De enige juiste manier......

13-04-2010 02:31 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
...om een tompouce te eten is volgens mij :

1. Je duwt met een lepeltje de bovenkant naar beneden.

2. Je eet met het lepeltje de room die ertussen uit piept rondom weg

3. Je legt de bovenkant opzij en eet de onderkant op

4. Je schraapt met het lepeltje het roze laagje suikerwerk eraf en eet dit op

5. Je eet de rest op.

Wat zegt de etiquette?

Hoe doen jullie het?
Eerst stap 1 en 2... dan leg ik de bovenkant opzij en schraap de pudding van de onderkant. De onderkant eet ik op en als laatst de bovenkant, inclusief suikerwerk.. En voor ik aan het gebakje begin schraap ik er eerst het toefje room op de suikerlaag er af.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Vastpakken en je tanden erin zetten.

Qua etiquette, serveer ze niet aan mensen met een slecht passend kunstgebit of mensen die niet vast ter hand zijn.
Bovenkant eraf, room van de onderkant afschrapen, beetje room met het onderkantje eten dan de helft van de overige room eten. En dan het roze bovenkantje met kleine toefjes room erbij
Zoals druifje zegt, heerlijk die tompoucen! Mis ze nu opeens een beetje buiten NL :D
Bovenkant er af, onderkant aflikken, onderkant opeten, bovenkant opeten. En dit alles gewoon heerlijk met je graafjes.
Bovenkant eraf en lekker opeten (of, als er een toefje opzit die eerst oplepelen), dan met een lepeltje het room opeten en dan de onderkant...heerlijk!
Bovenkant eraf, room verdelen over twee helften, onderkant opeten en daarna de roze bovenkant.
Met een mes de room over de lengte, en op 2/3e van de hoogte doorsnijden. Helften van elkaar afhalen en met hand naar mond brengen!
Ow, wat heerlijk wakker worden met de problemen van de wereld.

Ik vind de manier van MissC het handigst, maar eventueel eet ik de room met een vorkje, voor het etiquette-stukje. Boven- en onderkant sowieso met de handen.

Dus: bovenkant verwijderen, daar is het vorkje ook handig voor, om de bovenkant los te maken van de room. De bovenkant wordt voorzichtig opzij gelegd, want het lekkerste stuk en dat moet gekoesterd worden.

Dan de room eraf eten.

Onderkant wegkanen en dan het lekkerste dat voor het laatst bewaard is.

Mjammie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik haal eerste de bovenkant eraf en die eet ik op. En dan de onderkant. Wat grappig dat iedereen een andere methode heeft ontwikkeld
Stressed is just desserts spelled backwards
En waar laat je de room dan Male?
Ik eet het lekkerste altijd als eerste op. Met avondeten eet ik ook eerst het vlees en dan pas de rest.
quote:misschicken schreef op 13 april 2010 @ 08:15:

En waar laat je de room dan Male?

In mijn bakkes.

Ik probeer de tompouce zoveel mogelijk in het midden los te trekken zeg maar.
En dan nu de etiquette qua moorkop...want dat vind ik altijd zo'n drama in gezelschap!
Moorkoppen vind ik niet lekker.

Bananensoezen, die zijn ook moeilijk te eten in het openbaar
quote:misschicken schreef op 13 april 2010 @ 08:17:

En dan nu de etiquette qua moorkop...want dat vind ik altijd zo'n drama in gezelschap! In gezelschap doe ik altijd aan de lijn.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Tompouce: Ik haal altijd de bovenkant eraf, eet die zo op, dan eet ik de room op, en dan de onderkant

Moorkop: Gewoon door midden snijden, en dan gaan lepelen
quote:Solomio schreef op 13 april 2010 @ 08:22:

[...]

In gezelschap doe ik altijd aan de lijn.

Ja duh ik ook *zingt mantra: taart is gif, taart is gif, taart is gif*

Maar voor die gevallen dat je net in een vlaag van verstandsverbijsting zit zeg maar?
Tampouce kan ik niet netjes eten maar een moorkop moet je omdraaien om 'm goed te eten. Dan kan de extra lucht uit het gaatje in de onderkant en poft er niet zomaar slagroom uit. Het blijft niet heel chique natuurlijk.
De etiquette is dat je je verse schoonzoon op z'n eerste bezoek een tompouce voor zet en dat je dan als schoonouders de hele tijd naar hem gaat zitten kijken terwijl hij zich door het ding heen worstelt.
Kan me trouwens niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst een tompouce heb gegeten.

Volgens mij toen ik nog bij de bakker werkte, dat is dan 23 jaar geleden!

Dat kan echt niet! Ik ga van het weekend tompoucen halen. Lekker!
Wij eten hier zowiezo altijd een tompoes op koninginnedag, een oranje uiteraard. *hoezee*
Bovenkant er af en opeten. Dan de onderkant met alle room opeten. Niets schrapen..... gewoon heerlijk je tanden erin.

Nu al zin in koniginnedag en de kingsize tompouce van de hema.
1. Plantenbak opzoeken

2. Rondkijken of niemand kijkt

3. Tompouce in de plantenbak kieperen

4. Iets zoeken dat wel lekker is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven