Deel hier je kookfiasco!!

29-01-2010 12:02 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. het topic over kabouters spaghetti drama(waar ik erg om moest lachen, ze beschrijft het zo leuk) dacht ik 'laat ik een topic openen over fiasco's in de keuken'. Bij deze dus een van mijn fiasco's: Ik wou soep maken, dus groente gekookt en stop het met water en al in de blender(heet). gevolg: omdat ik het niet had laten afkoelen zaten de muren van de keuken(en ik ook) onder de stukjes broccoli. vervolgens was ik nog zo dom om het nog een keer te proberen(want misschien had ik de deksel er wel niet goed op gezet) en nog een keer. pas na poging 3 herinnerde ik me dat mijn moeder me nog zo verteld had geen hete dingen in de blender te stoppen....zo, en nu jullie.
Waarom kun je geen hete dingen in de blender gooien?

Ik heb mijn vinger verbrand toen ik de caramelsaus wilde proeven uit de pan. Dat is gebrande suiker met een scheutje slagroom. Loeiheet dus, en dat wist ik eigenlijk al voordat ik mijn wijsvinger in de saus dipte.
Bij het maken van beslag voor muffins 500 ml toevoegen aan de rest van de ingredienten.

Het had 50 ml moeten zijn. Tja, dat mix je niet meer weg.....;-)
appelsientje....blijkbaar spat het er dan dus met geweld uit, stevig de deksel erop houden helpt ook niet. en aangezien het heet is is het al helemaal geen pretje om dat allemaal over je armen heen te krijgen. en dan ook nog de erop volgende schoonmaakbeurt.
Muffins gemaakt, uit de oven gehaald, en het was echt een taaie kledder met een deuk erin, ipv een mooie muffin die zo over de rand van het vormpje komt kijken. Was ik het ei vergeten erin te doen...
Ik maak vaker zo brocollisoep, gewoon de brocolli vanuit de pan in de blender, kan dat niet?
quote:Kanga76 schreef op 29 januari 2010 @ 12:06:

Bij het maken van beslag voor muffins 500 ml toevoegen aan de rest van de ingredienten.

Het had 50 ml moeten zijn. Tja, dat mix je niet meer weg.....;-)Dat had ik vorig jaar met cakebeslag. Er stond op '6 dl'. Had ik dus mooi even in mijn hoofd dat een deciliter 100 ml is.
@borderwalk, misschien had ik er teveel water bij?? aan de blender ligt het niet want milkshakes etc maakt hij prima.
Een biefstuk door en door gaar gebakken want mijn moeder riep altijd dat vlees goed gaar moet zijn! Dus ik had die biefstuk 20 minuten gebakken ofzo! Vriend was toen ernstig teleurgesteld toen ie uit z'n werk kwam
Dat is het ook Agent L. Een deciliter is 1/10 liter is 100 ml.
Whahahah leuk topic dit Mijn fiasco staat idd in het spaghettitopic
Ik heb er ook wel een aantal, heb de ergste in dit topic beschreven;

Kookblunders; wie heeft ze wel eens gemaakt of meegemaakt?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
volgens mij verwarren mensen mililiters vaak met centiliters. ik had dat dus ook....50 mililiter water, ik realiseerde me nog net op tijd(goot het al bijna de pan in) dat dat NIET hetzelfde is als de inhoud van een flesje cola.
@kabouter...zo zie je maar weer, iedereen blundert wel eens
quote:AgentL schreef op 29 januari 2010 @ 12:09:

[...]

Dat had ik vorig jaar met cakebeslag. Er stond op '6 dl'. Had ik dus mooi even in mijn hoofd dat een deciliter 100 ml is. Dat had je dan goed in je hoofd, maar misschien degene die het recept schreef niet.
Een gekookt ei met schil in de magnetron doen en dan meteen open maken Nooit doen, komt lucht bij het ei en dat veroorzaakt explosie
- slagroom kloppen en dan de mengkom loslaten (krijg je ook zo'n leuk blendereffect van)

- gegratineerde bloemkool willen maken.

Bloemkool uit de diepvries in de ovenschaal mikken, kaas erop en 8 minuutjes in de oven. Niet bij nadenken dat de bloemkool daar echt niet van ontdooit

- Spinazie koken.

Het was nogal vochtige spinazie en ik dacht dat het wel een goed idee was om het te binden met wat maizena. Geen idee of het een goed idee was, want ik had geen maizena, maar wel zetmeel...en dat is dus geen goed idee, dat vormt met water een soort behanglijm
Lekker stukje rundvlees (waar je zo lekker draadjesvlees van kunt maken) en nog best duur ook...Wilde ik lekker laten sudderen (voor uren natuurlijk). Ben in slaap gevallen en werd wakker van een brand lucht...Ja hoor...Lekker stukje duur vlees was pikzwart geworden
Perfectionisme is niet perfect...
Oh, dan weet ik niet meer wat het nou was... Het was een duits pak cakemix, maar dat gaat normaal altijd wel goed.

Hmmm... het was iig iets dat ik in mijn hoofd verkeerd had gerekend, of iets had verward.

Al met al: veel te waterig en niet meer om te bouwen tot een cake dus
klassieker: suiker in de macaroni ipv zout.
quote:nazife schreef op 29 januari 2010 @ 12:19:

klassieker: suiker in de macaroni ipv zout.Hier zout in de slagroom. En ja, dat is me meerdere malen overkomen. Vraag me niet waarom.
Ik dacht dat ik nooit fouten maakte maar er komen er toch een paar bij me naar boven

* cakebeslag wat mislukte dus.

* bij m'n moeder: een mes waarmee ik de randen van de beslagkom 'schoonmaakte' loslaten terwijl de beslagkom nog draaide. Resultaat: mes tussen de haken en mixer kapot

* aardappels pureren met de staafmixer, omdat de gewone mixer kapot was. Dat wordt dus lijm (heeft met structuur van zetmeel te maken) Nu maar weer een gewone mixer aangeschaft én een aardappelstamper
haha , dat aardappelpuree met de staafmixer maken heb ik ook wel eens gedaan :-)

Ook gedaan veels te grote scheut melk door een stamppot heen, waardoor het een soort van andijvie met spekjes soep werd

Rijst niet goed gaar gekookt. ( Meerdere malen , koop nu altijd van die rijst voor in de magnetron )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Ik ben absoluut geen keukenprinses, dus ik mag graag gebruik maken van bepaalde gemakken.

Heb ik dus een week of wat geleden tweemaal zoveel water als aangeraden was bij de aardappelpuree zakjes gedaan. Was geen sukses..

Een collega van mij (wel keukenprinses) had een keer veel mensen te eten. Als dessert had ze een prachtige ijstaart gekocht, je weet wel, bij de groothandel.

Hij zag er heerlijk uit, maar smaakte echt nérgens naar!

De volgende dag bekeek ze de doos nog eens goed, toen bleek het geen ijstaart te zijn, maar een táárt, die een paar uur had moeten ontdooien.....

Een hele lekkere chocolade taart gemaakt, ala Jamie Oliver,

afgedekt met plastic folie, zo in de oven....

Uiteraard smolt de plasticfolie, moest alu-folie zijn;-)

En dat terwijl de visite er al was.....pffft, dat werd dus een gewoon country koekje ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven