En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Ben je al aan het demonstreren, Drift?

Haha, Moos op avontuur in Fryslân. Spannend, man!

Succes vandaag met werken, Dolfje!
Moos, klinkt spannend allemaal!

Het is hier een gekkenhuis geweest. Veel omgewaaide bomen, takken op de weg, paar auto's geplet in naburig durp. Gelukkig geen gewonden.

Maar het is gelukkig wel lekker afgekoeld.

Fijn die poes van jou Teig!

Lief heeft vanochtend 2,5 uur in de file gestaan wegens die afsluiting van de A2. Een stuk waar hij gewoonlijk 35 minuten over doet.

Blij dat ik vandaag weer thuiswerk, anders had ik er ook in gestaan.

Vanavond eten we de courgettefritatta van een van de meets. Weet niet precies meer van wie hij was, maar hij is mjummie.

Succes met weer aan het werk gaan, Dolfje
Ik ga zo de vega rode linzen-mozzarella pie van de Pieman proberen. Hij ligt nu gloeiend heet op mijn bord. Ben benieuwd!
Winnie, eet smakelijk. Ben benieuwd.

Die naam is nog steeds to die for: Pieman
Koor, heb je een receppie? Frittata klinkt als iets waar ik wel zin in heb vandaag (had net al zin in ei voor lunch eigenlijk) en de spinazie waarvan ik dacht dat ik er nog iets mee wilde was toch wel over het randje al.

Net 2,5 uur zonder stroom gezeten hier, lekker rustig zeg. Heb een stapel was weggevouwen en m'n huiskamer enorm opgeruimd, lekker
Hij was echt ontzettend lekker die Pie!

Heb nog 2 Pies in de koelkast. Denk dat ik ze vanavond in de vriezer doe. Kan ik er volgende week ook nog van genieten.
Hi Moos, zal even een link plaatsen naar m'n kookschrift. Daar staat hij in. Geef ff seintje als je hem hebt, haal ik de link weer weg.

*poef*

Geen stroom, waar kwam dat door?
Hm, ik kom er niet op Koor, heb me zelfs nog braaf aangemeld maar dan kom ik bij m'n eigen kookschrift uit. Maar anders ga'k wel even wat receppies Googlen hoor.

Grote storing geweest hier, er lagen 2 wijken plat. Toen de stroom weer aan ging om half 2, kon ik op internet lezen dat volgens de netbeheerder om 11.33u alle huishoudens weer stroom hadden
Vreemd!

Als je bij de AH kookschriften courgettefrittata googelt moet het lukken.

Hahaha, dat heet toch gewoon liegen??
En ik ben ook in de verleiding om pies van de piesman te gaan halen, hm, moeilijkmoeilijkmoeilijk allemaal
Ah, ik zal nog even kijken.

Ja, mbt netbeheerder vraag ik me af of ik nog iets kan doen, volgens mij krijg ik namelijk vergoeding voor elk uur dat de stroom eraf ligt. Maar heb ook niet echt zin om er energie aan te besteden geloof ik.
Hoi dames!

Dank voor al jullie sterktewensen! Het trekken ging wel okee, maar heb nu behoorlijk pijn. Vandaag dus maar even thuiswerken en rustig aandoen. Ben lekker naar mijn ouders gegaan, en mijn moeder reddert om me heen met soep, smoothies, shakes en sapjes. Gisteravond had ze lekkere komkommer-avocadosoep gemaakt en gazpacho. Zij blij (kan zorgzaamheid niet meer zo vaak uitleven nu wij het huis uit zijn) en ik ook (om evidente redenen, I mijn moeders eten )!

Vanavond ga ik naar openluchtopera waar ik al lang naar uitkijk, dus ik hoop dat het droog blijft! Vantevoren eet ik bij een vriend, zal hem even inlichten dat het iets vloeibaars moet worden .

Ik wil ook pie!!

Dolfje, alles goed met je voet?

Lampje, nog lekker onderhandeld met de fabrikant?

Drift, ik hoop van harte dat de demonstratie effect heeft! Ik heb laatst ook gedemonstreerd en dat heeft een heel klein beetje geholpen. Maar al haalt het niets uit, in ieder geval heb je laten zien waar je voor staat en heb je geprotesteerd tegen de afbraak in jouw sector. En dat is ook belangrijk!
Ben ik trouwens de enige die vindt dat het meisje hiernaast een beetje een gekke houding heeft? Ze zullen wel een stoel hebben weggeshopt, maar ik heb nu de hele tijd de neiging haar op te vangen...
@Moos: ik meende dat dat pas was als je 4 uur geen stroom hebt.

Verder ben ik braaf zelf mijn bammetjes aan het smeren en heb ik daar elke keer opnieuw spijt van als ik met mijn collega's de stad in loop en zij overheerlijke surinaamse broodjes/ italiaanse broodjes/wok gerechten etc. aan het halen zijn. Kan iemand mij vertellen dat broodjes met ham, tomaat, basilicum en rode ui ook heus heel gaaf zijn?
Giraffe, ja, het lijft of ze stiekum zit te plassen. Zijn meestal niet zo mooie foto's.

Hoop dat je snel pijnvrij bent en ik duim dat het vanavond droog is.

Kaaaaatje, broodjes met ham, tomaat, basilicum en rode ui zijn geweldig. Ik ken veel mensen die qua creativiteit niet verder komen dan kaas, dus dat doe je goed!!
Ik zit net de foto's te bekijken van het noodweer van gisteren op nu.nl. Als ik die ravage zie, is het hier nog alleszins meegevallen. Er zitten ook foto's tussen van prachtige luchten trouwens.

Dat wildwestgebeuren op de A2 is inderdaad kennelijk ook niet mis geweest, KV!

Ik wil ook een pie!

Vervelend van je stroomstoring, Moos. Wel lekker voor je huiskamer...

Lekker toch dat je je even hebt laten verzorgen door je moeder, Giraffe. Hopelijk zakt de pijn snel! Veel plezier vanavond!

Ben nog steeds in conclaaf met contactgrillfabrikant. Morgen komt er waarschijnlijk een antwoord.

Ik zie helemaal geen meisje hiernaast...
Hey wat leuk dat je de pie hebt geprobeerd en lekker vindt win! Die met linzen en mozzarella had ik nog niet geprobeerd wel met linzencurry <smul>

Moosey jeetje wat een avonturen en dat in Friesland...

Tussen de middag is het een pastasalade met mais, tonijn, paprika, olijven, komkommer, sla en bosui geworden.

Nu een boterhammetje met feta, olijf, komkommer, paprika, rucola, tomaat.
Het is inderdaad weer een vaag plaatje hiernaast.....

Die pie met rode linzen en mozzarella is echt een aanrader Sart!

Erg aardige man trouwens bij wie ik ze gekocht heb.

Heb er nog eentje met steak in de koelkast en de seizoenspie (hot chili). Maar die gaan vanavond in de vries, heb ik volgende week nog wat.

Sorry ladies, heb niet echt tijd en energie gehad om goed bij te lezen. Moest nog weer even wat "administratie" weg werken en had een collega beloofd zijn business-case door te lezen en taalkundig- / spellingstechnisch door te spitten. Nederlands is niet zijn moedertaal en dat was merkbaar. Met sommige dingen heb ik me echt af zitten vragen wat ie in godsnaam toch bedoelde. Maar goed, inhoudelijk zag het er goed uit (voor zover ik dat kan beoordelen met mijn beperkte kennis van facility management), dus heb alleen tekstueel zaken aangepast.Ben nu wel helemaal gaar.

Zo nog even bedenken wat ik aan moet doen vanavond. Ga met een vriendinnetje tapas happen in de stad. Ik gooi ook nog maar even een croissantje in mijn oventje, als ik nu niets meer eet kunnen ze me opdweilen tegen de tijd dat mijn spaanse snacks op tafel staan.
Naar Giraffe, van de pijn. Ik moet al jaren een laatste kies laten verwijderen bij de kaakchirurg, maar omdat de andere echt hel was en ze er een zenuw in mijn tong bij beschadigd hebben, durf ik niet zo best meer geloof ik Nou ja, de tandarts zal er vrijdag wel weer over beginnen en dan moet ik het toch maar eens gaan regelen vrees ik.

Heb jij begin van de week gedemonstreerd? Dan zijn wij waarschijnlijk vakbroeders Ik bedenk me dat ik misschien ook wel weet naar welke opera je gaat, trouwens. In het midden des lands? Heel veel plezier in elk geval!

Kaaaat, het zou kunnen hoor. Laatst had ik ineens 35 euro op m'n rekening van de Eneco als compensatie van een stroomstoring die ik totaal niet had meegekregen, vandaar dat ik dacht dat het al vrij snel was. Maar een stroomstoring van 4 uur kan ik natuurlijk ook makkelijk gemist hebben als ik elders aan het werk was.

Wij gaan vanavond toch maar weer eens aan de springrolls, lief had er zin in, en ik vind het nooit een straf Had jij ze nou laatst nog geprobeerd Giraffe?
Ik zat net eens te kijken op de site van de pieman,waarom hebben we dat hier nu niet!!! Potver ik wil dat ook...

Had wel last van mijn voet na het werken en heb even met iemand van plek geruild zodat ik het laatste half uur kon blijven zitten.Nu gaat het wel weer.

Had van de pasta en spekjes die ik vanmorgen gemaakt heb een pasta salade gemaakt met verse rucola erdoor en knoflookdressing(uit een fles) en had een stuk parmezaanse kaas en daar krullen van afgehaald dat was erg lekker.

Morgen moet ik iets met gehakt maken,misschien een wrap oid.
Net mijn curry gegeten want ik had honger toen ik thuis kwam. Heel slim van mij dat ik iets uit de vriezer gehaald heb want een middagje demonstreren kost best wel wat energie.

Er stonden 10000 mensen op het Malieveld. Ik hoop dat het een beetje gaat helpen. Maar ik vrees het ergste...

Giraffe, beterschap! Ik hoop dat je weer snel aan het vaste voedsel kan. En wat lief dat je moeder zo goed voor je zorgt.

Dolfje, rustig aan met je voet hoor!

Die pie begint steeds interessanter te klinken. Moet morgen om de hoek zijn van de winkel die hier in de stad die pies verkoopt zijn, misschien ren ik wel snel even naar binnen

Moos, in onze stad zijn wel meer stroomstoringen de laatste tijd geloof ik. Wel prettig dat je in ieder geval je huiskamer wat hebt kunnen opruimen.

En wat een avontuur zo daar in Friesland!
@KV en Moosey: het recept voor de courgettefrittata was van mij destijds . Ik heb m even geknipt en geplakt voor Moos, als je hem nog eens wil maken dan heb je hem alvast (lekker zomerse maaltijd vind ik zelf):

Recept voor Courgettefrittata

Hoofdgerecht, 4 personen, vegetarisch

Ingredienten:

* 6 eieren, losgeklopt

* 3 el cottage cheese

* 4 gedroogde tomaatjes op olie, fijngesneden en 2 el van de tomatenolie

* 2-3 el fijngehakte (blad)peterselie

* zout

* cayennepeper

* 2 el olijfolie

* 1 ui, gesnipperd

* 2 teentjes knoflook, fijngehakt

* 1 courgette, in kleine blokjes

* 50gr Parmezaanse kaas, geraspt

1) Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius. Klop in een kom de eieren los met de cottage cheese en de tomatenolie. Roer de gedroogde tomaatjes en peterselie erdoor en breng op smaak met zout en cayennepeper.

2) Verhit de olie in een koekenpan en bak hierin de ui en knoflook ongeveer 5 minuten zachtjes. Voeg de blokjes courgette toe en bak ze ongeveer 5 minuten mee.

3) Roer de groenten door het eimengsel en giet het in een ingevette quichevorm of ovenschaal. Bestrooi het gerecht met Parmezaanse kaas. Bak de frittata in ongeveer 20 minuten gaar.

4) Mocht je de frittata willen serveren als maaltijd (dus niet als tapas), is het lekker om er een salade bij te serveren. Schep tomaatjes, mozzarella en extra vierge olijfolie door elkaar, voeg wat handjes rucola toe. Snijd de frittata in parten en leg daarop een bergje salade.

Die pies klinken heerlijk, kan niet anders zeggen, maar ik vind het eigenlijk veel te leuk om zelf dat soort taartjes te maken. Dus ik ga ze niet kopen (en ze zijn op heel veel plekken in mijn stad te koop zag ik al, dus ik doe net alsof ik dat niet gezien heb).

@Giraffe: bah wat naar, die kiespijn. Fijn dat er een beetje voor je gezorgd wordt!

@winnie: veel plezier met je tapasavondje, klinkt gezellig en lekker!

Vanavond een ouderwetsche Hollandsche maaltijd, namelijk rauwe andijviestamppot met een worstje. Erg lekker op z'n tijd (eigenlijk kun je mij wel elke week stamppot voorzetten, vind dat erg lekker).
Aha Teig, van jou. Zal het in m'n kookschrift zetten. Hij was weer lekker al was ik een beetje uitgeschoten met de cayennepeper
lekkere dingen hebben jullie weer gegeten en ook leuke avonturen beleefd!!

ben vandaag een dagje de hort op geweest naar een vriendin.lekker gekletst,gewandeld en gegeten.lekkers bij de koffie,broodjes als lunch,verse groenten soep,gamba,s in de grillpan,heerlijke knoflooksaus erbij en een salade.burrrrrp!!! morgen weer een late dienst en een heeeel druk (werk) weekend voor de boeg,

Gisteren de hele dag op pad geweest. O.a. 23km gefietst om even naar Ikea te gaan. Voor niets. Gelukkig onderweg nog wel wat sportkleding gescoord. Op de terugweg kwam mrBrown met het lumineuze idee om Pintxos te gaan eten. Ik was natuurlijk voor. Was al een tijdje geleden. Héérlijk.

Voor vandaag heb ik nog bloemkool. Even bedenken wat ik daarmee ga doen. Mss risotto, of curry, of quiche. Ik heb verder alleen nog lente-ui, dus moet toch nog boodschappen doen. Kan nog alle kanten op.

Ga nu even bijlezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven