cupcakes

23-10-2009 21:18 31 berichten
He meiden mn zoon is eind dec (pas) jarig en het leek mij erg leuk om dan cupcakes te maken. Ik kan prima bakken, dus de basis lukt wel. Alleen als ik zo rondkijk heb je eigelijk 2 soorten cupcakes (globaal gezien dan) die met marsepeinen versiering en met een toef van het een of ander erop.

Wat zijn jullie ervaringen met cupcakes maken en waar haal je je materialen? Ik bedoel ik wil eigelijk een beetje leuke papieren vormpjes en dan de ingredienten zoals marsepein enzo, waar haal je dat? Zelfs bij de hele grote Appie hier hebben ze het niet.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet hoe crea je bent/ wilt zijn? Kijk eens op deleukstetaarten.nl, met een speciaal onderdeel voor cupcakes. Ik kwam nooit verder dan appeltaart en kwarktaart maar hier ben ik wel erg enthousiast van geraakt en na een klein beetje oefenen sta je versteld van jezelf :-)
Bij de bakker kan je vaak wel brokken (hompen,blokken, hoe noem je dat?) marsepein krijgen.

Hema heeft hele leuke gekleurde vormpjes.
dank je voor de tip! Ontbreekt me soms aan de tijd maar ben van mezelf wel crea dus vind het wel leuk om crea te doen met de cupcakes.

Ik ga nu even de site bekijken!
Bij onze Appie hebben ze bij het schap waar de pannenkoekenmix staat allerlei versieringen voor cake en taart zoals gekleurde balletjes, hageltjes, sterretjes enz enz..
Jorina is dat ook de marsepein die geschikt is voor op een taart? Als ik het zo lees, moet die wel heel soepel zijn.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/index.php
Jorina dank je voor de hema en appie tips, zo ver was ik nog niet want was nog niet verder dan kijken voor de marsepein enzo
de bakzolder in Elburg
ik gebruik altijd leuke gekleurde vormpjes (hema of gewoon van de super). Ik maak zelf glazuur van poedersuiker, een drupje citroensap en een drupje water. Erop smeren, versieren met chocoladehagel of iets uit de versierlijn van de bakafdeling. Leuk uitstallen in een mooie mand, lintje eromheen en klaar! altijd een groot succes (en zooo makkelijk voor 25 kids).
Hier zit misschien iets voor je bij?
Marsepein moet je eigenlijk eerst kleuren en vormen, en kan je evt met suikerlijm op de cakejes plakken. Maar je moet er wel een redelijk goed ontwikkelde fijne motoriek voor hebben.
Ik kon niet op het woord komen, maar zachter dan marsepein is de rolfondant op de site die BobdeBouwer linkt.
Bij de leukste taarten kan je gewoon kant en klaar gekleurde marsepein halen. Zelf kleuren is veel lastiger omdat mooi egaal te krijgen!

Toevallig ben ik er vandaag nog geweest want ik ga van het weekend cupcakes maken die mijn dochter maandag gaat tracteren. Ik smeer op de cupcakes trouwens botercreme en doe daarop het marsepein!
misschien is deze site leuk om ideeën op te doen (klik op 'cakejes'): www.sweetthings.nl
... of Hier

Al zijn deze niet echt geschikt voor kleine kids ;)

Of Hier....

succes en smikkelse!

Benieuwd wat het geworden is.
xenos heeft ook taartversiering, weet niet welke nu want dat assortiment verandert nogal
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat is nou het verschil tussen cupcakes en muffins?
quote:Gravinnetje schreef op 23 oktober 2009 @ 23:51:

Wat is nou het verschil tussen cupcakes en muffins?

Cupcakes zijn hip.

Muffins zijn zooooo 2007.
quote:absoluteEinstein schreef op 24 oktober 2009 @ 00:19:

[...]

Cupcakes zijn hip.

Muffins zijn zooooo 2007.

Ooooooooh, nu is het me geheel duidelijk.

Het recept e.d. is verder hetzelfde toch? Afgezien van de minischilderijen die sommigen er boven op doen......

Duikt zo even de keuken in om met dochterlief muffff..... ehm kupkeeks te maken.
muffin:

cupcake:

Een cupcake is een minicakeje met gelijke delen boter, suiker en bloem. Ze komen als het goed is als platte ronde cakes uit de oven zodat je ze gemakkelijk kunt decoreren. Een muffin rijst veel meer, heeft verhoudingsgewijs meer bloem en meer variatie in de ingrediënten van het beslag (nootjes, fruit, chocolade) terwijl cupcakes achteraf versierd worden met creme en marsepein enzo.
This is an unacceptable timeline
Er is al een heel uitgebreid topic over, met veel advies en ook decoratietips. Heb het ge-upt!
Hier in Amerika is het grootste verschil tussen muffins en cupcakes dat muffins niet versierd worden en cupcakes wel. Meeste mensen maken ze met hetzelfde recept.

En om de een of andere reden worden muffins als een gezond ontbijt gezien. Het is hier heel gewoon om kinderen met een muffin te zien lopen op weg naar school. Maar goed, je ziet zat kinderen met een donut als ontbijt.
Hoe bewaren jullie marsepein en rolfondant? want voor die 8 cakejes die ik maak heb ik natuurlijk heel veel over.
quote:OrangeCowgirl schreef op 28 oktober 2009 @ 03:29:

En om de een of andere reden worden muffins als een gezond ontbijt gezien. Het is hier heel gewoon om kinderen met een muffin te zien lopen op weg naar school. Maar goed, je ziet zat kinderen met een donut als ontbijt.Nou? Er zijn ook hartige muffins zonder suiker. Ikzelf maak weleens muffins met heel weinig suiker, maar met stukjes fruit erin. Heel lekker en volgens mij niet slechter dan een boterham met jam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven