echt een record tempo.

24-01-2013 11:40 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik een verjaardag van mijn buurvrouw. En die had overal tijd voor behalve voor haar eigen feestje. Dus die vroeg mij of ik de hapjes wilde maken. Natuurlijk wel. Alles wat ik nodig had lag in de koelkast en ik heb zo,n lekkere boeren tapas gemaakt met gevulde eieren en asperges in ham gerold ,dat soort dingen.( kaas worst noem maar op ) En dat alles ging op zo,n grote zilveren catering schaal. Ik dacht zow de buurvrouw verwacht nog al wat visite, een man of 20 ofzo. Maar er kwamen er 7. ( en dan wat kinderen).

En s avonds na de koffie ronde stond de buurvrouw in de gang te kletsen met een vriendin over haar jasje en ik wilde met de schaal rond gaan maar mijn beidde dochters hadden ruzie boven met elkaar, dus ik zette de schaal snel op tafel en rende naar boven om de boel daar te sussen. Ik ben wel geteld tussen de 5 en 10 minuten boven geweest. En toen ik de kamer weer in kwam was dus die hele schaal al leeg! Ongelooflijk. En mijn buurman die deed gewoon net zo hard mee met hun visite. De buurvrouw ,haar vriendin en ik (en dan alle kinderen boven) hadden er dus niets van gehad. Tja zei de buurvrouw droog. Daarom ga ik ook altijd rond en laat ik m niet op tafel staan.

Kijk dit is natuurlijk wel een compliment voor mij dat het ze lekker smaakte maar eerlijk gezegd vond ik het behoorlijk asociaal dat ze met zn vijven zo vreselijk in die hapjes zijn gaan eten als een stel uitgehongerde wolfen, dat ze gewoon geen rekening hielden met het feit dat er nog meer mensen waren als behalve hun. En dat ie dus binnen 10 minuten helemaal leeg was. Jee!

Dus we hebben ons verder de rest van de avond maar vermaakt met toastjes ,chips en pinda s. Volgens mij vinden mijn buren dit heel normaal.

Maar ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt. Dat een schaal binnen zo, n record tempo leeg is Als ik zelf hapjes maak, maak ik minder als wat ik gisteren heb gemaakt , ik krijg meer mensen en ik heb er echt de hele avond genoeg aan . Soms hou ik zelfs nog een hele boel over. Terwijl ik de schaal gewoon op tafel zet tussen de zoutjes en toastjes met salades in.

Als jullie hapjes maken. Komt de schaal dan op de tafel te staan? Of gaan jullie er ook mee rond?
Gehaktballen uit een pakje. Yek.

Asperges uit blik. Driewerf yek.
quote:Starshine schreef op 24 januari 2013 @ 20:34:

Best veel voor vijf man....voor twintig weet ik het nog niet zo... Nee als het alleen om die schaal ging dan zou het voor 20 man misschien net wel /net niet genoeg zijn. Maar ze had eerst gebak en er stonden ook nog wel andere dingen op tafel. Zoutjes pinda s chips toastjes met allerlei salades nootjes dat soort dingen.

Honger hoefden ze in ieder geval niet te leiden .
Inderdaad Ellen. Ik verbaas me er ook over dat ze dit met z'n vijven in tien minuten opgevreten hebben.
Hebben ze het niet stiekem weggezet en net gedaan alsof ze het ophadden. Mijn vrienden zouden zoiets kunnen bedenken....
quote:Vl43inder schreef op 24 januari 2013 @ 20:45:

Hebben ze het niet stiekem weggezet en net gedaan alsof ze het ophadden. Mijn vrienden zouden zoiets kunnen bedenken....Haha . Zou wel een goeie zijn. Maar ik verwacht het niet. Want ik ben als laatste weg gegaan en heb nog heel even mee geholpen met wat kleine dingetjes op ruimen en dan was ik ze wel ergens tegen gekomen. ( in een of ander kastje ofzo)
Ik vind dat niet voor 20 man, maar om het met 5 man binnen 10 minuten op te schranzen gaat ook wel ver.

Maar vind 't wel 'n beetje jaren 70 hapjes met worst, hollandse kaas, gevuld ei en asperge/ham.
quote:Kijk dit is natuurlijk wel een compliment voor mij dat het ze lekker smaakteEen comliment zou het zijn als jij exclusieve hapjes had gemaakt, maar gewoon wat worsten en kaas snijden en ham om asperges doen, dat vind ik nu niet bepaald 'n culinaire prestatie.
quote:Starshine schreef op 24 januari 2013 @ 20:42:

Inderdaad Ellen. Ik verbaas me er ook over dat ze dit met z'n vijven in tien minuten opgevreten hebben.Nou idd.!
quote:elninjoo schreef op 24 januari 2013 @ 21:24:

Ik vind dat niet voor 20 man, maar om het met 5 man binnen 10 minuten op te schranzen gaat ook wel ver.

Maar vind 't wel 'n beetje jaren 70 hapjes met worst, hollandse kaas, gevuld ei en asperge/ham.

Och op een gewone zaterdagavond voor de tv vind ik dat heerlijk hoor.

Stuk old Amsterdam met een kwak mosterd mmmmm

Gevuld eitje lekker hoor..
Ik vind dat wel heel erg veel voor vijf personen om in 10 minuten op te eten. Wow, dat mag wel in het Guinness Book of Records.

Hm dat is toch best veel,zou dan ook verbaasd zijn...
Een hele worst de man, en dan nog eieren en kaas en gehaktballen en de rest? Allemachtig.
.
Dat kan toch niet? Heb je niet gevraagd waar de hapjes waren gebleven..? Ik had er toch mooi ff op doorgevraagd. Asociaal volk.
quote:Boarn schreef op 25 januari 2013 @ 10:02:

Dat kan toch niet? Heb je niet gevraagd waar de hapjes waren gebleven..? Ik had er toch mooi ff op doorgevraagd. Asociaal volk.nou to had niks door te vragen want het was bij de buurvrouw thuis en ook de visite van de buuf..
quote:demagnumvanellen schreef op 24 januari 2013 @ 11:40:

Als jullie hapjes maken. Komt de schaal dan op de tafel te staan? Of gaan jullie er ook mee rond?

Ik maak verschillende "rondes" en die komen op tafel te staan.

En dan hou ik er een beetje rekening mee wat ik ergens neer zet, alles wat ik vlakbij schoonbroer neer zet is in no time op dus daar staat wat meer chips en zo
quote:elninjoo schreef op 24 januari 2013 @ 21:26:

[...]

Een comliment zou het zijn als jij exclusieve hapjes had gemaakt, maar gewoon wat worsten en kaas snijden en ham om asperges doen, dat vind ik nu niet bepaald 'n culinaire prestatie.Ja maar ik was afhankelijk van wat er bij de buurvrouw in de koelkast stond en lag.
Ik wil trouwens wel eens weten hoe je dat op een schaal krijgt. Ik heb van die grote ovale schalen maar daar past echt niet op wat jij nu noemt hoor.
quote:demagnumvanellen schreef op 25 januari 2013 @ 15:03:

[...]

Ja maar ik was afhankelijk van wat er bij de buurvrouw in de koelkast stond en lag.

Dan was het dus vooral een compliment aan de buurvrouw, die zo goed had ingekocht

Alleen een beetje te weinig blijkbaar
TO. verdwenen?
Ik denk dat TO weer bezig is met een schaal hapjes van 2 bij 1. Met een flinke portie fantasie weer (niet qua hapjes)..
quote:elninjoo schreef op 24 januari 2013 @ 21:26:

[...]

Een comliment zou het zijn als jij exclusieve hapjes had gemaakt, maar gewoon wat worsten en kaas snijden en ham om asperges doen, dat vind ik nu niet bepaald 'n culinaire prestatie.

Gut heur, Elninjoo door/in/uit de bocht. We zijn hier niet op de kinderpijlerT. TO verteld toch net uitgebreid wat ze wel heeft gemaakt: zo simpel was dat nou ook weer niet.

Ben jij zo'n culinaire hoogvlieger dan?
Nou, ik vind het ook onzin om het als een compliment op te vatten als mensen alle kaas en worst opeten die jij slechts aan stukken hebt gesneden.

Ik zou daar alleen uit opmaken dat men kennelijk honger had en dat de kaas lekker was.

En of EN dan zelf een culinaire hoogvlieger is doet er helemaal niet toe.
.
quote:impala schreef op 27 januari 2013 @ 00:08:

Nou, ik vind het ook onzin om het als een compliment op te vatten als mensen alle kaas en worst opeten die jij slechts aan stukken hebt gesneden.

Ik zou daar alleen uit opmaken dat men kennelijk honger had en dat de kaas lekker was.

En of EN dan zelf een culinaire hoogvlieger is doet er helemaal niet toe.

Ah, een En-fan? Prima hoor, zal nog ff voor jullie herhalen wat TO had gemaakt (en ik ken de magnumvanellen niet.)

"Je koopt gewoon leverworst ,grillworst salamiworst kookworst en harde worst. een stuk komijnenkaas en een plat stuk jonge kaas een pakje gehaktballen,2 pakjes ham een pakje kipfilet in plakjes een pakje boterham worst 15 eieren een pakje rauwe ham een pakje rookvlees een bakje ananaskaas een bakje monchou een bakje paturain een pot augurken een potje asperges een potje zilveruitjes een komkommer een potje ananasstukjes een bakje met kleine tomaatjes en dan eventueel een ui en wat kruiden mayo en curry om de eieren mee te vullen.

De worsten snij je gewoon in plakjes de kaas in blokjes en op de kaas prik je een stukje ananas. Dan kook je alle eieren en 10 snij je door de helft en vul je, en die andere 5 snij je in vieren en wikkel je in rauwe ham. Asperges wikkel je in de ham ,de monchou smeer je dan op de andere ham ( 2e pakje) augurken snij je door de helft en wikkel je in de boterham worst. op de gehakt ballen prik je een zilver uitje je snijd de komkommer in plakken van ongeveer 3 cm en dan prik je er een tomaatje op ,de ananaskaas smeer je op de kipfilet en daarna maak je rolletjes en de paturain smeer je op het rookvlees en dan maak je ook rolletjes."

Wat in godsnaam is daar mis mee? Wat maak jij op je verjaardag?
Och, d'r is mischien niet eens zoveel mis mee, maar behalve de gevulde eieren is er niks zelfgemaakt.

Om jezelf dan op de borst te kloppen dat je zulke lekkere hapjes hebt gemaakt is een beetje overdreven, de buurvrouw had tenslotte ook nog eens de boodschappen gedaan en bedacht wat het moest worden, TO heeft alleen wat dingetjes gesneden/gerold.
Ik bedoel, als je een extra plakje kaas op een diepvriespizza legt en het ding word in 5 minuten opgegeten ga je toch ook niet zeggen dat het zo'n compliment is, omdat je zo goed kaas op die pizza hebt gelegd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven