Chocoladetopic

28-03-2019 12:42 160 berichten
Wat is de lekkerste chocolade? Hou je van gevulde chocolade of juist niet? Is witte chocolade wel echte chocolade? En waarom is zeezout tegenwoordig zo'n hype dat het overal in moet?
Sue-Heck schreef:
31-03-2019 19:46
Ik kreeg ze vroeger als kleuter altijd van de buurvrouw. Ze smaken nostalgisch. Smerig, dat wel, maar nostalgisch.
Bij nostalgisch denk ik altijd aan die Chokotoff dingen :)
Alle reacties Link kopieren
ik vind de combinatie van (extra) puur met sinaasappel bijzonder geslaagd
sowieso het liefst puur, melk en wit vind ik al snel te zoet
en liever een massieve reep dan iets met cremige vullingen...
Betty_Slocombe schreef:
31-03-2019 15:32
Ja, het is me ook een raadsel voor wie het zeebanket in de winkel ligt, want ik vind het niet te hachelen. Ik blijf liever dik door dingen te eten die lekker zijn.
Die koop ik altijd voor m'n schoonouders. Dat is namelijk 1 van de weinige chocolade die ik gerust kan laten liggen.
Ik ben echt zo verslaaf aan die Lindt ballen. We gaan ieder jaar naar Amerika en en ik neem expres weinig mee op de heenreis zodat ik op de terugweg zo veel mogelijk m'n koffer kan vullen met Lindt ballen.
Alle reacties Link kopieren
De Lidl heeft lekkere puur met sinaasappel repen.
En kokos paaseitjes. Ook heerlijk.
Voor de kenners.......is Lindt vergelijkbaar met een merk chocolade? En dan denk ik meer aan de melksmaak.

Ik ken die niet en durf niet te proberen.

Ben zelf fan van Tony, Johnny en Aldi Chateau melk of Nussknacker. Cote D’or weet ik ook raad mee.
Delicata van AH trouwens vind ik niet zo wauw.
Favoriet bij mij is de suikervrije bonbons van Olala Chocolade.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen ttroeteltje, want wat kan er voor vreselijks gebeuren als je eens lindt koopt? :blond:
Alle reacties Link kopieren
Merci Kaffee Sahne.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
lizenlotte schreef:
01-04-2019 20:03
Gewoon proberen ttroeteltje, want wat kan er voor vreselijks gebeuren als je eens lindt koopt? :blond:
Je bent een stuk armer.
Chocoladeletters vind ik lekker. Liefst een M of een A :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
01-04-2019 20:34
Je bent een stuk armer.
Chocoladeletters vind ik lekker. Liefst een M of een A :facepalm:
Nee joh, een reep Lindt kost zo'n 1,80 ofzo.
En troeteltje, is niet te vergelijken met een ander merk sorry :proud: . :flirting:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Nehemah schreef:
31-03-2019 21:00
Merci en Milka is toch vrij prijzig? :$


Nee joh, als je kijkt naar de repen van Milka of die van Ritter, Tony of Lindt zijn die van Milka echt wel goedkoper. Laat staan dat je naar andere chocola kijkt, zoals Leonidas of La Boheme.
Overigens vind ik de Milka Oreo ook erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou al zeggen, zo vreselijk duur is lindt toch ook weer niet dat je het niet zou willen/kunnen proberen?? Milka en merci zijn al helemaal niet duur..
Doubletree20 schreef:
01-04-2019 15:30
Ik ben echt zo verslaaf aan die Lindt ballen. We gaan ieder jaar naar Amerika en en ik neem expres weinig mee op de heenreis zodat ik op de terugweg zo veel mogelijk m'n koffer kan vullen met Lindt ballen.
Je kunt ze in Nederland gewoon online kopen. Heb ik ook onlangs gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Chocola......
I LOVE IT :love:

Merci Kaffee-Sahne is inderdaad erg lekker.
Verder hou ik van Milka Pinda Caramel en Tony's Donkere Melk 42%

Zijn er hier nog meer mensen die de docu over het ontstaan van Tony's hebben gezien? Vond het best indrukwekkend en ik heb me toen voorgenomen vaker hun producten te kopen. Maar vraag me inmiddels af of er andere merken ook proberen slaaf-vrij chocola te produceren. Zijn er kenners die hier iets meer over weten?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
ingelke_kepringelke schreef:
02-04-2019 22:34
Chocola......
I LOVE IT :love:

Merci Kaffee-Sahne is inderdaad erg lekker.
Verder hou ik van Milka Pinda Caramel en Tony's Donkere Melk 42%

Zijn er hier nog meer mensen die de docu over het ontstaan van Tony's hebben gezien? Vond het best indrukwekkend en ik heb me toen voorgenomen vaker hun producten te kopen. Maar vraag me inmiddels af of er andere merken ook proberen slaaf-vrij chocola te produceren. Zijn er kenners die hier iets meer over weten?
Paar varianten geprobeerd, maar ik vind de kwaliteit niet kunnen tippen aan mijn favoriete merken. Voornamelijk veel te zoet!
ingelke_kepringelke schreef:
02-04-2019 22:34
Chocola......
I LOVE IT :love:

Merci Kaffee-Sahne is inderdaad erg lekker.
Verder hou ik van Milka Pinda Caramel en Tony's Donkere Melk 42%

Zijn er hier nog meer mensen die de docu over het ontstaan van Tony's hebben gezien? Vond het best indrukwekkend en ik heb me toen voorgenomen vaker hun producten te kopen. Maar vraag me inmiddels af of er andere merken ook proberen slaaf-vrij chocola te produceren. Zijn er kenners die hier iets meer over weten?
Johnny Doodle en Delicata van AH zeggen ook slaafvrij (of in ieder geval bewust ervan en zo veel mogelijk slaafvrij) te zijn.
Daarom die merken ook geproefd.

Lindt prijs weet ik niet. Ik vraag meer naar de smaak omdat ik niet zomaar alles eet/wil eten. Als ik chocolade kies dan mijn favoriet. Wil dat moment niet verspillen aan iets wat ik niet lekker genoeg vind.
redbulletje schreef:
02-04-2019 13:53
Je kunt ze in Nederland gewoon online kopen. Heb ik ook onlangs gedaan.
Klopt, ik had het gezien maar ik vind het nogal duur. Ik wacht wel tot ik weer in Amerika ben en sla dan m'n slag. Hebben ze nog meer smaken ook.
Alle reacties Link kopieren
De Appie had met kerst echt heeele lekkere pure chocolade met sinaasappel en pecan. Als iemand nog iets weet wat daarop lijkt hoor ik 't graag! Sowieso vind ik pure chocolade met sinaasappel echt een heerlijke combi.

Cote D'or Burt vind ik ook erg lekker, maar die heb ik hier al een tijdje niet meer in de winkel zien liggen volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zeebanket best lekker. :$
Ik ben ook echt geen connaisseur. We hebben wel eens heule exclusieve chocolade gekregen, waar we volgens zeggen echt voor moesten gaan zitten met een kop koffie/thee om er echt van te kunnen genieten.

Nou ja, we vonden het niet echt bijzonder.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Doubletree20 schreef:
03-04-2019 14:19
Klopt, ik had het gezien maar ik vind het nogal duur. Ik wacht wel tot ik weer in Amerika ben en sla dan m'n slag. Hebben ze nog meer smaken ook.
Goedkoper dan bij de werkverkauf in Aken kun je ze niet krijgen. Je koopt dan tegen fabrieksprijzen.
Alle reacties Link kopieren
Milka oreo hebben ze ook in een variant waar in de reep melkchocolade kleine oreotjes zitten....goddelijk. Die met Oreokruimeltjes of de milka oreo paaseitjes vind ik dan toch minder. Milka pinda-caramel of milka choco swing vind ik ook erg lekker.

Ritter Sport melk-macadamia , wit met hele hazelnoot of honey-salt-almonts... altijd goed. Tony had er ooit een met stukjes kaneelbiscuits, die was lekker. Ook de donkere melk-pretzel vind ik prima. Maar de beroemde karamel-zeezout vind ik mwah.

Zeebanket of Bon Bon Bloc zijn echt niet mijn ding te zacht, te weeïge zoete smaak. Dan neem ik liever een lepeltje Nutella.
Iemand ervaring met La Place chocolade die Jumbo verkoopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven