Eieren!

02-07-2008 21:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poez is dol op eieren. Een poosje terug heb ik een topic geopend over eiersalade, maar dat kan ik nergens meer terugvinden :cry: Vandaar een nieuw topic:



Plaats hier je lekkerste recept voor eiersalade, gevulde eieren, omeletten etc etc etc.



Omelet a là Poez



2 eieren loskloppen met een flinke scheut room. Vers gemalen peper en zout erbij.

In de pan bakken: prei met tomaatblokjes en evt champignons

Handje uitgebakken spekjes erbij

Eiermengel erop en op laag vuur langzaam laten garen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
hier worden eieren niet echt aanbeden de manier om het ze wel te laten eten; spinazie omelet.



+/- 2 eieren per persoon en 100 gram diepvries spinazie per 2 eieren.

spinazie ontdooien en in vergiet uit laten lekken.

eieren opkloppen met melk zout en peper.

ui en knoflook bakken eventueel bv salami uit bakken (of ander vlees) eier mengsel er bij doen even aanbakken, vuur laag draaien en pan afdekken. wachten tot de bovenkant droog is en klaar!
eier-surimi salade.



Twee hardgekookte eieren en drie stokjes surimie kleinmaken. Met flinke eetlepel mayonaise en een halve eetlepel sambal badjak mengen.

Lekker op brood of een toastje.



Boter in de pan, daar een witte boterham in leggen.

Ei breken op de boterham en bakken maar.

Lekker met ketchup.



Het vlees uit een sausijs/verse worst drukken.

Een hardgekookt ei door de bloemrollen en bekleden met het sausijsengehakt. Weer door de bloem en frituren.

Lekker met mosterd.
Alle reacties Link kopieren
Eiersalade



Kook zoveel eieren als je wilt



Doe dan mayo in een bakje (je kan de salade zo smeuiig maken als je zelf wilt)

Doe daar een schuetje water bij en roer het door elkaar, goed roeren want in het begin klontert het als een gek.

Doe erbij :

-Dille

-Paprika poeder (klein beetje)

-Cayenne Peper

-Zout

-Veel Kerriepoeder



Bak een doosje spekjes helemaal uit



De eieren klein maken/prakken

Mayo prutje en spekjes erdoorheen en klaar!



Lekker met Lu crackers
Alle reacties Link kopieren
Soort omelethapjes:



Nodig: eieren, ui, lente ui, knoflook, djahé, ketjap manis, water, vers gemalen zwarte peper.

O ja en cocktailprikkers.



Snij de ui en lente ui zeer fijn (is belangrijk anders kun je later je omelet niet oprollen) en hou een klein deel van de ui apart en meng de rest met de lente-ui.

Kluts 2 eieren, zout + peper erdoor, uimengsel toevoegen+ beetje djahépoeder evt beetje knoflook.



In een pan knoflook even bakken + de ui, daarna ketjap erbij + wat water.

Even laten pruttelen en goed roeren.

Saus in schaaltje schenken en later bij de omelet serveren.



Ei bakken als omelet, daarna oprollen. Cocktailprikkers er in en het geheel op een schaal leggen en met scherp mes tussen de prikkers doorsnijden (pas op je schaal!) zodat je mooie rolletjes krijgt.



Omelet dopen in de saus en lekker genieten.



Variatie met prei is ook mogelijk en wanneer je van heet houdt een rode peper erdoor. Beide ook dun snijden!
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Alle reacties Link kopieren
gevulde eieren (retrohapje)



Eieren hard koken. Pellen en doormidden snijden. Eigeel eruit wippen en in aparte kom prakken, mayo, drupje ketchup, verse bieslook peper zout en knoflook door roeren totdat een smeuige massa ontstaat. Eigeelprut weer in halve eieren scheppen, in de koelkast laten opstijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak wekelijks een frittata met mijn groente, uitjes, ham, vis of wat ik in huis heb. Heerlijk.



Gevulde eieren vind ik ook heerlijk als borrelhapje. Heb ik ook nog een heerlijk recept van. Verder heb ik alleen ontbijt eiergerechten en als hoofdgerecht is Kampersteur met mosterdsaus heerlijk.

Kampersteur maak ik als iemand niet van vlees houdt, evt. met zalm uit de oven erbij.

http://www.boodschappen.nl/mediamanagement/cropped/469.jpg



Ik vind dat dit wel een lekker recept is;



Paprikaspiegelei

http://www.boodschappen.nl/mediamanagement/cropped/1534.jpg

(ik vind het wel een werkje hoor)



1 rode, groene of gele paprika

of combinatie daarvan

25 g boter of 1 eetl. zonnebloem- of olijfolie

4 eieren peper en zout

2 eetl. gehakte peterselie (vers of diepvries)





Voorbereiden:

Snijd een dun kapje van de boven- en onderkant van de paprika. Leg de paprika op de zijkant en snijd hem in 4 gelijke ringen van minimaal 1 cm dik. Leg ze naast elkaar op een plank, snijd de zaadlijsten met de zaadjes eruit en zorg dat de ringen heel blijven. Kook de paprika heel kort. Leg ze daarvoor naast elkaar op een bord of in een schaal en kook ze afgedekt 1 minuut op 800 watt in de magnetron of 2 minuten in water. (Spoel er na het koken in water meteen koud water over zodat ze mooi van kleur en knapperig blijven).



Bereiden:

Dep de paprika droog met keukenpapier. Verwarm de boter of de olie in een ruime koekenpan. Leg de paprikaringen er naast elkaar in. Breek 1 ei in een klein kommetje of kopje en giet dit (let op dat de dooier heel blijft!) in de paprikaring. Bak zo 4 spiegeleieren totdat het eiwit gestold is. Schep de paprikaspiegeleieren op een bordje. Strooi er peper en zout over en strooi de peterselie over het eiwit.



Tip:

Je kunt er ook een complete maaltijd van maken. Besmeer kant-en-klare pannenkoeken of tortilla's met tomatenketchup. Leg hierop plakjes ham en verdeel daarover de paprikaspiegeleieren. Strooi er geraspte kaas over en zet even onder een warme grill tot de kaas licht gesmolten is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker allemaal!



Jasmine, dat klinkt goooeeed!!



Mylene, die met paprika ga ik zeker proberen, haske leuk gerecht! En heb je ook je recept voor gevulde eieren en voor Kampesteur (? nog nooit van gehoord...) voor mij?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je eiersalade-topic helaas ook niet vinden poezewoes! Ik kom steeds bij een topic over een 'vibrerend ei', maar das van een andere pijler X-D
The time is now
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Eieren moet je niet altijd zo moeilijk doen. Lekkere omelet van goed verse eieren, beetje room, bieslook en wat gereaspte oude geitenkaas is al zo lekker.... Wat licht geroosterd rustiek brood erbij en klaar ben je!
Omelet lekker, laat de geitenkaas weg en ik ben je man. X-D
Plakje katenspek, paar schijfjes champignon, wat stukjes tomaat bakken en daar je eitje bovenop. Peper er over en er (cheddar) kaas overheen laten smelten. Op 'n boterhammetje en smullen maar!
Alle reacties Link kopieren
Eiersalade :





6 eieren:, 3 eetlepels mayonaise;, theelepel mosterd;, peper en zout;, scheutje ketchup;, scheutje azijn;, 1 eetlepel bieslook;





Voorbereiding: Kook de eieren in 10 minuten hard, en laat deze afkoelen.



Bereidingswijze: Pel de eieren en snijd deze in de eiersnijder, eerst in de breedte en dan in de lengte, dan krijg je een soort reepjes. Voeg hier de mayonaise, mosterd, bieslook, azijn en ketchup bij. Meng dit goed door elkaar, en voeg naar smaak peper en zout toe.



Serveertips: Lekker op de boterham en op een toastje.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven