De Turkse groentenboer/bakker

24-08-2008 11:23 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kopen jullie bij de turkse winkeltjes?

Ik heel graag ze hebben qualiteit tegen een lage prijs.

En je kan pakken wat je zelf wilt.(nu kan dat ook bij de super)

De echte groentenboeren zijn hier op een na ook verdwenen.
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Ik kom heel veel bij de turkse supermarkt. Groentes, kruiden, yogurt. Soms haal ik daar ook brood of vlees, maar meestal ga ik daarvoor naar een turkse bakker, die een groter assortiment heeft. Vlees haal ik meestal bij een turkse slager, die ook een groter keus heeft dan de turkse supermarkt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
wij hebben die hier geen dus ik koop er niet.
Ja, vlak bij mijn werk zitten er veel, dus neem dan vaak wel wat mee: brood, fruit, kruiden, olijven, feta enz
Everytime you make a typo, the errorists win.
Ik kom ook bij de Turkse bakker, bovendien hebben zij de groenteboer en de bakker weer een beetje in het straatbeeld gebracht.

Ook vind ik dat sommige Nederlandse bakkers het wel heel bont maken, laatst was ik er bij eentje en die vroeg voor een puntje 75 cent. Dat is niet uit te leggen, f1,65 in guldens. De Turkse bakker vraagt 20 cent.

Wat ik me wel afvraag: hoe zit het met de warenwet, en het personeel. Mijn Turkse bakker is nooit dicht ('savonds en zondag ook open), en zijn kinderen werken ook in de zaak. Staan die allemaal op de loonlijst? Ga daar eens tegenin als Nederlandse bakker met personeel met een CAO. Ook staat er een soort spies de hele dag te draaien met een homp vlees er op. Hoe gezond is dat? HEb je daar een ontheffing voor nodig? Ook de Marrokaanse slager doet in groenten, naast de vleeswaren. Ik zie het een Nederlandse slager niet doen.
Ik koop er wel eens (plat) brood of broodjes en groente en fruit als ik in de buurt ben maar vergeet het vaak terwijl er hier een paar goede zitten. Ik zou er vaker naar toe moeten gaan, maar heb er gelukkig 1 dichterbij ontdekt!

Ja, Antonio dat van openingstijden/vlees vraag ik me ook wel eens af. Hier is echter wel het deel van de kebab/pizza en een ander deel van de winkel met soort vitrine.
quote:Antonio schreef op 24 augustus 2008 @ 11:30:

Ook staat er een soort spies de hele dag te draaien met een homp vlees er op. Dat is in de meeste gevallen de schoonmoeder. Ze zijn zo achterlijk nog niet die Turken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 24 augustus 2008 @ 11:40:

[...]

Dat is in de meeste gevallen de schoonmoeder. Ze zijn zo achterlijk nog niet die Turken.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Aha, ik ben dol op vrouwenvlees. Toch eens proberen.
Hier in refo-city zijn de turkse winkels toch echt braaf gesloten op zondag en de avonden behalve koopavond.

Ik haal er graag pides en turkse bollen. en fruit.

We hebben hier geen turkse slager, wel een super en een bakker.
Ik koop wel eens fruit en brood daar. De turkse pizza's zijn erg lekker. Vlees koop ik niet, het zaakje waar ik kom ligt het vlees zo onhychienisch erbij dat ik het niet aandurf. Maar ik moet er flink voor omrijden dus tegenwoordig kom ik er minder. Vroeger zat er eentje bij mij om de hoek, ja toen ging ik wekelijks.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bij de turkse bakker vind ik wel een nadeel dat vaak de toonbank vol ligt met eteneswaren en vooral de Marokanen een handhje hebben om overal aan te knijpen en voelen.

Laat staan dat het brood op adem (lees hoest ) hoogte ligt
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Is goed voor je weerstand.
Bij de ontelbare turkse zaakjes in mijn woonplaats liggen alle broden net als bij gewone bakkers achter de toonbank in stellingen. Maar ik woon niet op het platteland, misschien dat het daar anders is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Bij ons kun je het brood zelf pakken, maar het zit wel in plastic zakken.
Hier geen turkse groenteboer, slager noch bakker in de omgeving en dus ook geen boodschappen die daar gedaan worden. Wel jammer overigens, maar anderzijds mag ik totaal niet klagen met nog altijd een groenteboer, slager en bakker 'om de hoek' op dit stukje platteland.

Antonio; de nederlandse combi slager/groenteboer is er wel. Onze eigen slager heeft in 1 pand een slagerij en een groenteboer, beide zoals we dat allemaal nog wel kennen vanuit onze jeugd incl. een assortiment gemaksproducten op beide gebieden. Alles incl semi-open slagerij. Wat ik van hem begrepen heb is dat hij zeker niet 'de enige' is.

Wat mij als klant dan weer voor een nieuwe uitdaging zet. Met hulphond mag ik wél supermarkten, warenhuizen etc. met open slagerij-afdeling in gezien vanuit de Warenwet, maar níet een op zichzelf staande slagerij met open gedeelte. Rara, onder welke van de 2 valt mijn slager?
vandaag ga ik van alles kunnen
Ben je blind Roosvrouw?
Antonio, nee niet blind. Dat zijn geleidehonden. Een hulphond is hetzelfde maar dan voor mensen met een lichamelijke beperking. Dus in plaats van mij in de supermarkt te vertellen waar ik de hagelslag van mijn voorkeur kan vinden, pakt mijn hond de hagelslag voor me uit het rek, legt dit op de lopende band bij de kassa en stopt het vervolgens na betaling in de tas.
vandaag ga ik van alles kunnen

Ik kom ook bij de Turkse bakker, bovendien hebben zij de groenteboer en de bakker weer een beetje in het straatbeeld gebracht.

Ook vind ik dat sommige Nederlandse bakkers het wel heel bont maken, laatst was ik er bij eentje en die vroeg voor een puntje 75 cent. Dat is niet uit te leggen, f1,65 in guldens. De Turkse bakker vraagt 20 cent.Wat ik me wel afvraag: hoe zit het met de warenwet, en het personeel. Mijn Turkse bakker is nooit dicht ('savonds en zondag ook open), en zijn kinderen werken ook in de zaak. Staan die allemaal op de loonlijst? Ga daar eens tegenin als Nederlandse bakker met personeel met een CAO. Ook staat er een soort spies de hele dag te draaien met een homp vlees er op. Hoe gezond is dat? HEb je daar een ontheffing voor nodig? Ook de Marrokaanse slager doet in groenten, naast de vleeswaren. Ik zie het een Nederlandse slager niet doen.is tog niet normaaal

Ook vind ik dat sommige Nederlandse bakkers het wel heel bont maken, laatst was ik er bij eentje en die vroeg voor een puntje 75 cent. Dat is niet uit te leggen, f1,65 in guldens. De Turkse bakker vraagt 20 cent.

Wat ik me wel afvraag: hoe zit het met de warenwet, en het personeel. Mijn Turkse bakker is nooit dicht ('savonds en zondag ook open), en zijn kinderen werken ook in de zaak. Staan die allemaal op de loonlijst? Ga daar eens tegenin als Nederlandse bakker met personeel met een CAO. Ook staat er een soort spies de hele dag te draaien met een homp vlees er op. Hoe gezond is dat? HEb je daar een ontheffing voor nodig? Ook de Marrokaanse slager doet in groenten, naast de vleeswaren. Ik zie het een Nederlandse slager niet doen.

dat is tog niet normaaal, 75ct voor n puntje

ja je hebt ook zo'n (lees ned. bakker) die ook 80ct vraagt voor dat stukje brood
.
De Viva probeert momenteel reclame te maken voor Basarz in Groningen op de Vismarkt. Stinkend dure kakkineuze zaak.

Je kunt beter de hoek omgaan, naar Le Souk in de Folkingestraat. Superwinkel ! Ik ga er apart voor naar de stad met Moppekind. Hier geen slagerij, maar dat is ook niet nodig, de islamitische slager zit een paar deuren verderop.
baklava
Bij mijn Turkse super staat helaas overal in duidelijk Turks bij wat het is.

Dus had ik een pond puntpaprika's gekocht, bleken het pepers te zijn. Maar daar kwamen we pas tijdens het eten achter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven