door een rietje ....
vrijdag 21 mei 2010 om 13:01
Vanaf volgende week zijn mijn kaken op slot voor 6 weken.
nu kan ik zelf wel een hoop dingen bedenken om door een rietje naar binnen te werken.
De plaatselijke snackbar heeft mij een flinke bos milkshake rietjes kado gedaan zodat het makkelijker is om yoghurtjes etc te drinken.
Iemand nog leuke suggesties voor gezonde en lekkere shakes?
nu kan ik zelf wel een hoop dingen bedenken om door een rietje naar binnen te werken.
De plaatselijke snackbar heeft mij een flinke bos milkshake rietjes kado gedaan zodat het makkelijker is om yoghurtjes etc te drinken.
Iemand nog leuke suggesties voor gezonde en lekkere shakes?
vrijdag 21 mei 2010 om 13:30
quote:Yamuna schreef op 21 mei 2010 @ 13:09:
Tandenpoetsen; dan mogen even de elastieken eraf, kun je tandenpoetsen en dan moet de meuk weer dicht met elastieken.Kan je niet trainen in heul snel eten? Elastieken eraf, alles je waffeltje in douwen (ja weet nog je topic over waffeltjes-eten) en dan snel je tanden poetsen. In 5 min klaar.
Tandenpoetsen; dan mogen even de elastieken eraf, kun je tandenpoetsen en dan moet de meuk weer dicht met elastieken.Kan je niet trainen in heul snel eten? Elastieken eraf, alles je waffeltje in douwen (ja weet nog je topic over waffeltjes-eten) en dan snel je tanden poetsen. In 5 min klaar.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 21 mei 2010 om 13:30
Alkmaar, dat is in elk geval beter dan Hoorn.... wat een prutziekenhuis is dat WFG toch. Maargoed: vraag even na wat je aan de gaatjes in je tanden kunt doen, of ter voorkoming daarvan... Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven?
Je wordt een bloedmooie meid, echt...
(voor/na-foto's moet je niet maken tijdens die eerste dagen, met een blauw/paars opgezwollen koppie...)
Succes!
Je wordt een bloedmooie meid, echt...
(voor/na-foto's moet je niet maken tijdens die eerste dagen, met een blauw/paars opgezwollen koppie...)
Succes!
vrijdag 21 mei 2010 om 13:34
Ik zou ook veel gebonden soepen maken. Afvallen is leuk, maar je moet natuurlijk niet van je graatje gaan.
Nog twee soepies:
Doperwtensoep:
Fuit uitje
voeg bouillon toe
doperwten (vriezer of vers) erbij
Staafmixer, klaar.
Gebonden tomatensoep
fruit ui, knoflook (en eventueel wortel en bleekselderij) in ruim olie.
Beetje bij beetje wat bloem toevoegen, blijven roeren
Stop met bloem als je een 'papje' hebt
Blik tomaten toevoegen, bouilonblokje en nog een half blikje water. Tijd laten pruttelen
Lekker veel kruiden naar smaak toevoegen (italiaans, peterselie, basilicum, liefst vers, allemaal lekker)
Staafmixer, klaar.
Nog twee soepies:
Doperwtensoep:
Fuit uitje
voeg bouillon toe
doperwten (vriezer of vers) erbij
Staafmixer, klaar.
Gebonden tomatensoep
fruit ui, knoflook (en eventueel wortel en bleekselderij) in ruim olie.
Beetje bij beetje wat bloem toevoegen, blijven roeren
Stop met bloem als je een 'papje' hebt
Blik tomaten toevoegen, bouilonblokje en nog een half blikje water. Tijd laten pruttelen
Lekker veel kruiden naar smaak toevoegen (italiaans, peterselie, basilicum, liefst vers, allemaal lekker)
Staafmixer, klaar.
vrijdag 21 mei 2010 om 13:42
vrijdag 21 mei 2010 om 13:48
Dit is mijn aspergetopper en daar moet sowieso al de staafmixer in, dus heel geschikt (moet je alleen de aspergepuntjes eruit laten)
http://www.soepmaken.nl/aspergesoep#more-285
(en idd ook martini erdoor, maar aangezien het verdampt is de alcohol weg en is het ws geen bezwaar voor bij de borstvoeding)
http://www.soepmaken.nl/aspergesoep#more-285
(en idd ook martini erdoor, maar aangezien het verdampt is de alcohol weg en is het ws geen bezwaar voor bij de borstvoeding)
vrijdag 21 mei 2010 om 13:51
Ok, dan nog een Oosters kippesoepje:
Wortels en ui fruiten.
Kippenbouillon erbij
Schepje sambal erbij, halve lime er boven uitknijpen en nog even mee laten sudderen, flinke theelepel hot currypoeder toevoegen en wat gember (vers geraspt of uit een potje)
Normaal zou ik daarna de lime verwijderen, blenderen (wordt een lichtgebonden soepje) er kipstukjes aan toevoegen en vermicelli. In jouw geval alleen blenderen en misschien een klein beetj van te voren heel fijn gecrushte vermicelli erbij?
Wortels en ui fruiten.
Kippenbouillon erbij
Schepje sambal erbij, halve lime er boven uitknijpen en nog even mee laten sudderen, flinke theelepel hot currypoeder toevoegen en wat gember (vers geraspt of uit een potje)
Normaal zou ik daarna de lime verwijderen, blenderen (wordt een lichtgebonden soepje) er kipstukjes aan toevoegen en vermicelli. In jouw geval alleen blenderen en misschien een klein beetj van te voren heel fijn gecrushte vermicelli erbij?
vrijdag 21 mei 2010 om 14:06
Mijn favoriet uit de serie staafmixersoepen: ui, winterpeen en pompoen in stukken fruiten met wat djinten en chilipoeder, bouillon erbij, 10 minuutjes/kwartiertje koken en staafmixeren. Klodder creme fraiche er doorheen, wat verse koriander erdoor et voila.
Linzensoep kun je ook zo maken. Linzen uit blik, lekker snel. En kikkererwtensoep.
Linzensoep kun je ook zo maken. Linzen uit blik, lekker snel. En kikkererwtensoep.

vrijdag 21 mei 2010 om 14:41
@yamuna
als je van de yoghurt/fruit shakes bent....bij de makro hebben ze grootverbruik verpakkingen met fruit (2,5 kilo aardbeien/bosvruchten/frambozen voor 8-10 euro ofzo) een stuk goedkoper dan bij de gewone supermarkt...
geloof dat jij ook in grun. woont toch? dan kun je wel ff mijn makropas lenen als je er eentje nodig hebt...
als je van de yoghurt/fruit shakes bent....bij de makro hebben ze grootverbruik verpakkingen met fruit (2,5 kilo aardbeien/bosvruchten/frambozen voor 8-10 euro ofzo) een stuk goedkoper dan bij de gewone supermarkt...
geloof dat jij ook in grun. woont toch? dan kun je wel ff mijn makropas lenen als je er eentje nodig hebt...