Buffet, wat zet ik neer voor de kids?

18-02-2009 10:12 65 berichten
Allereerst: ja ik ken de index, en daar maak ik ook geregeld dankbaar gebruik van. Heb dus ook al gezocht, maar heb niet echt gevonden wat ik wil, vandaar dat ik een nieuw topic open.



Vrijdag krijgen we eters: 14 volwassenen en 3 kinderen. De jongste is een baby, dus daar maak ik me niet zo druk om Dan is er nog een jongetje van 2,5 jaar, en een meisje van 3 jaar. Best jong nog dus. Het volgende zet ik op mn buffet:



- mini gehaktballetjes met pindasaus en tzatziki

- stokbrood met verschillende kaasjes en tapenade

- gerookte zalmwraps

- tonijnsalade

- bladerdeeghapjes met feta, spinazie en pijnboompitjes

- met geitenkaas gevulde tomaten

- mini frikandelletjes gevuld met mozzarella



Nu maak ik me een beetje zorgen om de kids. Ik denk dat ze wel een paar gehaktballetjes lusten, en stokbrood ook wel, maar dat vind ik wel wat weinig. Ik vind de andere gerechten niet echt geschikt voor de kids... Ik kan voor hun nog wel een pak soepstengels erbij zetten, maar ook dat vind ik niet zo...

heeft iemand een goede tip? Liefst iets wat niet te moeilijk is (heb het al zo druk met bovenstaande) liever niet in de oven (zit al vol door de stokbrood en bladerdeeghapjes) en geen frituur (die heb ik niet)



Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Knakworstjes
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
*
Mag ik ook komen eten?
gehaktballetjes zonder pindasaus of tzaziki, kinderspiesjes, fruit
Kleine tip: als je toch met bladerdeeg aan de gang gaat, kun je van die kleine knakworstjes in bladerdeeg doen. Heb ik vaak op kinderverjaardagen gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die frikandelletjes er ook wel ingaan...

Misschien even hun mama/papa vragen wat ze graag eten?
Aah, knakworstjes, das een goeie.



Ja hoor Fleurtje, haastikke welkom (kop van Drenthe)
Misschicken, de gehaktballetjes had ik al meegerekend voor hun, ik doe de sauzen apart. Knakworstjes in bladerdeeg is ook een leuk idee, daar ben ik inderdaad sowieso al mee in de weer.
Ik houououoouu van Drenthe!





Spekkies doen het ook altijd wel goed. Ok, het hóórt niet bij avondeten, maar a la.
Ik krijg honger.
Ik heb honger.
De meeste kleine (en volwassenen) kinderen lusten graag fruitsalade.

Ik vind het smerig, maar als er kleine kinderen bij mij thuis eten, nemen ze bijna alleen fruit.



Gewoon banaan, mango, appel, annanas, meloen etc klein snijden en in een schaal doen. Eventueel wat suiker er over, als het fruit niet zoet genoeg is.

Als er alleen volwassenen zijn doe ik er ook verse munt doorheen. Maar die groene stukjes vinden kinderen dan vaak weer vies.
Alle reacties Link kopieren
Pfff... Ik ook!



*was dus een reactie op Fleur *
Alle reacties Link kopieren
Van een ei en een tomaat en mayo bijv. een paddenstoel maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Fruitsalade is ook nog een idee. Ik hou daar ook niet zo van, kan ik geen kant-en-klare vruchtenmeuk uit blik neerzetten?



Bedenk me nog iets, ik maak de tonijnsalade met o.a. krieltjes, sperziebonen en gekookte eieren. Kan ik daar nog iets mee voor de kinderen??
Volgens mij lusten ze beide geen tomaat MV... ik weet dat de ene gek is op kaas, en de andere is nogal een lastige eter... dat wordt nog leuk zeg maar
Gewoon plakjes komkommer doet het vaak ook goed bij kinderen.

De al genoemde fruitsalade/bowl.

Soepstengels

Danoontje toe.
Ik ga even eten.

Mijn all times favourite en iedereen vindt het goor: geroosterd bruin brood, stegeman-salami (maar dan van AH) en gebakken uitjes



Vinden kleine kinderen augurk niet lekker? Zilveruitjes?
Alle reacties Link kopieren
Kleine pannekoekjes of poffertjes

Plakjes komkommer

bakje cherrytomaatjes

een schaaltje hele simpele pasta met hamblokjes en kaas
Alle reacties Link kopieren
Stokbrood lusten kinderen vaak ook wel (en kriodenboter en pindasaus ook).



Je zou nog vrolijke sandwiches kunnen maken door drie boterhammen te beleggen met kaas of vleeswaren (of chocoladepasta ) , dan de drie boterhammen op elkaar leggen. Alles in vieren snijden en in elk mini sandwichje een vrolijk stekertje steken .



Zoute stokjes gingen op het kinderkerstdiner ook heel goed.



Blokjes kaas, plakjes worst en stukjes augurk vinden ze hier ook erg lekker en is simpel te maken.
Maarre, als je er echt niet meer uitkomt, het is helemaal niet gek om de ouders te bellen hoor!
Alle reacties Link kopieren
pomme noisette uit de oven
Alle reacties Link kopieren
(oeh, had scherm wat lang open staan en zie dat ik wat achter loop qua reacties! )
Alle reacties Link kopieren
En vraag even of ze niet ergens allergisch voor zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven