cocktails!

27-07-2008 17:06 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb de zondagmiddag heerlijk met een Mojito in de hand op het terras door gebracht! wat zijn jouw favo cocktails (liefst met receptje er bij!).

mijne dus de mojito:

halve limoen in partjes uitknijpen in glas.

wat muntplaatjes er bij

schepje bruine bastardsuiker

even stampen.

flinke scheut rum (bacardi)

ijsblokjes tot 3/4 vh glas

afvullen met spa rood

evt nog wat extra ijsblokken
Ik up ook nog even! Ik heb een fles Smirnoff en een fles lime. Wat zijn de beste verhoudingen voor een wodka-lime?
Tip voor Pina Colada: Bij de turkse supermarkt (en waarschijnlijk ook wel bij de toko) verkopen ze kokoscreme. Da's een hele dikke soort kokosmelk, beetje zoetig. Daar een Pina colada mee maken is Goddelijk!

Scheutje Malibu erdoor is ook lekker, weliswaar niet origineel volgens recept,maar who cares!
Gister een mojito gemaakt (ja, met havana club). Dat is écht goddelijk. (maar ja, ik hou dan ook erg van limoen)
UP! Het is weer tijd voor cocktails!

En nu ben ik op zoek naar een pittige cocktail met rode peper. En dan als tegenhanger mango, gember of vanille? Ik heb ooit in een cocktail-bar diverse pittige cocktails gedronken, maar ik kan niet meer bedenken wat er in zat. Ik ben blijkbaar ook geen google-wonder, want wat ik ook intik, ik kan niets vinden wat op een van deze cocktails lijkt.

Iemand???
Pittige cocktail: een cocktail van appeldiksap, citroensap, vleugje ahornsiroop, schijfjes verse citroen, ijsblokjes en een pepertje. Dat geeft een lekker pittige nasmaak aan de cocktail. Je kunt één peper vaker gebruiken.

Zoiets? Nog nooit gehad maar lijkt me erg lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven