Buffet, wat zet ik neer voor de kids?

18-02-2009 10:12 65 berichten
Allereerst: ja ik ken de index, en daar maak ik ook geregeld dankbaar gebruik van. Heb dus ook al gezocht, maar heb niet echt gevonden wat ik wil, vandaar dat ik een nieuw topic open.

Vrijdag krijgen we eters: 14 volwassenen en 3 kinderen. De jongste is een baby, dus daar maak ik me niet zo druk om Dan is er nog een jongetje van 2,5 jaar, en een meisje van 3 jaar. Best jong nog dus. Het volgende zet ik op mn buffet:

- mini gehaktballetjes met pindasaus en tzatziki

- stokbrood met verschillende kaasjes en tapenade

- gerookte zalmwraps

- tonijnsalade

- bladerdeeghapjes met feta, spinazie en pijnboompitjes

- met geitenkaas gevulde tomaten

- mini frikandelletjes gevuld met mozzarella

Nu maak ik me een beetje zorgen om de kids. Ik denk dat ze wel een paar gehaktballetjes lusten, en stokbrood ook wel, maar dat vind ik wel wat weinig. Ik vind de andere gerechten niet echt geschikt voor de kids... Ik kan voor hun nog wel een pak soepstengels erbij zetten, maar ook dat vind ik niet zo...

heeft iemand een goede tip? Liefst iets wat niet te moeilijk is (heb het al zo druk met bovenstaande) liever niet in de oven (zit al vol door de stokbrood en bladerdeeghapjes) en geen frituur (die heb ik niet)

Alvast bedankt!
Ik denk niet dat je met alle ideeen ook nog aparte tonijnsalade hoeft te maken, zoveel eten kinderen niet hoor. Bovendien eten ze misschien evengoed een hapje mee met hun ouders, goed voor de smaakonwikkeling.

Als ik fruitsalade maak, neem ik altijd een blik gemengd fruit als basis en gooi daar verse banaan, appel, sinasappel en een scheutje sap bij.
Alle reacties Link kopieren
Een bakje rijst met boter, kaneel en suiker.
Ik weet het! Ik zag het op een buffet bij het kinderdagverblijf en al die kinderen vonden het lekker:

Crackers (of van die cracottes) met smeerkaas!

Kippenvleugeltjes gingen er ook goed in.
mini-krentenbolletjes
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Marriss schreef op 18 februari 2009 @ 10:30:

Bedenk me nog iets, ik maak de tonijnsalade met o.a. krieltjes, sperziebonen en gekookte eieren. Kan ik daar nog iets mee voor de kinderen??Ja ; hou twee gekookte eieren apart ; zelf laten snijden met zo'n geval , vinden ze leuk .
kippenpootjes.

Gevulde eitjes.

wat kids ook heerlijk vinden is boterhamworst. Je kunt gewoon rolletjes maken, je kunt ook de rolletjes vullen met bv augurk.

Je zou ook nog pannenkoeken kunnen maken op rollen en dan doormidden snijden (koud ook lekker)

Of poffertjes maken maar die zijn koud niet lekker.
En als je toch bezig bent, kun je me dan even het recept geven van die bladerdeegdingetjes met feta en spinazie? In Jip en Janneke-taal graag, want ik ben een nono in de keuken
Wow, wat een hoop goeie ideeen! Blij dat er hier mensen zijn met aanzienlijk meer verstand van kinderen dan ik

De pannekoeken, had ik zelf kunnen bedenken! Ik ga de zalmwraps namelijk niet met tortilla's maken (zo droog) maar met pannekoekjes. Dus als ik daar nou wat extra van maak...

Ik weet dat ik de ouders kan vragen, maar wilde het eigenlijk eerst gewoon zelf proberen. Gelukkig hebben ze beide geen allergieen.

Conclusie, voor de kids staat het volgende op tafel:

- gehaktballetjes

- stokbrood

- soepstengels

- pannekoekjes

- knakworstjes (in bladerdeeg?)

- evt. nog fruitsalade. (blik+vers, goeie tip)

Komkommertjes kan ik sowieso wel neerzetten, vinden de volwassenen ook altijd lekker. Das wel genoeg voor die kleintjes lijkt me?!

Bedankt voor alle tips, jullie hebben me enorm geholpen.
bitterballen

mini-ovensnacks

kipnuggets
Ik zou me niet al te druk maken ; als het kinderen zijn die heel veel lusten staat er toch al genoeg , als ze geen bal lusten heb je heel veel werk voor helemaal niks gedaan .

Ik zou gaan voor dingen die je zo weer terug kunt stoppen of makkelijk bewaren kunt voor als de kinderen het niet eten ; plakjes komkommer ( " met zonder niks " ) , knakworstjes , die balletjes die je al had , gekookte eieren ( die je toch al moest maken ) , paar gekookte krieltjes apart in een schaaltje , paar boontjes in een schaaltje , desnoods paar vissticks of nuggets , mayonaise of klein potje appelmoes .......
In de supermarkt zie ik allemaal van die leuke minihapjes, minihamburgertjes, frikandellen, visfiguurtjes, mini pizza's enz.

Of zelf mini hamburgertjes maken met een pitabroodje, hamburger erin en in 4e snijden en saus erbij.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Misschien kun je de soepstengels vervangen ( of uitbreiden ) door van die kaasstengels ; dat vinden de meeste kinderen heerlijk . En vult ook , als ze verder niks willen / lusten .
Bij de sligro heb je ook hele assortimenten aan mini-hapjes met mini saucijzenbroodjes, mini-kaasbroodjes, mini-pizza.
quote:fleurtje schreef op 18 februari 2009 @ 10:42:

En als je toch bezig bent, kun je me dan even het recept geven van die bladerdeegdingetjes met feta en spinazie? In Jip en Janneke-taal graag, want ik ben een nono in de keuken

Haha, ja hoor, komt ie:

Oven voorverwarmen op 200c.

Bladerdeegplakjes laten ontdooien. Blok feta verbrokkelen. Verse spinazie wassen, in een pan met kokend water gooien en op hoog vuur snel laten slinken. Goed uit laten lekken en evt. uitwringen.

Fijngesnipperd uitje fruiten met evt. een teentje knoflook. Spinazie erbij doen en op smaak brengen met zout en peper (evt. nootmuskaat, maar daar hou ik niet zo van) Voeg geroosterde pijnboompitjes toe, en de verbrokkelde feta. Dit prutje over de bladerdeeghapjes verdelen, en deze dichtvouwen als een envelopje. Bestrijken met eierdooier.

Ik denk dat je ook diepvriesspinazie kunt gebruiken, maar dat is vaak a la creme (ofzo) en het moet niet te vochtig zijn, want anders wordt het te nat. Vandaar dat de spinazie ook goed droog moet zijn na het koken.

Snappie?
Kipnuggets en vissticks, ook goed idee.
Ik maak wel 'ns spinaziekaasflappen met bladerdeeg en daar gebruik ik gewoon 'n paar deelblokjes diepvries spinazie ala creme voor. Gaat gewoon prima! En door de ala creme smaakt 't ook lekkerder, want niet zo bitter als normale spinazie.
Soepstengels die je in een (smeer)kaas kan dippen En kleine loempiatjes
Oke Elninjoo! Ik was bang dat het daarmee te vochtig zou worden, en het er weer uit zou stromen... omdat ik overal lees dat je de spinazie altijd goed uit moet wringen.
Dank!

Lekkerrrrrrr.
Pannekoekjes deden het hier altijd goed.
als ik op n buffet zie wat die hummels van die leeftijd eten, komen ze niet verder dan n stukje stokbrood, . zou me er niet druk om maken, thuis eten ze wel weer gezond

W hebben er trouwens ook bij gehad die voor een stuk zalm niet uit de weg gingen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou me inderdaad niet druk maken. Eigenlijk houd ik nooit extra rekening met kinderen en dat terwijl ik zelf een peuter heb. Ze eten meestal erg weinig en ik vind je menu voor volwassenen ook best kindvriendelijk. Ik denk dat alleen de tomaten met geitenkaas en de tonijnsalade misschien niet zo in de smaak vallen bij de kinderen, maar de rest wel. Waarom zouden ze geen frikandelletje met mozzarella eten? Bovendien gaat het maar om twee peuters!
Hmm... door die laatste twee berichten begin ik toch weer te twijfelen. Misschien toch voldoende om alleen een paar knakworstjes erbij te doen? En misschien voor beide één of twee extra pannekoekjes te bakken. Ik had sowieso al bedacht dat ik voor hun een lekker danoontje toetje ofzo koop, de volwassenen krijgen geen toetje. Ja, koffie.
Oh wacht, het gaat maar om twee kindjes??

Dan inderdaad gewoon stokbroodjes, fruit en een pannenkoekje met toetje. Klaar!
Lijkt me prima, Marriss. Pannenkoeken vallen altijd wel in de smaak bij kinderen. Toetje erbij en klaar ben je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven