door een rietje ....

21-05-2010 13:01 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgende week zijn mijn kaken op slot voor 6 weken.

nu kan ik zelf wel een hoop dingen bedenken om door een rietje naar binnen te werken.

De plaatselijke snackbar heeft mij een flinke bos milkshake rietjes kado gedaan zodat het makkelijker is om yoghurtjes etc te drinken.

Iemand nog leuke suggesties voor gezonde en lekkere shakes?
Alle reacties Link kopieren
Uh, zo geen tips, maar puur uit nieuwsgierigheid: waarom gaan ze op slot?
Alle reacties Link kopieren
Je mag mijn blender wel lenen.



Maaltijdsoepen maken en door de blender gooien?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Is het zover Yamuna? Lijkt me heftig! Heb je een blender/ staafmixer? Denk dat je daar namelijk goede vrienden mee zult worden!
Alle reacties Link kopieren
Koop een goede blender (of leen er een) dan kun je alles in principe eten. Beetje bouillon erbij klaar.

Ik heb ook 6 weken kaken op elkaar gehad. Ik ben 10 kg afgevallen. Was niet echt de bedoeling toen.

Maar ik at alles uit de blender. Zelfs bami en foujong hai.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou van de nood een deugd maken. Er mogen bij mij wel een paar kilo's af, ik zou dan aan de (gezonde) shakes gaan, 2x per dag en dan 's avonds een gepureerde maaltijd o.i.d. Lijkt me echt lastig hoor 6 weken lang door een rietje eten.

Ik vraag me af hoe je dan je tanden goed kunt poetsen (aan de achterkant bijv.).
Cum non tum age
Pffff succes en sterkte



Er zijn ook al eens topics geopend geloof ik, door mensen met kaakoperaties. Ik zal eens zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal fruit in de blender mikken?

Bouillon drinken?
Oh daar heb je zelf ook al gepost

Gebroken kaak& 6 weken vloeibaar...help?
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik yoghurtsmoothies erg lekker. Yoghurt, fruit naar keuze, staafmixer, klaar. De AH heeft fijne verpakkingen vriesfruit voor dit doel!



Goeie toepassingen:



Y+ mango (extra+ sinasappelsap)

Y+ bosbessen+ frambozen

Y+ 1/2 banaan + sinasappelsap

Y+ 1/2 banaan+ bosvruchten
Alle reacties Link kopieren
quote:Sarah Scott schreef op 21 mei 2010 @ 13:06:

Pffff succes en sterkte



Er zijn ook al eens topics geopend geloof ik, door mensen met kaakoperaties. Ik zal eens zoeken.Die is al een keer door haar geopend .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Djaza ik krijg een onderkaakverlengende operatie

Blender en staafmixer en huishoud machine zijn in huis.

Tandenpoetsen; dan mogen even de elastieken eraf, kun je tandenpoetsen en dan moet de meuk weer dicht met elastieken.
Alle reacties Link kopieren
Had laatst niet een bekende topkok babyvoeding gemaakt? Ja dat weet ik zeker maar wie was dat? Volgens mij die Ronnie uit Zwolle. Was een test toen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 21 mei 2010 @ 13:10:

Had laatst niet een bekende topkok babyvoeding gemaakt? Ja dat weet ik zeker maar wie was dat? Volgens mij die Ronnie uit Zwolle. Was een test toen.Dat was de kok van de Librije, Johnny de Boer.
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 21 mei 2010 @ 13:10:

Had laatst niet een bekende topkok babyvoeding gemaakt? Ja dat weet ik zeker maar wie was dat? Volgens mij die Ronnie uit Zwolle. Was een test toen.ja met gepureerde topinamboer
Alle reacties Link kopieren
Ik drink Fortimel, da's voor mensen die geen vast voedsel vasthouden. Wel prijzig, maar misschien krijg jij het vergoed. Ik vind dat ik het ook vergoed moet krijgen want A) ik heb een maagaandoening en B) ik moet op gewicht blijven omdat ik aan de ondergrens van gezond gewicht zit, maar daar hebben ze hier in dat apenland niks mee te maken.



Kut zeg dat van je kaken, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:mylenevalerie schreef op 21 mei 2010 @ 13:10:

Had laatst niet een bekende topkok babyvoeding gemaakt? Ja dat weet ik zeker maar wie was dat? Volgens mij die Ronnie uit Zwolle. Was een test toen.Ken uw klassiekers MV, Jonnie Boer.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
http://www.nutriciamedical.be/product.php?id=3



Staan alle soorten bijvoeding in flesjes op, je kunt per ziekte of aandoening zoeken. Mij helpt het iig enorm.
Alle reacties Link kopieren
quote:nouschi schreef op 21 mei 2010 @ 13:14:

[...]





Ken uw klassiekers MV, Jonnie Boer.Ja die ouwe Sjonnie, ik wist al bijna zeker dat hij het was. Die test met babyvoeding uit de supermarkt en hij maakte wat dingen, die dan echt nog naar eten moesten smaken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 21 mei 2010 @ 13:05:

Ik zou van de nood een deugd maken. Er mogen bij mij wel een paar kilo's af, ik zou dan aan de (gezonde) shakes gaan, 2x per dag en dan 's avonds een gepureerde maaltijd o.i.d. Lijkt me echt lastig hoor 6 weken lang door een rietje eten.

Ik vraag me af hoe je dan je tanden goed kunt poetsen (aan de achterkant bijv.).ghegheghe geef nog steeds borstvoeding, en dat combineren met 6 weken vloeibaar ... ik denk dat ik heel slank de zomer in kan

Alle reacties Link kopieren
quote:Digitalis schreef op 21 mei 2010 @ 13:15:

http://www.nutriciamedical.be/product.php?id=3



Staan alle soorten bijvoeding in flesjes op, je kunt per ziekte of aandoening zoeken. Mij helpt het iig enorm.



en is dat ook nog lekker ?

(ben niet heel erg veel eisend, maar wel een beetje )
Alle reacties Link kopieren
yamuna, word je in een streekziekenhuis geopereerd?

Mijn broer en zus hebben beide deze operatie ook gehad. Broer de 1e keer in Hoorn, de 2e keer in A'dam. De techniek was anders in het VU, waardoor hij alweer veel sneller van de rietjes af was....

De eerste keer heeft hij alleen maar zoete toetjes gegeten. Resultaat: een gebit vol gaatjes naderhand. Denk dus om je aantal eetmomenten per dag en vraag aan de arts wat je eraan kunt doen.

De tweede keer kwamen de toetjes hem al snel zijn neusgaten uit en ging hij alles pureren. Gewoon avondeten, staafmixer en extra vocht erdoorheen en eten maar.



Ik wens je veel succes met de operatie, mijn broer en zus zijn er veel knapper door geworden. (en zijn van vervelende klachten af)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn veel lekkere gepureerde soepen van het type "groenten koken in bouillon en staafmixer erop".



Bv

- stukken courgette en brie koken in kippebouillon en pureren

- stukken zelfgeroosterde paprika en gefruite ui in bouillon en pureren

- idem dito voor waterkers, of spinazie, etc
Alle reacties Link kopieren
sosofie ik ga naar medisch centrum alkmaar.

heb vandaag de modellen gezien hoe het moet gaan worden

..... en ik word knáp (al zeg ik het zelf )

ik ga me er bijna op verheugen
Alle reacties Link kopieren
quote:Snormel schreef op 21 mei 2010 @ 13:22:

Er zijn veel lekkere gepureerde soepen van het type "groenten koken in bouillon en staafmixer erop".



Bv

- stukken courgette en brie koken in kippebouillon en pureren

- stukken zelfgeroosterde paprika en gefruite ui in bouillon en pureren

- idem dito voor waterkers, of spinazie, etcmmmmm dat klinkt wél lekker !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven