En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Rode Curry, heerlijk!
Hehe Dolfje

't Bleek trouwens dat mijn tijdelijke poets alleen kennis kwam maken net en volgende week pas komt poetsen. Heb ik voor de kat z'n viool m'n halve huis opgeruimd

De broccolisoep: Hoeveelheden op gevoel, echt geen idee. Ik denk dat we 8 flinke porties hebben gemaakt van anderhalf pond broccoli, 3 uitjes en een halve citroen, maar da's dus giswerk. Yoghurt er al wel tijdens het koken ingedaan, gek genoeg schift het niet. We hebben gister namelijk ook nog een portie opgewarmd en die heeft flink staan koken, gaat gewoon goed.

Denk dat ik vanavond een curry ga maken van de restjes bloemkool, peen en paprika van de kaasfondue gister. Hoewel ik ook nog rucola heb liggen die eigenlijk op moet. Hm.
Hoeveel water hebben jullie er ongeveer bij gedaan Moos? 1,5 a 2 liter?
Zoiets ja, winnie. Eerder 2 dan anderhalf, hij was niet heel dik.
Ok, thanks! Wil 'm komend weekend denk ik gaan maken.
Moos, misschien risotto maken met een deel van de groenten en daar de rucola overheen?

Ik heb net een allerschattigs jongentje gezien van drie dagen oud Nog erg mini want een paar weekjes te vroeg geboren.
Ah leuk drift, zo'n hummeltje.

Winnie, wij hebben gelukkig een vaatwasser, dus hier gelukkig niet met de hand afwassen.

Verder is mijn huis altijd wel netjes en schoon. Hoe niet van troep en kan me er heel onrustig door voelen, vandaar.

Gister bij schoonouders: gecremeerde aardappeltjes, witlof met ham, kaas en ei (?) uit de oven en een heerlijk malse karbonade. Toe een cornetto.

Wij eten vandaag weer witlof, anders moet ik het weggooien. Ik heb hem al even kort gekookt en doe hem zo nog even in de oven met tomatenplakjes en brie erop. Erbij krieltjes en kleine gehaktballetjes. Beetje een expiriment met restjes, dus ben benieuwd.
Whahaha Jynta... gecremeerde aardappeltjes? Waren ze zo zwart dan?
gecremeerde aardappeltjes... jammer dat ik hier een beeld bij heb. Ik heb een hele lieve oudtante waarvan wijd en zijd bekend staat dat ze NIET kan koken. We hebben 1 keer de fout gemaakt toch bij haar te gaan eten. We kregen toen gecremeerde kalkoenpoten: zwart van buiten en rauw van binnen :puke:
Lekker in het kader van de salmonella Sart!
Nou ze waren nog net niet zwart, maar wel keihard. Het leek wel of hij ze 4 keer had gebakken ofzo?! En dat gekookte ei op de witlof vond ik ook wel bijzonder.
Ja pcies, buikjes zijn een paar dagen goed van streek geweest...
Oh gatver Sart, je hebt die rauwe dingen toch niet opgegeten he? Wel dus..... bah!
He bah.... van rauwe kip en kalkoen kun je inderdaad flink ziek worden. Oud-collega van mijn vader heeft in het ziekenhuis gelegen door een salmonella-vergiftiging.

@Jynta: volgens mij komt het wel vaker voor dat het eten bij je schoonouders niet zo geweldig is he?!
Ja nou op zch is het wel lekker, maar mijn schoonvader vind zelf dat hij een ge-wel-di-ge kok is en alles druipt van het vet. (of is dus gecremeerd). Ik kan beter koken al zeg ik het zelf.
Ik ben terug van lang weggeweest!

Mijn geweldige culinaire beleving van vanavond is een broodje doner.

Met sla. Dat dan weer wel.
Kuzu, welcome back!
Dankjewel!

Alles goed met je?

Heb ik veel gemist?
Jahoor, gaat goed! En met jou?

Ehhhmmmm veel gemist... tsja recepten uitwisselen en ook regelmatig veel off-topic....
Mooi. Ja ook!

Ik ga weer meelezen en schrijven, ook voor de inspiratie want ik eet ongeveer 5 dagen in de week alleen nu. Saai!
Heee Kuzu, leuk dat je er weer bent. Zat me van de week af te vragen waar bepaalde mensen waren gebleven... jij, Ruza, Age, Rooibosch alias TM.

Die broccolisoep klinkt zeker goed. Receppie Moos!!!

Dolfje, dat soort dingen heb ik ook altijd

Drift, balen van je uitslapen. Dat gebeurd mij ook altijd.

Die gecremeerde aardappels. Geweldig Arme Jynta!

Wij eten vanavond simpel AGV-tje: jalanpenoburger met gekookte aardappels en gestoomde worteltjes. Ben net thuis en heb geen zin in culinair uitsloven
Hier ook een alles behalve culinair hoogstandje. Gekookte aardappels, spinazie (heb er zelf een beetje kruidenkaas doorheen geroerd), gekookt eitje en entrecote van de contactgrill (met een klein beetje zelfgemaakte italiaanse kruidenboter uit de vriezer).

Toe een griesmeelpuddinkje met bessensaus.
Leuk dat je er weer bent Kuzu!

KV, ik weet van Age dat ze weinig tijd heeft om te forummen en er ook niet meer zo'n behoefte aan had. Maar wie weet komt ze nog eens voorbij

Ik heb mijn eetplannen gewijzigd. Hartige taart vind ik altijd best zwaar op de maag liggen en ik had wel trek in eten maar niet zo heel veel honger. Nu heb ik van de paddestoelen die ik gekocht had een oosterse maaltijd gemaakt. Ik heb ze gewokt met wat gember, oestersaus en sojasaus. Nog wat cashewnoten erbij en wat basmantirijst en ik had een prima lichte maaltijd.
Was eindelijk weer eens een beetje geïnspireerd. Rijstsalade is goed van smaak. Alleen had ik andere rijst (note to self: houd je bij je merk) en die kookte niet zo goed droog. Komt misschien ook wel een beetje door de manier waarop ik het gekookt had. Maar goed, wel lekker verder. En ik had een maiskolfje gegrild op de grillpan. Lekker gegeten. En nog salade voor een weeshuis, dus dat eet ik morgen weer denk ik.
Kuzu, welcome back!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven