Dineren in donker..ervaringen?

23-04-2011 21:23 24 berichten
Ja, zoals mijn titel al doet vermoeden..

Wie heeft er weleens gedineerd in het donker? Er zijn 2 locaties waar dit kan (Ik noem geen namen) in Amsterdam en Utrecht en ik zou het graag eens willen gaan uitproberen. Mijn vriend is volgende maand jarig en het leek me leuk om daar dan een hapje te gaan eten. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Alvast thanx!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nog nooit gedaan maar wel eens op hun site gekeken. Het lijkt mij leuk, vergeet alleen niet dat het personeel met nachtkijkers wel kunnen zien wat jullie doen he!!!! Voordat je nog " stoute dingen" in gedachten hebt .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik stop echt niets in mijn mond waarvan ik niet kan zien wat het is!

Geen ervaring hier .
Niks voor mij. Ik kan niet ruiken en als ik dan ook nog niet kan zien wat ik eet, smaakt het helemaal meer nergens naar en ik weet totaal niet meer wat ik proef. Mijn nichtjes vinden dat spelletje waarbij je geblindoekt van alles moet proeven enig. Ik ben er dus erg, erg slecht in.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik een keer... in Amsterdam.

Het was hartstikke leuk en hilarisch en lekker.

Ik was er met een vriendin.

Enne... het bedienend personeel had geen nachtkijker want was slechtziend/blind.
Ik wist trouwens niet dat het ook in Utrecht zat.

Is dat van dezelfde keten?
Mij lijkt het maar niets... Totaal geen idee wat ze in je eten stoppen... Maar ieder voor zich..
Het is 'geinig', maar het eten is niet te eten. Voor dat geld kun je veel lekkerder eten. Ik vind het geen aanrader.
Ik ben een keer in de locatie in amsterdam geweest. Het was een leuke ervaring maar ik heb er een nare herinnering aan vanwege iets tijdens het hoofdgerecht wat enorm stonk. Het was waarschijnlijk een ingredient wat ik gewoon niet lust, maar doordat je op je smaak en geur af moet gaan, maakt dat des te meer een (negatieve) indruk.

Al met al vond ik het een geinige ervaring. Het meubilair en bestek en servies was een bij elkaar geraapt zooitje, duidelijk te voelen. Het eten was op zich ok, maar absoluut geen culinaire ervaring. Vrij prijzig voor wat je krijgt.

Ga alsjeblieft niet met z'n 2en maar met een groep(je), is veel hilarischer, want je moet er zelf iets van maken.
Oh en van te voren mag je zeggen wat je echt niet lust, en vreemde dingen als orgaanvlees serveren ze sowieso niet.

Wij hadden een trio van vis als voorgerecht ( een plakje gerookte zalm, stukje paling en 1 coquille) Als hoofdgerecht een stukje kangaroebiefstuk en een stukje hertenbiefstuk (allebei gortdroog) met daarbij een blokje aardappelgratin en sperzieboontjes geloof ik. Als toetje een spiesje met 2 aardbeien met chocola eroverheen.

Thuis kan ik een beter menu in elkaar zetten.
Oh, dat heb ik een keer in Zürich gedaan, en ik vond het echt superleuk! Mijn ex nam me mee naar een 'speciaal restaurant', dat was alles wat ik wist. We konden bij licht een menu uitkiezen en daarna werden we meegenomen naar een iets donkerdere ruimte om onze ogen even te laten wennen en daarna naar het helemaal donkere (lees: het was pikzwart, je zag letterlijk geen hand voor ogen). Ik heb zo genoten die avond, de sfeer, het eten Ook in Zürich was het bedienend personeel blind of slechtziend.

[edit] Het was idd niet een menu van een sterrenrestaurant, maar het was wel erg lekker en goed bereid. Ik weet niet meer precies wat we gegeten hebben, het is al 5 jaar geleden...
anoniem_103862 wijzigde dit bericht op 23-04-2011 22:08
Reden: Toevoeging nav nieuwe posts...
% gewijzigd
Het oog wil ook wat en zelfs al zou iets 't zelfde zijn klaargemaakt, hoe ze 't op je bord draperen maakt 't voor mij echt af.
In de allereerste week van het restaurant in Amsterdam ben ik er geweest. Dat is al ruim drie jaar geleden. Hevig verliefd zat ik daar met mijn toen net nieuwe vriend (en nog steeds mijn huidige vriend). Ik vond het heel erg leuk om te doen. Je gaat heel anders om met eten die avond, met je bestek, met je zintuigen. Ik vond het een vervreemdende ervaring maar wel heel interessant. Niet iets wat je echt vaker doet trouwens, maar leuk om een keertje gedaan te hebben. Het eten vond ik overigens prima.
Lijkt me leuk!
Lijkt me vreselijk. Ik zou gaan denken dat er haren in mn eten zitten e.d. (vind ik echt verschrikkelijk namelijk).
1 x gedaan in Brabant, personeelsfeest. NOOIT MEER!
Waarom niet Thee?
@ elninjoo

Het oog wil zeker wat! We gaan dus ook regelmatig lekker culinair eten, vooral infusion dineren vinden we erg leuk, daarvan krijg je ook de meest bizarre onherkenbare hapjes op je bord. Bijna magisch gewoon. Maar ik ben gewoon erg benieuwd naar hoe het in het donker is..

@Yraatje

Het is niet van dezelfde keten, en dit restaurant

organiseert het alleen op de do avond.

Ik denk dat het toch een grappig idee is, en aansluitend een gezellig hotellentje eraanvast ;) dan houd ik iig mijn handjes boven tafel
quote:thee schreef op 24 april 2011 @ 00:31:

1 x gedaan in Brabant, personeelsfeest. NOOIT MEER!

Het lijkt mij ook niets met je collega's. Lijkt mij meer iets met je partner als je het al doet. Ik denk dat ik voor dat geld misschien meer geniet bij een goed restaurant waar je en goed kan dineren en ziet wat voor lekkers je krijgt. Ik zou het leuker vinden als een partner in de restaurantweek een sterrenrestaurant voor dat geld heeft weten te regelen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Of ik heb wel eens met vrienden een rondvaarttocht gemaakt met een 3 gangenmenu, vond ik ook wel leuk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dineren in het donker heb ik gedaan in Nijmegen, toen het Muzieum nog open was. SUPER LEUK. Echt een aanrader!! Ik ben ook met mijn toenmalige vriend geweest. Van tevoren heb ik niet gezegd wat we gingen doen, enkel hints gegeven.

Het is echt pikkedonker. Je wordt je dan pas bewust hoe het voor blinde mensen is. We gingen met andere mensen aan tafel. Met het voorstellen konden we elkaars handen niet gelijk vinden; schept gelijk een band!

Tuurlijk raak je elkaar ook even aan (alleen m'n vriend dan), wat het extra spannend maakt. Geen al te gekke dingen De bediening was blind of zeer slecht ziend dus die zag het niet.

Geef wel door wat je niet lust. Ik was vergeten door te geven dat vriend geen vis lust en tadaa vis op tafel. Jammer, maar m'n eigen schuld, want ze hadden er nog naar gevraagd.

Ik denk er met plezier aan terug en vond het meer dan de moeite waard dus ik zeg DOEN.
Wij konden geen menu kiezen. Ze lieten ons soms raden wat we kregen. Het grappige is dat dit best moeilijk te raden was.
quote:_airecolette_ schreef op 24 april 2011 @ 09:04:

Waarom niet Thee? Voelen of je nu met je hand bij een schaaltjes erwtjes zit of bij de friet (bij wijze van spreken), vreselijk!
Oh jullie hádden tenminste nog friet

Ik kan me voorstellen dat je dat gemier niks vindt, dat gewroet met je handen in het eten.

Ik heb die (taaie) biefstukjes met duim en wijsvinger vastgepakt en hapje voor hapje losgescheurd. Beetje Neanderthaler-achtig en niet fijn
Ja Muzieum, daar had ik dus best goede dingen over gehoord..helaas istie dicht..maar hij gaat ook weer open dit jaar! Ik denk dat ik toch maar wacht dan..

Als het eten qua kwaliteit te wensen overlaat wil ik het risico niet nemen als ik eerlijk ben..dus ben ik toch maar wat anders gaan verzinnen. Prachtig mooi luxe minihotel in Brugge geboekt en vriend mag dan zelf kiezen waar hij lekker wil gaan eten!

Ontzettend bedankt voor alle reacties wederom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven