cocktails!

27-07-2008 17:06 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb de zondagmiddag heerlijk met een Mojito in de hand op het terras door gebracht! wat zijn jouw favo cocktails (liefst met receptje er bij!).



mijne dus de mojito:



halve limoen in partjes uitknijpen in glas.

wat muntplaatjes er bij

schepje bruine bastardsuiker

even stampen.

flinke scheut rum (bacardi)

ijsblokjes tot 3/4 vh glas

afvullen met spa rood

evt nog wat extra ijsblokken
Alle reacties Link kopieren
Mojito! Heerrlijk! Ook mijn favoriet :)



Caipirinha is ook heerlijk:

Snij de limoenen in partjes en doe ze in een whiskeyglas. Strooi hierover de bruine suiker. Gebruik een stamper om het sap uit de limoenen te persen. Aanvullen met gecrushed ijs en de Cachaca. Even goed roeren en direct serveren.



Of zelf piña colada maken:

* 50 mililiter witte rum (1 borrelglaasje)

* 100 mililiter ananassap

* 50 mililiter kokosmelk

* 3 à 4 ijsblokjes of crushed ice

* stukje ananas

Zorg dat het ananassap reeds goed gekoeld is in de koelkast. Doe de rum, het ananassap, de kokosmelk en het ijs in de shaker en shake well! Giet door een zeefje in een longdrinkglas. Steek op de rand van het glas het stukje ananas.
Alle reacties Link kopieren
Momo, in een Mojito mag je best flink wat munt gebruiken hoor! Een paar blaadjes vind ik wat weinig.



In de US heb ik de echte martini leren waarderen.



55 ml gin

10 ml droge vermout

ijs

1 olijf

oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
poezewoes. ik schreef dan ook 'wat' en niet 'een paar'. ik had er vanmiddag zeker een stuk of 10 per glas. heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
margarita: tequila, triple sec. ijsblokjes (crushed) en wat zout. Er kan ook cointreau in. De kwaliteit van de tequila is erg belangrijk, maar kan dan erg prijzig worden.

Ook erg lekker, naast de crushed ijs, gepureerde verse aardbeien erdoor. Hallo extase, yummmmm!
Alle reacties Link kopieren
btw dj momo, bacardi in je mojito is echt een no no! Ga naar een goede slijterij waar ze er een beetje verstand van hebben, vraag naar cubaanse rum (geschikt voor mojito). Als je daarmee mojito maakt ben je vergoed verpest en wil je noooooooit meer bacardi rum.
Alle reacties Link kopieren
Long Island Ice Tea:



2 cl Wodka

2 cl Gin

2 cl Witte Rum

2 cl Tequila

2 cl Whiskey

2 cl Triple Sec

2 cl Citroensap

glas verder bijvullen met ijs en Cola





Of een goeie Bloody Mary:



4 cl Vodka

150 ml Tomatensap

1/2 tl Worcestershire Sauce

1/2 tl Lemon Juice

5 drupjes Tabasco (giet er halve fles in en daarnaast nog zwarte peper en snufje zout)

(meestal maak ik hem op basis vanTakiTaki, dat is een zeer pittige tomatensap, bij de slijter verkrijgbaar)



en dan natuurlijk een stengel bleekselderij erin om mee te roeren
Alle reacties Link kopieren
Carlice schreef op 27 juli 2008 @ 18:25:

btw dj momo, bacardi in je mojito is echt een no no! Ga naar een goede slijterij waar ze er een beetje verstand van hebben, vraag naar cubaanse rum (geschikt voor mojito). Als je daarmee mojito maakt ben je vergoed verpest en wil je noooooooit meer bacardi rum.




had nog een fles staan, en zocht een excuus om het op te maken. Mojito dus ;-) (hij's nu op). Heb nog een ander merk rum staan. geen idee welke. hele hippe blauwe/metalen fles :-) staat in ieder geval wel mooi op het aanrecht.



nooit geweten dat bacardi in de mojito een no-no is. goh, verbaast me ook wel, gezien de bacardi-mojito reclames enzo.. maar ach, het smaakte mij prima op het terras! en daar gaat het toch om?
Alle reacties Link kopieren
BTW, leuk, al die andere recepten. heb ook nog wat smirnoff staan, en daar zocht ik ook nog een excuus voor. dacht inderdaad aan long island iced tea, of een good-old cosmopolitan.
Alle reacties Link kopieren
Bacardi mag hoor, Momo. Maar de echte rum is Havana club.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
De lekkerst cocktail ooit heb ik gedronken in Venezuela. Meteen erna in NL een blender en cocktailboek gekocht. Helaas is dat samen met mijn ex de deur uitgegaan maar het recept zit nog in mijn koppie.



Banana daikiri;



Witte rum

bananen likeur

banaan

bruine suiker

crushed ijs



Shake it babe!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Poezewoes schreef op 28 juli 2008 @ 00:36:

Bacardi mag hoor, Momo. Maar de echte rum is Havana club.




gelukkig! :-$





oooeh. banaancocktail klinkt ook jammie de pammie!
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik krijg wat vrienden op bezoek. Eentje zwanger en de ander is de bob. Hebben jullie nog alcoholvrije cocktail receptjes, zodat ik het voor hen ook een feestje kan maken?
In Jordanie dronken we lemon-mint cocktail, was 'n heerlijk fris drankje. Verse mintblaadjes fijngemalen (zo fijn krijg ik ze jammergenoeg niet) en dan krijg je die mintsmaak dus niet) met vers limoen/citroensap, aanvullen met spa rood en 'n schepje rietsuiker. Ohja, en ijsblokjes niet vergeten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Caipirinha!



I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 28 februari 2009 @ 14:37:

In Jordanie dronken we lemon-mint cocktail, was 'n heerlijk fris drankje. Verse mintblaadjes fijngemalen (zo fijn krijg ik ze jammergenoeg niet) en dan krijg je die mintsmaak dus niet) met vers limoen/citroensap, aanvullen met spa rood en 'n schepje rietsuiker. Ohja, en ijsblokjes niet vergeten natuurlijk.Klinkt idd als een alcoholvrije mojito of caprinha (weet het verschil nooit). Deze variant heb ik mijn gasten ook voorgeschoteld en ze waren er over te spreken!
Alle reacties Link kopieren
Meeste cocktails word ik ziek van. Enige uitzondering daarop is een martini. 5 delen gin, 1 deel vermouth (of nog wat minder). Even goed roeren over ijs en dan een olijfje erbij.



Jaren geleden kwam ik elke paar weken op zondagavond aan in een hotel in wenen en bleef een paar dagen. De barkeeper die dan dienst had kon zo ontzettend goed martini's maken.. na een paar keer zag 'ie me binnen komen lopen (ik reisde altijd in vrijetijdskleding en dat viel daar nogal op) en tegen de tijd dat ik m'n tas in m'n kamer had neergegooid en weer beneden was stond er een koude en gortdroge martini voor me klaar...
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die heel snobby doet over de soort rum die in mohito's moet; dat drankje is alleen maar verzonnen om spuug goedkope rum nog een beetje te zuipen te maken, dus gebruik lekker wat je wil. Wel lekker hoor daar niet van.



Meer mixjes maar ook fijn; De straaljager - Gin Wodka Bitterlemon



Zubrovka (poolse wodka met een stokje gras erin, smaakt een beetje kanelig) met appelsap.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, daar hebben we een wezelijk verschil. Ik ben dol op zubrovka, of grasovka zoals het tegenwoordig heet maar zou die smaak echt niet willen verstoppen in appelsap.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal dit topic even omhoog, ivm verjaardag volgende maand

Iemand nog meer (liefst een beetje tropische) cocktail recepten?

Alcoholvrije cocktails zijn ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
peach on the beach heb ik eens flink genuttigt in het buitenland...



kan hem alleen nergens meer weer vinden om hem zelf te maken.. hij is heerlijk zoet! het is niet de sex on the bech...
Alle reacties Link kopieren
Mmm, ben zelf niet erg gek op perzik achtige drankjes eigenlijk.

Niemand meer cocktail suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Een simpele: Mimosa

1/3 sinaasappelsap, 2/3 koude prosecco. + ijsblokjes!



En deze lijkt me ook lekker:

Prosecco-Citroen sorbet

Neem 2/3 deel citroensorbetijs en 1/3 deel Prosecco

Voeg een scheutje wodka toe (limoncello is ook een goede optie)

Meng dit in de blender. Schenk uit in een longdrinkglas. Zet er een rietje in, en eventueel een schijfje citroen voor de garnering.

Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Oeh, die klinken lekker!



Even een ander vraagje hoor: hoe crush ik het beste ijs? In een theedoek gaat niet (want blijft aan de theedoek plakken). In een plastic zakje misschien?
Alle reacties Link kopieren
In een goede blender of idd in een zakje tegen de muur/met een hamer/pan ofzoiets
Everytime you make a typo, the errorists win.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven