger een van de mensen aan wie ik dit recept al gegeven heb, nadat ze het bij mij hadden gegeten.
Word nu wel heeeeeel nieuwsgierig
vrijdag 20 februari 2009 om 18:11
Aha! Dankjulliewel!
Mijn recept was altijd zo: ui, knoflook, olie, ketjap manis, sambal limoensap, pindakaas en bruine suiker. Maar dan kwam die olie altijd heel viezig boven drijven als je 'm even liet staan.
Dus ik ga nu jullie recept uitproberen!! Bedankt!
Mijn recept was altijd zo: ui, knoflook, olie, ketjap manis, sambal limoensap, pindakaas en bruine suiker. Maar dan kwam die olie altijd heel viezig boven drijven als je 'm even liet staan.
Dus ik ga nu jullie recept uitproberen!! Bedankt!
anoniem_68377 wijzigde dit bericht op 20-02-2009 18:13
Reden: sampal???
Reden: sampal???
% gewijzigd
...
vrijdag 20 februari 2009 om 23:04
Queenie: als je pindasaus maakt, koop dan goedkope pindakaas bv van een huismerk, en kijk naar het gehalte aan pinda's. Dat moet meer dan 90 procent zijn... Ik maakte laatste satesaus met een of ander onbekend merk en dat werd ook viezig...bleek er maar 70 procent pinda's in te zitten en de rest olie dus dat was veel te vet.
Verder is mijn recept bijna hetzelfde als het jouwe (1 ui, knoflook fruiten, sambal en 6 eetlepels pindakaas bij, kokend water erbij (gaat borrelen) tot het een mooie dikte heeft, beetje limoensap, 3 lepels ketjap erbij, mespuntje basterdsuiker, theelepel ketoembar en halve theelepel laos.....hmmmm!)
Verder is mijn recept bijna hetzelfde als het jouwe (1 ui, knoflook fruiten, sambal en 6 eetlepels pindakaas bij, kokend water erbij (gaat borrelen) tot het een mooie dikte heeft, beetje limoensap, 3 lepels ketjap erbij, mespuntje basterdsuiker, theelepel ketoembar en halve theelepel laos.....hmmmm!)

woensdag 9 december 2009 om 20:15
Dit topic stond dus in de index, maar je kon er niet op klikken. Ik heb met mijn rechtermuisknop gekozen voor "openen in nieuw venster"
Vervolgens kom je dan in een "vivamobiel" scherm met oranje achtergrond.
Bovenin kun je kiezen voor inloggen en dan kun je wel een reactie typen.
Terug in de etenspijler heb je een normaal topic, ipv "Vivamobiel"
Ok, het is erg omslachtig, maar op dit moment volgens mij de enige manier om toch op oude topics uit de index te reageren.
(hoop wel dat er snel een echte oplossing komt)
Vervolgens kom je dan in een "vivamobiel" scherm met oranje achtergrond.
Bovenin kun je kiezen voor inloggen en dan kun je wel een reactie typen.
Terug in de etenspijler heb je een normaal topic, ipv "Vivamobiel"
Ok, het is erg omslachtig, maar op dit moment volgens mij de enige manier om toch op oude topics uit de index te reageren.
(hoop wel dat er snel een echte oplossing komt)
lokee wijzigde dit bericht op 09-12-2009 20:28
Reden: even uitleggen hoe ik dit deed
Reden: even uitleggen hoe ik dit deed
% gewijzigd