Deel hier je kookfiasco!!
vrijdag 29 januari 2010 om 12:02
N.a.v. het topic over kabouters spaghetti drama(waar ik erg om moest lachen, ze beschrijft het zo leuk) dacht ik 'laat ik een topic openen over fiasco's in de keuken'. Bij deze dus een van mijn fiasco's: Ik wou soep maken, dus groente gekookt en stop het met water en al in de blender(heet). gevolg: omdat ik het niet had laten afkoelen zaten de muren van de keuken(en ik ook) onder de stukjes broccoli. vervolgens was ik nog zo dom om het nog een keer te proberen(want misschien had ik de deksel er wel niet goed op gezet) en nog een keer. pas na poging 3 herinnerde ik me dat mijn moeder me nog zo verteld had geen hete dingen in de blender te stoppen....zo, en nu jullie.
vrijdag 29 januari 2010 om 12:04
vrijdag 29 januari 2010 om 12:06

vrijdag 29 januari 2010 om 12:09
quote:Kanga76 schreef op 29 januari 2010 @ 12:06:
Bij het maken van beslag voor muffins 500 ml toevoegen aan de rest van de ingredienten.
Het had 50 ml moeten zijn. Tja, dat mix je niet meer weg.....;-)Dat had ik vorig jaar met cakebeslag. Er stond op '6 dl'. Had ik dus mooi even in mijn hoofd dat een deciliter 100 ml is.
Bij het maken van beslag voor muffins 500 ml toevoegen aan de rest van de ingredienten.
Het had 50 ml moeten zijn. Tja, dat mix je niet meer weg.....;-)Dat had ik vorig jaar met cakebeslag. Er stond op '6 dl'. Had ik dus mooi even in mijn hoofd dat een deciliter 100 ml is.
vrijdag 29 januari 2010 om 12:14

vrijdag 29 januari 2010 om 12:17
- slagroom kloppen en dan de mengkom loslaten (krijg je ook zo'n leuk blendereffect van)
- gegratineerde bloemkool willen maken.
Bloemkool uit de diepvries in de ovenschaal mikken, kaas erop en 8 minuutjes in de oven. Niet bij nadenken dat de bloemkool daar echt niet van ontdooit
- Spinazie koken.
Het was nogal vochtige spinazie en ik dacht dat het wel een goed idee was om het te binden met wat maizena. Geen idee of het een goed idee was, want ik had geen maizena, maar wel zetmeel...en dat is dus geen goed idee, dat vormt met water een soort behanglijm
- gegratineerde bloemkool willen maken.
Bloemkool uit de diepvries in de ovenschaal mikken, kaas erop en 8 minuutjes in de oven. Niet bij nadenken dat de bloemkool daar echt niet van ontdooit
- Spinazie koken.
Het was nogal vochtige spinazie en ik dacht dat het wel een goed idee was om het te binden met wat maizena. Geen idee of het een goed idee was, want ik had geen maizena, maar wel zetmeel...en dat is dus geen goed idee, dat vormt met water een soort behanglijm
vrijdag 29 januari 2010 om 12:18
Lekker stukje rundvlees (waar je zo lekker draadjesvlees van kunt maken) en nog best duur ook...Wilde ik lekker laten sudderen (voor uren natuurlijk). Ben in slaap gevallen en werd wakker van een brand lucht...Ja hoor...Lekker stukje duur vlees was pikzwart geworden
Perfectionisme is niet perfect...
vrijdag 29 januari 2010 om 12:18
vrijdag 29 januari 2010 om 12:23
Ik dacht dat ik nooit fouten maakte maar er komen er toch een paar bij me naar boven
* cakebeslag wat mislukte dus.
* bij m'n moeder: een mes waarmee ik de randen van de beslagkom 'schoonmaakte' loslaten terwijl de beslagkom nog draaide. Resultaat: mes tussen de haken en mixer kapot
* aardappels pureren met de staafmixer, omdat de gewone mixer kapot was. Dat wordt dus lijm (heeft met structuur van zetmeel te maken) Nu maar weer een gewone mixer aangeschaft én een aardappelstamper
* cakebeslag wat mislukte dus.
* bij m'n moeder: een mes waarmee ik de randen van de beslagkom 'schoonmaakte' loslaten terwijl de beslagkom nog draaide. Resultaat: mes tussen de haken en mixer kapot
* aardappels pureren met de staafmixer, omdat de gewone mixer kapot was. Dat wordt dus lijm (heeft met structuur van zetmeel te maken) Nu maar weer een gewone mixer aangeschaft én een aardappelstamper
vrijdag 29 januari 2010 om 12:28
haha , dat aardappelpuree met de staafmixer maken heb ik ook wel eens gedaan
Ook gedaan veels te grote scheut melk door een stamppot heen, waardoor het een soort van andijvie met spekjes soep werd
Rijst niet goed gaar gekookt. ( Meerdere malen , koop nu altijd van die rijst voor in de magnetron )

Ook gedaan veels te grote scheut melk door een stamppot heen, waardoor het een soort van andijvie met spekjes soep werd
Rijst niet goed gaar gekookt. ( Meerdere malen , koop nu altijd van die rijst voor in de magnetron )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

vrijdag 29 januari 2010 om 12:28
Ik ben absoluut geen keukenprinses, dus ik mag graag gebruik maken van bepaalde gemakken.
Heb ik dus een week of wat geleden tweemaal zoveel water als aangeraden was bij de aardappelpuree zakjes gedaan. Was geen sukses..
Een collega van mij (wel keukenprinses) had een keer veel mensen te eten. Als dessert had ze een prachtige ijstaart gekocht, je weet wel, bij de groothandel.
Hij zag er heerlijk uit, maar smaakte echt nérgens naar!
De volgende dag bekeek ze de doos nog eens goed, toen bleek het geen ijstaart te zijn, maar een táárt, die een paar uur had moeten ontdooien.....
Heb ik dus een week of wat geleden tweemaal zoveel water als aangeraden was bij de aardappelpuree zakjes gedaan. Was geen sukses..
Een collega van mij (wel keukenprinses) had een keer veel mensen te eten. Als dessert had ze een prachtige ijstaart gekocht, je weet wel, bij de groothandel.
Hij zag er heerlijk uit, maar smaakte echt nérgens naar!
De volgende dag bekeek ze de doos nog eens goed, toen bleek het geen ijstaart te zijn, maar een táárt, die een paar uur had moeten ontdooien.....
vrijdag 29 januari 2010 om 12:32