chocoladesaus

17-01-2012 12:15 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
pas hadden ze bij de lidl flesjes chocoladesaus voor op ijs. Dat werd hard als het er even op zat. Nu hebben ze het niet meer, helaas. Weet iemand of je dat ergens anders ook kunt kopen?
Je kunt ook een pure chocoladereep in stukjes breken en even in de magnetron doen (wel steeds tussendoor husselen). Veel lekkerder en goedkoper!
maryni, is idd ook een mogelijkheid maar dat wordt niet zo lekker knapperig toch...?
Beetje chocola smelten met wat melk au bain marie. Als je daar je ijs in doopt wordt het weer hard.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:miezemuis schreef op 17 januari 2012 @ 12:18:

maryni, is idd ook een mogelijkheid maar dat wordt niet zo lekker knapperig toch...?

Dat wordt juist heel knapperig! Als je er verder niks door gooit (room oid) wordt het gewoon weer hard. Ik doe dit altijd als ik ijs eet. Liefst met chocolade met meer dan 70% cacao.

Au bain marie kan ook en is wat 'veiliger' (in magnetron heb je meer kans dat de chocolade wat verbrand)
Volgens mij heb je dat ook van dr Oetker, tenminste vroeger wel.
Verbrande chocolade wordt bitter. De Aldi heeft die flesjes ook af en toe. Ik heb zo'n flesje ook gekocht, maar het werkt alleen op ijs. Door de kou he.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waar woon je ? Ik heb nog een fles in de koelkast staan van de Lidl, 1x gebruikt met kerst maar niemand vond het lekker

Mag je zo hebben.
kokolientje, ik woon in rotterdam. Je mag het alleen niet in de koelkast bewaren, dan wordt het nl keihard, haha
Da's helaas uit de richting, dan gaat ie maar in het groene archief. Ik dacht omdat ie open is, ik zet hem maar in de koelkast, heb hem daarna ook niet meer aangeraakt haha !
Bij de AH verkopen ze het ook. Geloof dat het inderdaad van Dr. Oetker is zoals eerder werd genoemd.

Staat dan bij de spullen om taarten en cakes mee te versieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven