door een rietje ....

21-05-2010 13:01 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf volgende week zijn mijn kaken op slot voor 6 weken.

nu kan ik zelf wel een hoop dingen bedenken om door een rietje naar binnen te werken.

De plaatselijke snackbar heeft mij een flinke bos milkshake rietjes kado gedaan zodat het makkelijker is om yoghurtjes etc te drinken.

Iemand nog leuke suggesties voor gezonde en lekkere shakes?
oh, Yam, tis voor jou.

*bergt waanzinnige coctails met rietjes en parasolletjes weer op in de boekenkast*

Het is zo ver dus. Spannend!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Yamuna schreef op 21 mei 2010 @ 13:09:

Tandenpoetsen; dan mogen even de elastieken eraf, kun je tandenpoetsen en dan moet de meuk weer dicht met elastieken.Kan je niet trainen in heul snel eten? Elastieken eraf, alles je waffeltje in douwen (ja weet nog je topic over waffeltjes-eten) en dan snel je tanden poetsen. In 5 min klaar.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alkmaar, dat is in elk geval beter dan Hoorn.... wat een prutziekenhuis is dat WFG toch. Maargoed: vraag even na wat je aan de gaatjes in je tanden kunt doen, of ter voorkoming daarvan... Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven?

Je wordt een bloedmooie meid, echt...

(voor/na-foto's moet je niet maken tijdens die eerste dagen, met een blauw/paars opgezwollen koppie...)

Succes!
o, sorry... jij hebt die elastieken (VU methode) en kunt je tanden dus wel poetsen. Broer kon dat de 1e keer niet...
ghegheghe die paque toch ...

drink jij er maar een voor mij

Proost!
Ik zou ook veel gebonden soepen maken. Afvallen is leuk, maar je moet natuurlijk niet van je graatje gaan.

Nog twee soepies:

Doperwtensoep:

Fuit uitje

voeg bouillon toe

doperwten (vriezer of vers) erbij

Staafmixer, klaar.

Gebonden tomatensoep

fruit ui, knoflook (en eventueel wortel en bleekselderij) in ruim olie.

Beetje bij beetje wat bloem toevoegen, blijven roeren

Stop met bloem als je een 'papje' hebt

Blik tomaten toevoegen, bouilonblokje en nog een half blikje water. Tijd laten pruttelen

Lekker veel kruiden naar smaak toevoegen (italiaans, peterselie, basilicum, liefst vers, allemaal lekker)

Staafmixer, klaar.
en als het deze 6 weken warm wordt, is een gazpacho ook wel naar binnen te werken met een rietje.

Al die yoghurt en milkshakes wordt je nogal flauw van denk ik.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
doperwtjes soep ... mjam mjam ... goed idee !
Nlies yoghurt word ik niet snel flauw van , heerlijk zure biologische volle yoghurt zonder suiker oid, gewoon puur uit t pakkie !

gazpacho nog nooit gegeten * gaat recepten googlen*
We gaan hier gewoon een groot Soeptopic van maken, het grote 'Kom op Yamuna, nog even de kiezen op elkaar!-topic'

/ eet je nog vegetarisch trouwens? Ik weet nog wel een lekkere oosterse Kippensoep die wel te verbouwen is tot een kaak-vriendelijke versie
Ik heb nog een heerlijke koude komkommersoep. Ik heb hem alleen nooit geblenderd maar goed, de smaak is lekker. Als het warm is dan is dit echt verrukkelijk.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
niet meer vega sinds mn zwangerschap, yammini moest en zou kip ... dus dat kon ik niet weerstaan
Dit is mijn aspergetopper en daar moet sowieso al de staafmixer in, dus heel geschikt (moet je alleen de aspergepuntjes eruit laten)

http://www.soepmaken.nl/aspergesoep#more-285

(en idd ook martini erdoor, maar aangezien het verdampt is de alcohol weg en is het ws geen bezwaar voor bij de borstvoeding)
Ok, dan nog een Oosters kippesoepje:

Wortels en ui fruiten.

Kippenbouillon erbij

Schepje sambal erbij, halve lime er boven uitknijpen en nog even mee laten sudderen, flinke theelepel hot currypoeder toevoegen en wat gember (vers geraspt of uit een potje)

Normaal zou ik daarna de lime verwijderen, blenderen (wordt een lichtgebonden soepje) er kipstukjes aan toevoegen en vermicelli. In jouw geval alleen blenderen en misschien een klein beetj van te voren heel fijn gecrushte vermicelli erbij?
Mijn favoriet uit de serie staafmixersoepen: ui, winterpeen en pompoen in stukken fruiten met wat djinten en chilipoeder, bouillon erbij, 10 minuutjes/kwartiertje koken en staafmixeren. Klodder creme fraiche er doorheen, wat verse koriander erdoor et voila.

Linzensoep kun je ook zo maken. Linzen uit blik, lekker snel. En kikkererwtensoep.
quote:sosofie schreef op 21 mei 2010 @ 13:30:

Alkmaar, dat is in elk geval beter dan Hoorn.... wat een prutziekenhuis is dat WFG toch.

Off topic, mijn ervaring is juist precies andersom, grappig.

Geen tips verder, wel veel succes!
Als ik goed geteld heb, twaalf verschillende soepen aanwezig,

6x7x2= 84-12= 72 recepten te gaan zodat je elke dag anders kunt eten.
Succes Yam!!!
Oh..ik had laatst ook nog een heule lekkere courgettesoep gemaakt. Misschien kun je daar ook nog op zoeken en kom je wat lekkers tegen!

In ieder geval heel veel sterkte!!!!
Wat een nutteloze bijdrage eigenlijk...

maar goed...tis goed bedoeld!
Courgettesoep met santen! Mmm Sowieso een goed ingredient om soepen/ sauzen een ander smaakje mee te geven. En heel erg calorierijk ook nog, wat in jouw geval ook niet echt vervelend is.

Djinten moest ik net al even googlen ... en santen had ik ook nog nooit van gehoord

het word straks nog een hele culinaire ontdekkingsreis
@yamuna

als je van de yoghurt/fruit shakes bent....bij de makro hebben ze grootverbruik verpakkingen met fruit (2,5 kilo aardbeien/bosvruchten/frambozen voor 8-10 euro ofzo) een stuk goedkoper dan bij de gewone supermarkt...

geloof dat jij ook in grun. woont toch? dan kun je wel ff mijn makropas lenen als je er eentje nodig hebt...
Santen is een wit blok van geconcentreerde kokos. Blijft eeuwen goed in de koelkast en kun je ipv room gebruiken in oosterse gerechten.

/ tja, misschien niet in textuur de meest spannende eettijd, maar dan iig wel in smaakjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven