Eitje tikken!
woensdag 31 maart 2010 om 14:24
Ik wist niet of ik hem nou bij Eten of bij Kinderen moest plaatsen, maar aangezien ik denk dat jullie het meeste van eieren weten plaats ik hem maar hier
Mijn zoon heeft morgen een wedstrijd eitje tikken op school. Hoe lang moet ik zijn ei koken? Ik dacht zelf aan 10 minuten. Dan heb je toch wel een hardgekookt ei? Of moet het langer? Hij moet wel winnen natuurlijk hahaha.
En we gaan het ei natuurlijk ook na het koken nog even schilderen.
Mijn zoon heeft morgen een wedstrijd eitje tikken op school. Hoe lang moet ik zijn ei koken? Ik dacht zelf aan 10 minuten. Dan heb je toch wel een hardgekookt ei? Of moet het langer? Hij moet wel winnen natuurlijk hahaha.
En we gaan het ei natuurlijk ook na het koken nog even schilderen.
woensdag 31 maart 2010 om 15:08
Ik heb net weer geleerd dat je een vers ei moet nemen omdat daarvan de luchtkamer het kleinst is en dat die luchtkamer zich aan de stompe kant hoort te bevinden.
Je moet dus met je eigen puntige kant tegen de stompe kant van de ander proberen te tikken met een vers ei dat je lang hebt gekookt
Succes gegarandeerd!
Je moet dus met je eigen puntige kant tegen de stompe kant van de ander proberen te tikken met een vers ei dat je lang hebt gekookt
Succes gegarandeerd!
woensdag 31 maart 2010 om 15:11
quote:Youk79 schreef op 31 maart 2010 @ 14:51:
Dat is toch dat je twee eieren tegen elkaar tikt en degene wiens ei stuk is heeft verloren?Dat doen wij elke zondag bij het ontbijt. Wist niet dat het alleen voorbehouden is aan pasen. Man, ik en dochter tikken elke zondag in de hoop de winnaar te zijn van die week
Dat is toch dat je twee eieren tegen elkaar tikt en degene wiens ei stuk is heeft verloren?Dat doen wij elke zondag bij het ontbijt. Wist niet dat het alleen voorbehouden is aan pasen. Man, ik en dochter tikken elke zondag in de hoop de winnaar te zijn van die week
woensdag 31 maart 2010 om 15:20
woensdag 31 maart 2010 om 16:39
quote:schouderklopje schreef op 31 maart 2010 @ 15:11:..]
Dat doen wij elke zondag bij het ontbijt. Wist niet dat het alleen voorbehouden is aan pasen. Man, ik en dochter tikken elke zondag in de hoop de winnaar te zijn van die week
Dat vind ik een mooie traditie! Moeten wij ook maar elk weekend gaan doen
Kids zitten de eieren nu te verven trouwens. Leuk!
Dat doen wij elke zondag bij het ontbijt. Wist niet dat het alleen voorbehouden is aan pasen. Man, ik en dochter tikken elke zondag in de hoop de winnaar te zijn van die week
Dat vind ik een mooie traditie! Moeten wij ook maar elk weekend gaan doen
Kids zitten de eieren nu te verven trouwens. Leuk!

woensdag 31 maart 2010 om 16:51
totaal off topic maar dit topic doet me denken aan die van Leo vorig jaar........
Woonde ze net in drenthe en ging haar dochter Neutje schaitn.....
waarop zij zich vertwijfeld afvroeg wat voor verdorvens dat nu weer was....
Echt een erg leuk topic geworden waarin we haar wegwijs gemaakt hebben in drenthe...
Woonde ze net in drenthe en ging haar dochter Neutje schaitn.....
waarop zij zich vertwijfeld afvroeg wat voor verdorvens dat nu weer was....
Echt een erg leuk topic geworden waarin we haar wegwijs gemaakt hebben in drenthe...
woensdag 31 maart 2010 om 17:15
quote:franknii schreef op 31 maart 2010 @ 14:53:
[...]
Ik heb net geleerd dat er zelfs recepten zijn met eieren die 3 uur gekookt zijn. Je schijnt ze dan nog gewoon te kunnen eten.
Bij eitje tikken heb je allebei een hard gekookt ei en die tik je tegen elkaar aan. De persoon waarvan het ei nog heel is mag door naar de volgende ronde. Kunst is om met de goede kant van het ei te tikken ivm de zwakheid van de luchtkamer (weet nooit welke kant dat is de puntige of ze stompe) en je te laten tikken. Dan schijn je de meeste "overlevingskans" te hebben. Heb het zelf ook al jaren niet meer gedaan, maar vroeger als kind wel!Volgens mij moet je juist zelf tikken om de meeste kans te hebben dat je ei heel blijft, als ik me goed herinner...
[...]
Ik heb net geleerd dat er zelfs recepten zijn met eieren die 3 uur gekookt zijn. Je schijnt ze dan nog gewoon te kunnen eten.
Bij eitje tikken heb je allebei een hard gekookt ei en die tik je tegen elkaar aan. De persoon waarvan het ei nog heel is mag door naar de volgende ronde. Kunst is om met de goede kant van het ei te tikken ivm de zwakheid van de luchtkamer (weet nooit welke kant dat is de puntige of ze stompe) en je te laten tikken. Dan schijn je de meeste "overlevingskans" te hebben. Heb het zelf ook al jaren niet meer gedaan, maar vroeger als kind wel!Volgens mij moet je juist zelf tikken om de meeste kans te hebben dat je ei heel blijft, als ik me goed herinner...
woensdag 31 maart 2010 om 17:29
woensdag 31 maart 2010 om 18:42