Cake bakken in een combimagnetron.

14-10-2011 14:44 16 berichten
Gaat dat sneller dan in een oven?

Mijn combimagnetron bestaat uit een magnetron en een heteluchtoven.

Kun je ook cake bakken in een magnetron?
Probeer het en laat het me weten, ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
ja hoor wij hebben ook een combi, gaat gemakkelijk.
Je heteluchtoven is toch een oven
Het is CynthiaO
Heteluchtoven kan ja. Magnetron normaal gesproken niet, of je moet een recept hebben waar de taart in de magnetron moet. Maar anders zou ik dat zeker niet doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ehm ja hoor als je je combi gewoon op de ovenstand zet, is het gewoon een oven, dus daar kan je een cake in bakken.
Succes Cynthiao, laat je even weten of het gelukt is?
Ik heb het ook eens gedaan. Alleen pas ons cakeblik er net in maar kan niet rond draaien. Waardoor de cake aan de ene kant wel helemaal omhoog was gekomen en aan de andere kant niet.
Je kunt de cake in de hetelucht oven bakken, waarschijnlijk heb je zo'n ronddraaiend ding erbij waarop je je cakeblik kan zetten zodat deze ronddraait.

Misschien dat je je oven hoger moet zetten dan in het recept staat, want hoewel cake op een lage temperatuur wordt gebakken, moet de temperatuur bij sommige combi ovens omhoog, snap je hem nog?
Het is mislukt de cake. Ik had stukjes ananas erbij ingedaan daardoor was het geheel niet helemaal droog alhoewel ik het ananas water er niet bij in had gedaan.

De smaak was ronduit vies. Niet genoeg suiker.

Raar toch, want met zo'n kant-en-klaar pak van Honig hoeft er helemaal geen suiker toegevoegd te worden volgens het voorschrift.

Sorry dames, geen succesverhaal.
Jammer, het zou moeten lukken in een hete lucht oven.

Volgende keer, ananas goed laten uitlekken en daarna nog een beetje het vocht uitknijpen en dan pas door het beslag doen.

Je kunt er eventueel ook gestoofde ananas met suiker en kaneel doorheen doen (nog steeds uitlekken en uitknijpen).
Als het een pak van Honig was, stond er zelf op de verpakking op welke stand van de heteluchtoven je cake moest. Waarom stel je die vraag dan nog?
Jammer Cynthiao. Moet zeggen dat ik me er nooit aan heb gewaagd, ik ben echt een nitwit als het op bakken aan komt.
Met cake weet ik het niet maar ik merk bij mijn combi dat ik het vaak veel langer erin moet doen. Bijv. aardappelkroketjes staat op 20 min maar is bij mij echt 30 min voor ze lekker krokant zijn.

Met quiches moet ik ook altijd even goed kijken. Ik heb geen andere oven dus ben niet anders gewend maar als ik jou was zou ik eerst gewoon een cake bakken. Doe je erna op je plakje cake wat ananas en slagroom. En dan de volgende keer kijken om er ananas in te doen.

Ik heb het wel eens gemaakt met banaan en noten, dat was wel een succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mylene_Valerie:

misschien moet ik inderdaad eerst een gewone cake bakken en kijken of het lukt.

Zal ik doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven