echt een record tempo.

24-01-2013 11:40 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik een verjaardag van mijn buurvrouw. En die had overal tijd voor behalve voor haar eigen feestje. Dus die vroeg mij of ik de hapjes wilde maken. Natuurlijk wel. Alles wat ik nodig had lag in de koelkast en ik heb zo,n lekkere boeren tapas gemaakt met gevulde eieren en asperges in ham gerold ,dat soort dingen.( kaas worst noem maar op ) En dat alles ging op zo,n grote zilveren catering schaal. Ik dacht zow de buurvrouw verwacht nog al wat visite, een man of 20 ofzo. Maar er kwamen er 7. ( en dan wat kinderen).

En s avonds na de koffie ronde stond de buurvrouw in de gang te kletsen met een vriendin over haar jasje en ik wilde met de schaal rond gaan maar mijn beidde dochters hadden ruzie boven met elkaar, dus ik zette de schaal snel op tafel en rende naar boven om de boel daar te sussen. Ik ben wel geteld tussen de 5 en 10 minuten boven geweest. En toen ik de kamer weer in kwam was dus die hele schaal al leeg! Ongelooflijk. En mijn buurman die deed gewoon net zo hard mee met hun visite. De buurvrouw ,haar vriendin en ik (en dan alle kinderen boven) hadden er dus niets van gehad. Tja zei de buurvrouw droog. Daarom ga ik ook altijd rond en laat ik m niet op tafel staan.

Kijk dit is natuurlijk wel een compliment voor mij dat het ze lekker smaakte maar eerlijk gezegd vond ik het behoorlijk asociaal dat ze met zn vijven zo vreselijk in die hapjes zijn gaan eten als een stel uitgehongerde wolfen, dat ze gewoon geen rekening hielden met het feit dat er nog meer mensen waren als behalve hun. En dat ie dus binnen 10 minuten helemaal leeg was. Jee!

Dus we hebben ons verder de rest van de avond maar vermaakt met toastjes ,chips en pinda s. Volgens mij vinden mijn buren dit heel normaal.

Maar ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt. Dat een schaal binnen zo, n record tempo leeg is Als ik zelf hapjes maak, maak ik minder als wat ik gisteren heb gemaakt , ik krijg meer mensen en ik heb er echt de hele avond genoeg aan . Soms hou ik zelfs nog een hele boel over. Terwijl ik de schaal gewoon op tafel zet tussen de zoutjes en toastjes met salades in.

Als jullie hapjes maken. Komt de schaal dan op de tafel te staan? Of gaan jullie er ook mee rond?
en dan: tapas gemáákt.

Eh, je bedoelt een stuk kaas en worst aan stukken gehakt, een ei geprakt en een pot asperges geopend. Nou nou, poeh poeh.

Ik begrijp helemaal dat de buuf daar zelf geen tijd voor had.
.
quote:impala schreef op 24 januari 2013 @ 12:01:

Eh, je bedoelt een stuk kaas en worst aan stukken gehakt, een ei geprakt en een pot asperges geopend. Nou nou, poeh poeh.

Ik begrijp helemaal dat de buuf daar zelf geen tijd voor had.Die moest met iemand in de gang over haar jasje praten. Weet je toch.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:waterplant schreef op 24 januari 2013 @ 11:54:

Lekker alles op tafel, ik heb altijd te veel en een schaaltje doorgeven vind ik zo hollands, dan mag je één dingetje pakken. brrrrrrrrrr

Alles op tafel hier, maar ik ga de toastjes niet al in de keuken klaar maken, dat doet iedereen om en om.

Met de bitterballen ga ik wel rond, want die vind iedereen het lekkerste als ze warm zijn, maar als er overblijven gaan die op de tafel.

En ja, sommige dingen zijn sneller op dan andere.
Ik zet alles op tafel (kazen, salades, stokbrood etc) en ieder pakt waar ie trek in heeft. Als men het hapje zelf moet klaarmaken, doe je er langer mee dan met voorbelegde toastjes.
Ik zet dingen gefaseerd op tafel. Chips en nootjes staan er als standaard en om de zoveel tijd zet ik er iets 'bijzonderders' bij. Tortilla's met kaas en saus uit de oven of gehaktballetjes met saus, of warme kipkluifjes.

En dan mag het op, graag zelfs. Ik heb nooit echt 'rond-ga-hapjes', maar ook nooit hordes uitgehongerde visite.
Life is too short to waste time matching socks
Ik ga op mijn verjaardag ook boerentapas maken in plaats van dat ik kaas en worst aansnij en er een paar gevulde eieren tussen leg.
Eens met MV trouwens, als je mensen rond etenstijd alleen wat hapjes voorzet is het toch logisch dat die snel op gaan. Als je weet dat daarna alleen nog maar pindas komen zou ik ook aanvallen.
.
Boeren tapas, geweldig die houd ik erin. Ik maak altijd retro-hapjes als ik weinig tijd (lees geen zin) heb voor een een feestje.

De schaal was wel snel leeg. Beetje asociaal zeg, maar goed dat is jou probleem toch niet. Als je voor 20 man hapjes hebt gemaakt en er komen er 7 en de schaal is met 5 minuten leeg ja dan hadden ze honger denk ik. Dus niet goed ingeschat door je buurvrouw.
Ik vind boerentapas een geweldige omschrijving! Ik ga hem onthouden! Mijn vaders kant vd familie is zo. Vroeger gingen we weleens uit eten met lopend buffet. Binnen 20 minuten hadden ze het hele buffet schoon leeg. Incl de garnering. Schaamde mij altijd dood..
Boeren tapas voor stel boeren )
Ik vind het juist leuk als mensen echt eten van de hapjes, en niet maar 1 blokje kaas met komkommer nemen, want altijd aan de lijn

Maar wel een beetje raar dat ze niet even op jou gewacht hebben, jij had ze tenslotte gemaakt.

Ik gooi altijd van alles op tafel trouwens:

Nootjes, stokbrood met dingetjes voor erop, hapjes etc.

En dan af en toe vul ik bij.

Ik koop ruim in, dus ik heb altijd nog wel wat achter de hand.

Rondgaan is mijn huis eigenlijk te klein voor, 't is vaak al proppen om iedereen een stoel te geven en dan is het niet handig om daartussen met en grote schaal te gaan laveren
Ik zet ook alles op tafel.. Standaard hele berg teveel ;)
Ik krijg er honger van.

Ja raar vind ik het wel, maar ach. Bij ons gaat alles langzaamaan op tafel. Beginnen met wat nootjes, dan komt er een rondje hapjes waarmee ik langsga en als iedereen gepakt heeft gaat de schaal op tafel. Als dat op is, even wachten en een nieuw hapje. Meer werk, maar zo hebben late bezoekers ook nog 'verse' hapjes.
Eten is bij ons in de familie heel belangrijk, tafel staat dus altijd vol met (hartige) taarten, hapjes, salades enz. Tussendoor vul ik eventueel nog aan. De enigen die soms de schalen echt leeg staan te snaaien zijn de kinderen, allemaal kleuters of jonger, en die krijgen dan aanwijzingen zodat ze kunnen leren hoe het wel hoort. Schalen zo snel leegeten maak ik verder nooit mee.
Wat een heisa zeg.....en dat om een schaal hapjes.

Boerenhapjes...gewoon standaard dingen dus.

Misschien had je beter aparte dingen kunnen maken....wat de boer niet kent.....

Dan was er vast wat overgebleven voor jou.
Juist ja.
omdat jouw familie weet dat er genoeg is, mickey.

Bij de buren van TO weet men kennelijk dat je moet pakken wat je pakken kan voor alles op is en je je honger moest stillen met nootjes.
.
Heb je zelf geen kaas en worst in je koelkast liggen om te eten To?
quote:Vl43inder schreef op 24 januari 2013 @ 11:54:

Ik vind de benaming "boeren tapa's" ook wel erg grappig, nog niet eerder gehoord. Maar ik hou 'm erin.Hier ook!!
Dat zal het zijn idd, verder niks te eten krijgen, kan ik me nog wel voorstellen ook.
Ja hallo zeg ! Logisch dat je het asociaal snel vind, wanneer je een schaal voor 20 man op tafel zet waar je een hele avond mee kunt doen en dat die dan binnen 10 minuten door slechts 5 man leeg gegeten word. Ik zou me daar ook over verbazen. Ik zet zelf ook hapjes op de tafel en aan het einde van een verjaardag liggen er vaak nog een paar blokjes kaas op en een beetje kookworst. De eieren en de gehaktballen zijn volgens mij het populairste. Want die zijn altijd als eerste weg. Volgens mij kan ik wel honderd eieren vullen en dan komt het nog op. Maar dat doe ik niet want dat is me veel te veel werk.
oftewel: de buuf is gewoon een gastvrouw van niks. Als het al teveel moeite is om zelf wat kaas en worst te snijden...

Bovendien had zij er wat van moeten zeggen, dat er niks overbleef voor TO.
.
quote:impala schreef op 24 januari 2013 @ 12:01:

Ik begrijp helemaal dat de buuf daar zelf geen tijd voor had.Ja plakken gesneden, eieren geprakt en daar al met al een geheel van gemaakt. ja Hoe had ik het anders moeten omschrijven ( jaja mijn buurvrouw weet wel wie ze wat laat doen. )
Niet erg attent van je buurvrouw.

Schalen gaan hier altijd gewoon op tafel, maar we hebben dan ook niet van die uitgehongerde wolven in onze familie/naaste vriendenkring. Ik heb wel van die veelvraten meegemaakt in ander gezelschap. Ach, laat ze maar gaan, ik vertrek gewoon wat vroeger en haal nog even wat bij de snackbar als ik trek heb...
Ik vind jouw sneer dat de buurvrouw overal tijd voor had behalve haar feestje nogal bijzonder. Ik word ook wel eens gevraagd om te koken of cateren voor een feestje. Koken is dan ook een hobby van mij, dus als ik daar tijd voor en zin in heb doe ik dat. Als de ander dan de hele dag op de bank wil liggen of gaat shoppen dan mag dat, want ik sta lekker te hobbyen. Door jouw sneer krijg ik het gevoel dat je het heel graag hebt gedaan. Dat snap ik dan niet, behalve als het een hele goede vriendin is, maar daar zou je dan ookniet zo over praten, toch?

Ik heb door het hele verhaal het gevoel dat je je mijlenver verheven voelt boven je buren. Waarom je dan hapjes maakt snap ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven