Dronken van een ijsje.

27-10-2013 11:56 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las van de week onderstaand verhaal over bierijs. Hebben jullie het al geprobeerd of wel eens zelf gemaakt?

Dronken worden van bierijs;

Vrouwen zijn er gek op: samen met een vriendin en een grote bak ijs de hele avond op de bank doorbrengen. Daar is nu ook voor mannen iets op gevonden: bierijs, waar je ook nog eens dronken van kunt worden.

Het bierijs is bij toeval ontstaan. Een uit de hand gelopen feestje was de aanleiding voor Ari Fleischer om twee van zijn favoriete producten samen te brengen. "We hadden een feestje en iemand had een ijsmachine meegebracht", vertelt de 29-jarige Fleischer aan Daily Mail. "Een andere vriend was aan het knoeien met bier vlakbij de machine, waardoor ik op het idee kwam. Ik vind zowel bier als ijs erg lekker, dus ik begon vervolgens met experimenteren."

Flink bunkeren

De ondernemer brengt zeven verschillende smaken op de markt. Het bierijsje met pompoensmaak heeft het hoogste promillage alcohol: daar zit 3,3% in. Ter vergelijking: in een normaal biertje zit ongeveer vijf procent alcohol. Wel even door bunkeren dus, wil je aangeschoten raken van de koude traktatie.

Het bierijs, Frozen Pints genaamd, is ook verkrijgbaar in de smaken perzik, honing, chocolade, espresso en vanille. Weer eens wat anders dan het standaard biertje op de vrijdagmiddagborrel.

Bierijs lekker?

Totaal aantal stemmen: 17

Volgend zomer zal ik het eens proberen. (12%)
Bah ik hou niet van bier (65%)
Dubbele calorieen, ijs en bier, no way dus. (24%)
Heerlijk, mijn kerel ook weer tevreden. Geen stemmen
Een aanrader. Geen stemmen
Anders, n.l. ....... Geen stemmen
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het is dat ik je altijd met veel plezier lees, anders had ik al heel hard spam geroepen.

Maar on topic, ik lust geen bier. Zou dit niet erg korrelig zijn? Ik bedoel, bevroren bier zal niet erg romig zijn, eerder een soort van waterijs?
Nope
Het lijkt me heel vies.
Some flies are too awesome for the wall
Ik heb gestemd voor 'bah ik houd niet van bier' en daarom lijkt mij bierijs ook niet lekker. Ookal hebben ze verschillende smaakjes. Dan heb ik alsnog liever 3 chocolade ijs of tiramisu ijs e.d.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 27 oktober 2013 @ 12:07:

Het is dat ik je altijd met veel plezier lees, anders had ik al heel hard spam geroepen.

Maar on topic, ik lust geen bier. Zou dit niet erg korrelig zijn? Ik bedoel, bevroren bier zal niet erg romig zijn, eerder een soott vsn waterijs?

Nee echt geen spam hoor. Er zijn ook pagina`s vol hoe je zelf ijsbier kan maken.

Het zou mij in eerste instantie niet echt aantrekken denk ik.

Hoewel wat drank in gerechten vaak wel lekker is. Wat denk je in Parijs van een crepe met een likeurtje en kaas? En een Spaanse pastasaus met een beetje rode wijn erin? Zal ik nog even doorgaan? Wijn en spijs gaan erg goed samen.

Wat trouwens een aanrader is, wijnijs. Ik vind ijsklontjes in je witte wijn of rose niet lekker omdat het zo waterig wordt. Gewoon die wijn invriezen (bakje of ijsblokjeszakje) en dat in je wijn doen zomers. Lekker gekoeld en toch niet waterig.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik drink graag een (speciaal)biertje, maar dit lijkt me echt 10x niks.
Is dit door een man bedacht?
Oja, kaasfondue met bier vond ik bij iemand niet echt een succes.
quote:theamuts schreef op 27 oktober 2013 @ 12:14:

Is dit door een man bedacht?Ja
Bier schijnt in stoofschotels trouwens wel ontzettend lekker te zijn. Maar dan kook je de alcohol er wel uit. (En volgens mij was dat nou net niet de bedoeling....)
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 oktober 2013 @ 12:15:

[...]

Ja Goh!
quote:theamuts schreef op 27 oktober 2013 @ 12:21:

Bier schijnt in stoofschotels trouwens wel ontzettend lekker te zijn. Maar dan kook je de alcohol er wel uit. (En volgens mij was dat nou net niet de bedoeling....)

Klopt dat je normaal de alcohol eruit kookt. Kaasfondue bijv of stoofschotels behouden wel de smaak maar zijn over het algemeen ook `kindproof`.

Ik krijg de indruk van dit ijs dat het niet de bedoeling is dat de alcohol eruit is . Ze gaan er mij te prat op dat er 3, nogwat procent alcohol in zit.
Ik zit net te denken, ik heb een keer een voorgerecht gemaakt waar bier in zat. Gerecht wat niet verwarmd was dus de biersmaak is wel cruciaal of je het lekker vindt of niet. Het was met bruinbier maar ook daar heb je vele soorten in. Als je het biersoort in het ijs gewoon al niet lekker vindt, dan zal je het ook op deze wijze niet lekker vinden.

Hier het voorgerecht wat ik heb gemaakt, de volgende keer zal ik het zelf met rosebier of een zoete kersenbier willen maken.

Met die smaken zal het weinig met bier te maken hebben. Gewoon ijs met alcohol.
Ik vind bier vies, en ijs hou ik ook niet zo van. Dus geen goede combo voor mij.
Het klinkt inderdaad vies. Ik zit trouwens ook nooit samen met andere vrouwen met een hele bak ijs op de bank.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven