chocolade cakes met gesmolten chocolade

12-01-2012 13:53 33 berichten
Ik wil van het weekend mijn vriend verrasen met een etentje.

En als nagerecht wil ik van die lekkere cakjes maken waneer je ze opensnijdt dat er gesmolten chocolade uitstroomt.

Iemand mischien een idee hoe je ze maakt? en lekkere recpten ervoor.

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Zoeken op lava cakes geloof ik
Internagelaktisch
Op de AH site hebben ze een recept van smeltende chocoladecakejes.
http://allrecipes.nl/rece ... ten-chocoladecakejes.aspx
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Idd een recept van internet nemen. Let wel op dat je (als je een heteluchtoven hebt) de oven lager zet. En let op de tijd! Vaak staat er 20 minuten maar dat is echt te lang. En wat ik ook doe is er een extra blokje chocola indrukken voordat ik het in de oven doe.

Eetse!
Chocolade fondant heet dat, google er maar eens op.
JA !

Ok dit is heel toevallig maar je hebt nu 24kitchen bij UPC, staat oa Rudolph van Veen te koken de hele dag. Laatst maakte hij deze cakejes.

Je maakt het beslag van eieren, boter en chocolade. De truc is om de cakejes in kleine vormpjes te maken en deze 15 a 17 minuten te laten bakken. Dan blijft de binnenkant zacht.

Klik op de link en je ziet een filmpje en recept met instructies: Rudolphs Bakery Lava Cakes

Succes!
Dankjewel! ik ga even kijken:)

Lukken ze bij jullie altijd? of zal het slim zijn om nog iets anders achter de hand te hebben.
Bij mij waren ze "perfect" na een x of 5, haha! Het is maar net wat je lekker vind natuurlijk. Maar echt mislukken doen ze niet!
Als je nu vast gaat oefenen, wil ik best voor je keuren hoor
Deze van Nigella zien er wel goed te doen uit voor de 1e keer: http://www.nigella.com/re ... n-chocolate-babycakes-148
Ik denk dat je wel een par keer moet oefenen hoor, want elke oven is anders. Op een gegeven moment heb je wel door hoelang en op welke temperatuur de cakejes erin moeten, zodat de chocola er echt zo uitkomt als je wilt..

Of je moet naruurlijk geluk hebben en het meteen de 1e keer goed hebben
Haha ik ga het gewoon proberen en anders haal ik er wel een paar bij de burgerking:p
Cakemix, cacaopoeder erdoor, en in elk cakeje een blokje chocolade verstoppen ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:snoesje666 schreef op 12 januari 2012 @ 14:19:

Cakemix, cacaopoeder erdoor, en in elk cakeje een blokje chocolade verstoppen ?

Bah!

Zelf maken is echt zooooveel lekkerder!
Die van Nigella Lawson zijn echt superlekker! Ik heb ze met Kerst voor het eerst gemaakt en als ik eraan denk loopt het water me alweer in de mond. Alleen stroomt hier geen chocola uit, het is wel zachter en smeuiiger dan een normale chocoladetaart.
Oef, ik wist dat ik dit topic eigenlijk niet zou moeten openen.....nu kan ik dus aan niets anders meer denken . Laat je even weten welke je hebt gekozen en hoe het ging? Kan ik mij er wss ook wel een keer aan wagen
quote:googlette schreef op 12 januari 2012 @ 14:33:

Oef, ik wist dat ik dit topic eigenlijk niet zou moeten openen.....nu kan ik dus aan niets anders meer denken . Laat je even weten welke je hebt gekozen en hoe het ging? Kan ik mij er wss ook wel een keer aan wagen Argh, het water loopt me nu in de mond... [zoekt naarstig naar iets bevredigenders om te eten dan een banaan]
Haha erg is dat he! ik laat het zeker nog even weten.

Ik ga nog even op de bank liggen ben ziek!:(
Check, ik zit ook thuis, maar dan krijg ik juist de meeste zin in lekkere en slechte dingen. Succes en beterschap!

Kastanjez; banaan...met chocoladesaus..hhmm!
hey TO,

ik had eergister brownie's gemaakt met gesmolten chocolade EROP, dat moet je dus NIET doen!

die chocolade word keihard en dan kom je er niet meer doorheen,

anders gewoon even een minuutje in de magnetron doen... zijn ze weer super lekker ( moet je wel magnetron in de de buurt hebben haha)

xx
Ik heb het prefecte recept vorig jaar op het kerst 2010 topic geplaatst... recept van Nlgella Iawson.
quote:someone99 schreef op 12 januari 2012 @ 14:55:

hey TO,

ik had eergister brownie's gemaakt met gesmolten chocolade EROP, dat moet je dus NIET doen!

die chocolade word keihard en dan kom je er niet meer doorheen,

anders gewoon even een minuutje in de magnetron doen... zijn ze weer super lekker ( moet je wel magnetron in de de buurt hebben haha)

xxVolgens mij kun je dat verhelpen door boter of creme fraiche ofzo toe te voegen aan de chocola, dan is het wel lekker.
Zo maak ik ze:

100 g gezouten roomboter

100 g pure chocolade

100 g suiker

2 eieren

60 ml (4 maatlepels 15 ml) bloem

Oven voorverwarmen op stand 7/8 of 220°C (rooster er uit halen).

• de boter met de chocolade laten smelten in de magnetron (ca. 2½ min/700 Watt)

• Suiker, eieren toevoegen en met garde goed kloppen

• Onder voortdurend kloppen de bloem toevoegen

• Zet de vormpjes op het koude ovenrooster en vul ze met het mengsel

• Zet 10 minuten in de voorverwarmde oven (stand 7/8 of 220°C)

• Laat ze iets afkoelen alvorens ze uit de vorm te halen.

Half warm het lekkerst; binnenin nog iets vloeibaar. Eenmaal afgekoeld zacht van binnen.
Het recept van Nigella Lawson is inderdaad een aanrader!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven