chocolade cakes met gesmolten chocolade
donderdag 12 januari 2012 om 13:55
http://allrecipes.nl/rece ... ten-chocoladecakejes.aspx
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 12 januari 2012 om 13:57
donderdag 12 januari 2012 om 13:58
JA !
Ok dit is heel toevallig maar je hebt nu 24kitchen bij UPC, staat oa Rudolph van Veen te koken de hele dag. Laatst maakte hij deze cakejes.
Je maakt het beslag van eieren, boter en chocolade. De truc is om de cakejes in kleine vormpjes te maken en deze 15 a 17 minuten te laten bakken. Dan blijft de binnenkant zacht.
Klik op de link en je ziet een filmpje en recept met instructies: Rudolphs Bakery Lava Cakes
Succes!
Ok dit is heel toevallig maar je hebt nu 24kitchen bij UPC, staat oa Rudolph van Veen te koken de hele dag. Laatst maakte hij deze cakejes.
Je maakt het beslag van eieren, boter en chocolade. De truc is om de cakejes in kleine vormpjes te maken en deze 15 a 17 minuten te laten bakken. Dan blijft de binnenkant zacht.
Klik op de link en je ziet een filmpje en recept met instructies: Rudolphs Bakery Lava Cakes
Succes!
donderdag 12 januari 2012 om 14:04
Deze van Nigella zien er wel goed te doen uit voor de 1e keer: http://www.nigella.com/re ... n-chocolate-babycakes-148
donderdag 12 januari 2012 om 14:05
donderdag 12 januari 2012 om 14:30
donderdag 12 januari 2012 om 14:41
quote:googlette schreef op 12 januari 2012 @ 14:33:
Oef, ik wist dat ik dit topic eigenlijk niet zou moeten openen.....nu kan ik dus aan niets anders meer denken . Laat je even weten welke je hebt gekozen en hoe het ging? Kan ik mij er wss ook wel een keer aan wagen Argh, het water loopt me nu in de mond... [zoekt naarstig naar iets bevredigenders om te eten dan een banaan]
Oef, ik wist dat ik dit topic eigenlijk niet zou moeten openen.....nu kan ik dus aan niets anders meer denken . Laat je even weten welke je hebt gekozen en hoe het ging? Kan ik mij er wss ook wel een keer aan wagen Argh, het water loopt me nu in de mond... [zoekt naarstig naar iets bevredigenders om te eten dan een banaan]
donderdag 12 januari 2012 om 14:55
hey TO,
ik had eergister brownie's gemaakt met gesmolten chocolade EROP, dat moet je dus NIET doen!
die chocolade word keihard en dan kom je er niet meer doorheen,
anders gewoon even een minuutje in de magnetron doen... zijn ze weer super lekker ( moet je wel magnetron in de de buurt hebben haha)
xx
ik had eergister brownie's gemaakt met gesmolten chocolade EROP, dat moet je dus NIET doen!
anders gewoon even een minuutje in de magnetron doen... zijn ze weer super lekker ( moet je wel magnetron in de de buurt hebben haha)
xx
donderdag 12 januari 2012 om 15:15
quote:someone99 schreef op 12 januari 2012 @ 14:55:
hey TO,
xxVolgens mij kun je dat verhelpen door boter of creme fraiche ofzo toe te voegen aan de chocola, dan is het wel lekker.
hey TO,
xxVolgens mij kun je dat verhelpen door boter of creme fraiche ofzo toe te voegen aan de chocola, dan is het wel lekker.
donderdag 12 januari 2012 om 17:04
Zo maak ik ze:
100 g gezouten roomboter
100 g pure chocolade
100 g suiker
2 eieren
60 ml (4 maatlepels 15 ml) bloem
Oven voorverwarmen op stand 7/8 of 220°C (rooster er uit halen).
• de boter met de chocolade laten smelten in de magnetron (ca. 2½ min/700 Watt)
• Suiker, eieren toevoegen en met garde goed kloppen
• Onder voortdurend kloppen de bloem toevoegen
• Zet de vormpjes op het koude ovenrooster en vul ze met het mengsel
• Zet 10 minuten in de voorverwarmde oven (stand 7/8 of 220°C)
• Laat ze iets afkoelen alvorens ze uit de vorm te halen.
Half warm het lekkerst; binnenin nog iets vloeibaar. Eenmaal afgekoeld zacht van binnen.
100 g gezouten roomboter
100 g pure chocolade
100 g suiker
2 eieren
60 ml (4 maatlepels 15 ml) bloem
Oven voorverwarmen op stand 7/8 of 220°C (rooster er uit halen).
• de boter met de chocolade laten smelten in de magnetron (ca. 2½ min/700 Watt)
• Suiker, eieren toevoegen en met garde goed kloppen
• Onder voortdurend kloppen de bloem toevoegen
• Zet de vormpjes op het koude ovenrooster en vul ze met het mengsel
• Zet 10 minuten in de voorverwarmde oven (stand 7/8 of 220°C)
• Laat ze iets afkoelen alvorens ze uit de vorm te halen.
Half warm het lekkerst; binnenin nog iets vloeibaar. Eenmaal afgekoeld zacht van binnen.