En, wat eten we vandaag?

27-03-2011 22:47 3010 berichten




Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!



Vorig topic: En? Wat eten we vandaag?



De topics daarvoor:

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?

En, wat eten we vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en midden in het centrum even een cadeautje gekocht. Zou bijna vergeten dat ik daarom naar de stad gegaan was



Wat balen zeg dat het nog twee weken duurt voor de airco gemaakt wordt. Zeker met dit weer
Alle reacties Link kopieren
Toch grappig dat al die anonieme forummers op plekken komen waar jij ook vaak komt. Zo doe ik vaak boodschappen waar kaaaatje woont (kaatje woont ook maar 10 min lopen hier vandaan!!) en heb jij vandaag geshopt waar ik gister nog even was
Alle reacties Link kopieren
Heel grappig inderdaad. Zag de omschrijving van waar Kaaaaaaatje woont en ik ken verschillende mensen die daar in de buurt en zelfs letterlijk om de hoek wonen

En leuk dat je op dezelfde plekken geshopt hebt!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een couscoussalade gemaakt met allemaal lekkers. Morgen organiseer ik hier een illegale barbecue hier op het balkon . Vanochtend boodschappen gedaan, wat een gekkenhuis!



Drift, ik heb een vermoeden waar jij je avondeten bij elkaar heb gesprokkeld, goed idee!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hier ook niets verborgen houden zeg!



Leuk om te gaan BBQ'en morgen Lacomida! Maar hoezo illegaal? Mag het niet op je balkon?
quote:winniethepooh schreef op 23 april 2011 @ 19:12:

Risotto Sri?

Op zich lekker, maar de combi met biefstuk en sla sprak me niet zo aan. Ik heb het idee dus maar helemaal overboord gegooid en gazpacho gemaakt, paste ook wel bij de termperatuur. De biefstuk gaat vanavond in iets Aziatisch.



Fijne paasdagen allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie Paastaart is voor jou, Teig!

Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Ook jij hebt er een lekker zonnetje bij vandaag.







En voor iedereen: hele fijne Paasdagen!







Vandaag maak ik grote garnalen in een hete sambalsaus met sperziebonen. Verse ananas toe. Ik heb de hete garnalen sambal gekocht bij de toko, maar weet eigenlijk niet of ik de hele pot of een theelepel moet gebruiken, dus of ik er een saus mee kan maken of dat het slechts een soort marinade wordt. Maar even proeven eerst.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen



Is Teigera jarig vandaag je? Gefeliciteerd meid! Ook al van dat mooie weer. Maak er een fijne dag van!



OT: ik heb gisteren verschillende dingen in huis gehaald maar bedenk pas in de loop van de dag wat ik ga eten. Even afwachten waar ik vanavond zin in heb
Teig! Gefeliciteerd met je verjaardag! En wat een prachtige dag heb je. Lekker gebbqd?



Goed idee om eerst even te proeven Lampje, zonde als je garnalen niet te eten zijn omdat het te spicy is.



Hier nog geen idee wat we gaan eten. MrBrown moet werken vanavond. Vanmiddag ws weer naar 't strand. Dus zien daarna wel.
Hopelijk is er trouwens ergens iets open hier, want wij hebben dus niets gehaald. Typerend. Haha.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha GB, goede voorbereiding

Hier is volgens mij wel het e.e.a. open dus bij jou ook vast wel. En anders maar gewoon de rest van het weekend buiten de deur eten toch?
Alle reacties Link kopieren
Teig, gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Nog vele jaren in goede gezondheid en geluk erbij!



anoniem_15642 wijzigde dit bericht op 24-04-2011 11:14
Reden: Dan maar een ander plaatje!
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zien jullie mijn plaatje dat ik voor Teig had geplaatst nog wel? Ik zie 'm namelijk niet meer...:-(
Alle reacties Link kopieren
Nee Winnie, ik zie geen plaatje. Het laatste plaatje wat ik van jou gezien heb ik die stuiterende paashaas geloof ik
Stuiterende paashaas: Check! Verder geen plaatje Winnie.



Buiten de deur eten moet ik dan alleen doen, want mrBrown moet 's avonds werken. Heb al gezien dat iig AH open is hier in de buurt. En als ik naar huis ga (en dat denk ik eigenlijk) is de avondwinkel waar ik altijd boodschappen doe open. Geen probleem dus.
Alle reacties Link kopieren
Heb maar even een nieuw plaatje geplakt.
Goedemorgen en fijne Paasdagen allemaal! Dank jullie wel voor de felicitaties en de vrolijke plaatjes. Ik heb vandaag de eerbiedwaardige leeftijd van 31 jaren bereikt .

Vanochtend een taart gebakken, die staat nu af te koelen zodat ik er zometeen in t midden een laagje abrikozen tussen kan doen, en daarna nog chocolade eroverheen. Het is een chocolade-walnoten-abrikozen taart. Ik wilde eerst iets zomers (kwark, ricotta, citroen, dat soort dingen) doen, maar deze is zo lekker dat ik dat plan maar overboord heb gegooid .



De bbq gisteravond was erg lekker, leuk om zo buiten te eten, onderhand de krant te lezen, biertje erbij, beetje kletsen en genieten van de zon.



Vanavond geef ik een etentje, vanwege het mooie weer heb ik dit verplaatst naar de tuin van mijn ouders. Om nu iedereen op mijn warme tweekamerwoning te plaatsen vond ik wat zonde... We eten vooraf een vegetarische tuinerwtensoep met wat creme fraiche, vervolgens zalm en croute a la Jamie Oliver (tip van Maris!), gebakken aardappelschijfjes, roergebakken spinazie met citroen en gekookte sperziebonen met geroosterde pijnboompitjes. Toe koffie met chocoladetaart.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig GB, dan hoef je niet te verhongeren.

Alleen buiten de deur eten vind ik met lunchen geen enkel probleem. 's Avonds lijkt het me niets dus dat doe ik nooit. Kan me dus voorstellen dat je gewoon wat gaat halen bij de avondwinkel.



Ik zit in de tuin wat te werken. Maar ben er wel een beetje klaar mee. Zo even afronden wat ik aan het doen was en dan ga ik in de zon liggen met een boek of een tijdschriftje. Lijkt me beter.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Teig, hoe laat kan ik me waar precies melden? Klinkt heerlijk zeg!

En ga je dat allemaal zelf klaar maken? Op je eigen verjaardag? Of krijg je er wat hulp bij?
Ik maak alles zelf Drift. En mijn ouders wonen precies tussen jouw en mijn stad in, dus stukje rijden en je bent er! Ik vind het leuk om te koken en ik vind het vooral leuk om voor andere mensen te koken, dus geen probleem om dat ook op mijn eigen verjaardag te doen. Ik schop iedereen de keuken (ehm, mijn ouders' keuken) uit en dan komt het helemaal goed .
Alle reacties Link kopieren
Wat een fantastisch weer is het zeg! Dat moet wel bijna fijne paasdagen worden voor iedereen ;)



Ik baal nu ik lees dat Dolfje salade met watermeloen van kay maakt, die wil ik ook maken eh..... eten in het zonnetje. Gelukkig komen er nog genoeg mooie dagen aan.



@Teigera: BBQ klinkt goed. Ik kan me uit mijn studententijd nog herinneren dat we met mijn dames team een keer gingen BBQ met een heren team, dat betekende een x aantal vleespakketten van de AH met 2 bakken huzarensalade, 5 stokbrooden en een bak sate. Vervolgens hebben de dames de heren ook nog maar een keer uitgenodigd, voor een BBQ met vis, garnalen, super goede spareribs en gemarineerde kippenpoten, 3 soorten zelfgemaakte salade en als toetje gegrilde ananas. De heren moesten toegeven dat BBQ zo nog lekkerder was ;)



Je menu van vandaag klinkt ook fantastisch! En ik deel je mening over voor anderen koken.



@Drift: ik ben verwend, eigenlijk vind ik aardbeien alleen echt lekker als je ze van het plantje plukt een beetje schoonblaast en dan in je mond steekt. Ik rijd in het aardbeien seizoen dat ook veel vaker naar mijn ouders dan andere seizoenen ;). Aardbeien uit de winkel zijn jammer genoeg zelden net zo lekker.



P.S. zou je nog een keer kunnen zeggen waar je gaat winkelen in Utrecht. Ik moet nieuwe kleren voor mijn werk, maar kom zelf niet verder als bij de WE en steps kijken en daar heb ik het wel een beetje mee gehad.



Gister ben ik inderdaad gaan picknicken. We hadden broodjes met petrella, broodjes met tapenade en broodjes met komkommer/koriander/gembersiroop/kokos mengsel. Daarna hadden we pasta salade met rode paprika, bleekselderij, huttenkase, pesto en zongedroogde tomaatjes. Met wijntjes en goede gesprekken in het zonnetje. Het was echt heerlijk.



Ik heb nu net de gazpacho gemaakt die we straks op het balkon kunnen eten, maak dan alleen nog wat croutons erbij van het overgebleven brood.



Vanavond wordt het gegratineerde venkel, een visje en wat gebakken aardappeltjes.



En nu wordt het tijd voor het balkon. Eigenlijk is het nu net iets te warm, maar ik heb ook al gesport en daarvoor was het ook te warm, dus ik had al geoefend!
Alle reacties Link kopieren
.
kaaaaaaaatje wijzigde dit bericht op 24-04-2011 11:49
Reden: twee keer
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaatje, ik winkel altijd een beetje om het centrum heen. Twijnstraat, de rustigere gedeelten van de Oudegracht. Daar hebben ze winkels met mijn smaak kleding waar je ook nog eens wat kan kopen dat niet iedereen draagt. Voor basic dingen kom ik trouwens wel gewoon bij de grotere ketens maar als het gaat om jurkjes, rokjes, leuke shirtjes enzo dan slaag ik eigenlijk altijd beter in de wat kleinere winkeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Teig, ik vind het ook erg leuk voor anderen te koken. Kan ervan genieten en vind het heel leuk een beetje in de keuken bezig te zijn.
quote:Drift schreef op 24 april 2011 @ 11:33:

Gelukkig GB, dan hoef je niet te verhongeren.

Alleen buiten de deur eten vind ik met lunchen geen enkel probleem. 's Avonds lijkt het me niets dus dat doe ik nooit. Kan me dus voorstellen dat je gewoon wat gaat halen bij de avondwinkel.



Ik zit in de tuin wat te werken. Maar ben er wel een beetje klaar mee. Zo even afronden wat ik aan het doen was en dan ga ik in de zon liggen met een boek of een tijdschriftje. Lijkt me beter.



Ik heb hetzelfde. Alleen lunchen of koffiedrinken vind ik geen probleem, maar 's avonds alleen uit eten zou ik niet zo snel doen. Héél misschien in een heel informele tent op een terras met een tijdschrift erbij.



En (gedeelde smart), ik ben ook aan het werk. Maar ik ga ook zo stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven