Citroensap

11-04-2010 12:05 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik heb citroensap nodig voor 'n recept en ben natuurlijk vergeten een citroen mee te nemen uit de super (die op zondag dicht is.. grr). 'Gelukkig' nog een flesje citroensap in een kastje staan, maar deze is wél over datum.. Is dit nog te gebruiken? Het zit er nog redelijk 'normaal' uit..

Alvast bedankt
Was het flesje al eens eerder geopend, of is het over datum maar nog dicht? Ik zou zeggen, proef even. En doe een bodempje in een glas, dan kun je zien of het er nog helder uitziet. Ik merk zelf dat als het open is, het sneller niet meer goed is dan wanneer het nog dicht is. Mijn ervaring is, is dat als het niet meer goed is, het wat geschimmeld heeft, en dat het dan troebel is/beetje vlokjes heeft.

Ik weet niet waarvoor je het nodig hebt, maar vervangen door witte wijn zou denk ik wel kunnen.
Kan nog best hoor, het zal hooguit een beetje zuur zijn...oh nee dat hóórt zo he?

Citroensap kan je best langer gebruiken dan erop staat, bederft niet zo gauw.

Als je erop moet kauwen is het niet meer goed dus eerst even in een glas schenken en kijken hoe het eruit ziet.
Dankje voor de tip van het glas.. zal dat nog even nakijken en een drupje proeven! Ik heb maar 'n beetje nodig, dus als dat dr goed uitziet zal ik de gok maar wagen..

Flesje was trouwens ook niet open.. koop het normaal nooit, maargoed kan dus soms wel handig zijn!
Citroensap uit een flesje? Wat is er toch mis met het heerlijke sap uit de citroen?
Lezen, Troeltje, Berlin was deze vergeten te halen.
Snaptik maar ik snap het fenomeen citroensap uit een flesje gewoon niet, het is al zo mooi verpakt in die citroen.... waarom een flesje.

oke heeft niets met de vraag te maken maar toch..
quote:Berlin87 schreef op 11 april 2010 @ 12:16:

Flesje was trouwens ook niet open.. koop het normaal nooit, maargoed kan dus soms wel handig zijn!Gewoon gebruiken dus, tenzij het al 2-jaar-en-3-maanden over datum is
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:troeltje schreef op 11 april 2010 @ 12:20:

Citroensap uit een flesje? Wat is er toch mis met het heerlijke sap uit de citroen? Misschien omdat citroensap in een flesje in je keukenkastje minder snel rot dan een verse citroen in je fruitmand?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
misschien omdat citroensap in een flesje in je keukenkastje minder snel rot dan een verse citroen in je fruitmand?[/quote]

Dat zou je zeggen toch?? Maar in de praktijk staan ze in de kast over de datum te zijn.

Citroentjes worden zoo onderschat , heerlijk sap, lekkere schil, gewoon waard om elke week een verse te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven