Citroensap ipv geraspte citroenschil?

20-02-2012 14:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een amerikaanse cheesecake aan het maken (zo 1 die in de oven moet), nu moet ik een citroen raspen, ben alleen vergeten om citroen te halen. Heb nog wel citroensap in huis, kan ik dat gewoon daarvoor in de plaats gebruiken of is het echt veel lekkerder met rasp? Als het geen probleem is, hoeveel sap moet ik dan ongeveer gebruiken?
Ah, nee dat zou ik echt met rasp doen. Tenzij je echt, echt geen zin hebt om naar de supermarkt te gaan, dan zou ik een scheutje sap toevoegen. Succes.
Ik zou het zelf niet doen. Citroensap is vele malen zuurder dan citroenrasp, dat je meer voor het aroma gebruikt dan voor het zuur. Het is niet echt uitwisselbaar, imho.

Ha, Blackdress!
Vooruit dan maar, op naar de supermarkt...
Wat hierboven staat + ik heb een keer een gebakken kwarktaart gemaakt waarin het limoensap er bij het bakken voor zorgde dat er een enorme derrie ontstond. Heel lekker hoor, maar geen gezicht.
Als je wel een sinaasappel of mandarijntje in huis hebt, kun je evt. daar wat schil van raspen. Dat lijkt er veel meer op dan citroensap.
quote:sri schreef op 20 februari 2012 @ 14:20:

Ha, Blackdress!

TO, en eigenlijk moet je hiervoor biologische citroenen gebruiken, omdat je de schil gebruikt. Op gewone citroenen zit een waslaag die je er met heel goed boenen ook niet afkrijgt. Om het nog lastiger te maken :-)
Ik vindt zelfd die kleine stukjes rasp heel vies aanvoelen in je mond. Een beetje het zelfde als bij melk bij vellen of saus met klontjes. Ik zou een klein scheutje citroensap er door doen voor de maak en de rasp weglaten.
Bergkristal: bedankt voor de tip, was al weer langs de supermarkt gegaan, maar voor een volgende keer is het wel handig.

Biologische citroenen koop ik altijd (als ik citroenen nodig heb is het bijna altijd voor de schil), dat deed ik eigenlijk, omdat ik niet wist of de gifstoffen afwasbaar waren of misschien in de schil konden trekken?? Van dat waslaagje wist ik niet eens. Waarom doen ze dat?
Dat doen ze om mooie glanzende citroenen in de winkel te leggen - wat oudere citroentjes worden dof en tja, dat verkoopt dus niet.
Wat eten we vanavond?
Ik vind de citroenrasp van Baukje (of zo'n ander bakmerk, weet ik het) heel fijn! Is een mix met suiker en ook lekker om te gebruiken in cakes of appeltaart. Niet helemaal natúúrlijk en vers, maar stukjes waslaag in je taart is ook niet lekker.

Okee dr Oetker dus:

quote:makreel schreef op 20 februari 2012 @ 15:02:

Dat doen ze om mooie glanzende citroenen in de winkel te leggen - wat oudere citroentjes worden dof en tja, dat verkoopt dus niet.Precies. En vergeet de bestrijdingsmiddelen niet.
quote:_airecolette_ schreef op 20 februari 2012 @ 15:06:

Ik vind de citroenrasp van Baukje (of zo'n ander bakmerk, weet ik het) heel fijn! Is een mix met suiker en ook lekker om te gebruiken in cakes of appeltaart. Niet helemaal natúúrlijk en vers, maar stukjes waslaag in je taart is ook niet lekker.

Okee dr Oetker dus:

[afbeelding]En jij denkt (hoopt) dat dr. Oetker biologische citroenen gebruikt?
Als je de schil wilt gebruiken dan kun je het beste een rasp gebruiken met hele kleine gaatjes en alleen het gele raspen, daar zit de smaak in. Op die manier vind je echt geen stukjes terug hoor
quote:Blackdress schreef op 20 februari 2012 @ 15:25:

[...]

En jij denkt (hoopt) dat dr. Oetker biologische citroenen gebruikt? Ik hou mezelf graag dom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven