cocktail pakket?

17-09-2008 00:47 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we met een hele groep vrienden een weekendje weg. Om de tijd wat te doden tussen het eten en het stappen wil ik een beetje "indrinken" (ooowww wat voel ik me weer een puber)

Nou had ik bedacht om cocktails te gaan maken, een soort miniworkshop ofzo.

Ik kan een bacardi thema eraan geven en dus een mojito en andere rum cocktails maken, of een tropisch thema en dus de tequilla sunrise en blue lagoon oid.

Maar wat ik me afvroeg, wat zouden jullie doen/aanpakken? Zodat ik misschien wat van jullie ideen kan pikken (6)
Alle reacties Link kopieren
ik zou rum en vodka in huis halen.

en cocktails zoeken waarvan dit de basis is, en dan de extra's erbij kopen...

(dus voor 2mojitos: 1limoen, 24muntblaadjes, 20ml suikerwater, 2theelepels rietsuiker, spa rood, ijsblokjes-zakken (heel veel))
Alle reacties Link kopieren
In elk geval vers fruit in mooie stukjes snijden. Deze op een sierlijk sateprikkertje prikken (met zo'n gekleurd pluimpje ofzo). Dat staat te gek :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het in een caribische sfeer doen. Lekkere vrolijke dansmuziek. Ipv een toetje maak je wat verschillend fruit en wat caribische (lichte) hapjes bijv. Je kan ook evt. wat sangria maken of bowl. En dan wat cocktails erbij.

Ik ken niet zo heel veel cocktails maar in de caribean dronk ik toen banana daikiri. Is met rum. Zoooo lekker. Heel af en toe maak ik het nog wel eens.



Wat als "toetje" ook lekker is, is een spoom. Champagne met een bolletje citroensorbetijs is zo lekker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een keer een rumcocktailparty gegeven (in een opwelling, dus niet groots aangepakt, maar toch met succes).

Je kunt zo veel met rum maken! Mojito, caiparina, baco, rum-icetea, etc. Google is your big friend.

Mv, spoom is eigenlijk een 'tussengerechtje' tussen het voor- en hoofdgerecht. Wel erg lekker idd!

Met champagne kun je ook verschillende kir royals maken.
Alle reacties Link kopieren
als je cachaca koopt (soort rum), flesje rietsuiker, verse limoenen en zorgt voor ijsblokjes kunt je lekkere caipirinha maken....hmmmm!!
Alle reacties Link kopieren
blumpke schreef op 17 september 2008 @ 09:46:

Ik heb zelf een keer een rumcocktailparty gegeven (in een opwelling, dus niet groots aangepakt, maar toch met succes).

Je kunt zo veel met rum maken! Mojito, caiparina, baco, rum-icetea, etc. Google is your big friend.

Mv, spoom is eigenlijk een 'tussengerechtje' tussen het voor- en hoofdgerecht. Wel erg lekker idd!

Met champagne kun je ook verschillende kir royals maken.




Ja, dat van die rumparty zie ik wel zitten. Had ook al zitten googlen op bacardi en op baquba.

Ik denk dat ik de recepten van baquba maar even op mijn collega's ga uitproberen. Die flessen zien er ook zo leuk uit.



Een spoom of de cocktail als onderdeel van het diner is niet zo'n geslaagd plan. Het is de bedoeling dat we ook wat te doen hebben en aangezien het diner een bbq is (aangezien de ene dit niet lust en de andere dat niet) is een spoom een beetje uit zijn verband. Als het nou een luxe diner was had ik waarschijnlijk champagne als thema genomen. Glaasje bubbels als aperetief, spoom tussendoor en een scropino voor toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven