Citroensap
zondag 11 april 2010 om 12:05
Oke, ik heb citroensap nodig voor 'n recept en ben natuurlijk vergeten een citroen mee te nemen uit de super (die op zondag dicht is.. grr). 'Gelukkig' nog een flesje citroensap in een kastje staan, maar deze is wél over datum.. Is dit nog te gebruiken? Het zit er nog redelijk 'normaal' uit..
Alvast bedankt
Alvast bedankt
zondag 11 april 2010 om 12:09
Was het flesje al eens eerder geopend, of is het over datum maar nog dicht? Ik zou zeggen, proef even. En doe een bodempje in een glas, dan kun je zien of het er nog helder uitziet. Ik merk zelf dat als het open is, het sneller niet meer goed is dan wanneer het nog dicht is. Mijn ervaring is, is dat als het niet meer goed is, het wat geschimmeld heeft, en dat het dan troebel is/beetje vlokjes heeft.
Ik weet niet waarvoor je het nodig hebt, maar vervangen door witte wijn zou denk ik wel kunnen.
Ik weet niet waarvoor je het nodig hebt, maar vervangen door witte wijn zou denk ik wel kunnen.
zondag 11 april 2010 om 12:12
zondag 11 april 2010 om 12:16
zondag 11 april 2010 om 12:34
zondag 11 april 2010 om 12:35
zondag 11 april 2010 om 12:48
misschien omdat citroensap in een flesje in je keukenkastje minder snel rot dan een verse citroen in je fruitmand?[/quote]
Dat zou je zeggen toch?? Maar in de praktijk staan ze in de kast over de datum te zijn.
Citroentjes worden zoo onderschat , heerlijk sap, lekkere schil, gewoon waard om elke week een verse te kopen.
Dat zou je zeggen toch?? Maar in de praktijk staan ze in de kast over de datum te zijn.
Citroentjes worden zoo onderschat , heerlijk sap, lekkere schil, gewoon waard om elke week een verse te kopen.