Citroensap ipv geraspte citroenschil?
maandag 20 februari 2012 om 14:16
Ik ben een amerikaanse cheesecake aan het maken (zo 1 die in de oven moet), nu moet ik een citroen raspen, ben alleen vergeten om citroen te halen. Heb nog wel citroensap in huis, kan ik dat gewoon daarvoor in de plaats gebruiken of is het echt veel lekkerder met rasp? Als het geen probleem is, hoeveel sap moet ik dan ongeveer gebruiken?
maandag 20 februari 2012 om 14:36
maandag 20 februari 2012 om 15:00
Bergkristal: bedankt voor de tip, was al weer langs de supermarkt gegaan, maar voor een volgende keer is het wel handig.
Biologische citroenen koop ik altijd (als ik citroenen nodig heb is het bijna altijd voor de schil), dat deed ik eigenlijk, omdat ik niet wist of de gifstoffen afwasbaar waren of misschien in de schil konden trekken?? Van dat waslaagje wist ik niet eens. Waarom doen ze dat?
Biologische citroenen koop ik altijd (als ik citroenen nodig heb is het bijna altijd voor de schil), dat deed ik eigenlijk, omdat ik niet wist of de gifstoffen afwasbaar waren of misschien in de schil konden trekken?? Van dat waslaagje wist ik niet eens. Waarom doen ze dat?
maandag 20 februari 2012 om 15:06
maandag 20 februari 2012 om 15:25
quote:_airecolette_ schreef op 20 februari 2012 @ 15:06:
Ik vind de citroenrasp van Baukje (of zo'n ander bakmerk, weet ik het) heel fijn! Is een mix met suiker en ook lekker om te gebruiken in cakes of appeltaart. Niet helemaal natúúrlijk en vers, maar stukjes waslaag in je taart is ook niet lekker.
Okee dr Oetker dus:
[afbeelding]En jij denkt (hoopt) dat dr. Oetker biologische citroenen gebruikt?
Ik vind de citroenrasp van Baukje (of zo'n ander bakmerk, weet ik het) heel fijn! Is een mix met suiker en ook lekker om te gebruiken in cakes of appeltaart. Niet helemaal natúúrlijk en vers, maar stukjes waslaag in je taart is ook niet lekker.
Okee dr Oetker dus:
[afbeelding]En jij denkt (hoopt) dat dr. Oetker biologische citroenen gebruikt?