De Turkse groentenboer/bakker

24-08-2008 11:23 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kopen jullie bij de turkse winkeltjes?

Ik heel graag ze hebben qualiteit tegen een lage prijs.

En je kan pakken wat je zelf wilt.(nu kan dat ook bij de super)

De echte groentenboeren zijn hier op een na ook verdwenen.
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Munt en limoen voor mojito's!

Ik koop heel veel bij de turkse super, bakker en slager. Heb de gewoonte dat ik eerst daarheen ga voor de weerbodschappen en wat ik dan nog niet heb kunnen vinden, haal ik bij de Dirk of de Lidl.

Vind het leuk om nieuwe dingen te proberen en heb inmiddels heel wat ontdekt dat voor herhaling vatbaar is: aan een touwtje gedroogde aubergines en paprika's, orzo, engelenhaar (maak je een soort baklava van, maar dan met kronkelsliertjes), allerlei peulvruchten, bulgur, sucuk natuurlijk (mmm sucuk eieren!), en ik kan ook niet meer zonder blikken schapenkaas en ras el hanout.
heerlijk, de turkse super!

als ik tijd heb loop ik erheen en bedenk ter plekke wat we gaan eten, en dan probeer ik altijd iets mee te nemen dat ik niet ken. Uitleg vragen over producten is ook leuk, krijg vaak hele recepten. Soms is ingredient x voor herhaling vatbaar, soms niet.

en ik heb geen enkele nederlandse bakker meer in de buurt, de dichtsbijzinde is 5 min fietsen. Dat vind ik wel jammer, want turks brood mee naar overblijf is niet lekker en ik ben sowieso dol op goed volkorenbrood. Nu eten we doordeweeks vaan gewoon AH brood. dus 1 nederlandse bakker of goede volkorenturk zou welkom zijn....
quote:absoluteEinstein schreef op 05 september 2008 @ 08:59:

Bij mijn Turkse super staat helaas overal in duidelijk Turks bij wat het is.

Dus had ik een pond puntpaprika's gekocht, bleken het pepers te zijn. Maar daar kwamen we pas tijdens het eten achter. Die fout heeft mijn vader ook eens gemaakt. Toevallig at ik op dat moment eerder dan mijn ouders en ik was nogal aan het zeuren over het eten. 'Het is écht niet lekker papa!' Maar ik was nogal een moeilijke eter dus paps werd behoorlijk chagrijnig en ik moest en zou mijn bord leeg eten. Toen mijn ouders zelf gingen eten begrepen ze ineens dat de 'paprikaatjes' in deze verhouding echt niet te eten waren.
Ik kom bijna dagelijks bij mijn Marokkaanse groenteboer en de Turkse bakker. Lekker, vers en goedkoop. En het assortiment en de kwaliteit zijn fantastisch.

Da's wat anders dan de Nederlandse "groentejuwelier"
Bij mijn turkse slager kan ik nog longhaas kopen,wel op bestelling maar hij heeft het mmmmmmmmm.
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Anders moet je eens kijken bij [...] Bij de meeste artikelen hebben ze zelfs een receptjes als tip..

mmm ziet er echt lekker uit.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-07-2013 19:43
Reden: Spam
% gewijzigd
Nou, wat aardig dat je een 5 jaar oid topic upt. Het is dat ik mobiel forum anders ging er een Turks simsalabim stafje zijn werk doen.
quote:Vinyl schreef op 19 juli 2013 @ 19:20:

Nou, wat aardig dat je een 5 jaar oid topic upt. Het is dat ik mobiel forum anders ging er een Turks simsalabim stafje zijn werk doen.Al gedaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Pfff zit ook lekker dit 5 jaar oude topic te lezen haha
En ik nu dus ook:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven