En, wat eten we vandaag?

22-08-2016 19:04 3086 berichten
Alle reacties Link kopieren




Deel tig van een langer lopend topic, wie aan wil haken is welkom.



Vorige deel is hier te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben gewandeld en een oorlogsmonument bezocht en ik zit lekker buiten te lezen.

We eten hamburgers uit de grillpan en ovenfriet en erbij excuus-komkommer.
Alle reacties Link kopieren
Lekker Hoppala, asperges! Die wil ik binnenkort ook!



Moos Wat fijn dat de kippen er zijn.



Leuk Dolfje, een dorpsquiz.



Wij hebben net een stuk gewandeld, echt heerlijk buiten! Nu even wat administratie doen (met de balkondeuren open). De zon staat nog wat laag merk ik want in de zomer staat de zon de hele dag op het balkon, nu alleen een deel van de middag. Maar dat geeft niet, het is heerlijk weer en daar ben ik blij mee!

Gisteren zijn we met een heel goede vriendin van mij wezen eten omdat ze aankomende week jarig is. Op een plek in haar woonplaats waar we met haar wel vaker naartoe gaan omdat het altijd erg lekker is. Ik at rode linzen/feta kroketjes met een paprika walnoot tapenade, een lekkere salade (is niet altijd zo in restaurants vind ik), wat gekookte groenten en roseval aardappels. Erg goed allemaal!

Vanavond maken we zelf pizza.
@GB: het is inderdaad een bewerking van het boek van Mulisch. Maar wel duidelijk een bewerking, want het gaat over acteurs die spelen dat ze die twee vrouwen (Laura & Silvia) zijn, en een man (Alfred in het boek).
Alle reacties Link kopieren
Wij waren vandaag onverwachts naar de zwarte markt. Lekker weer, t was best druk.

We hebben een leuk/gezellig dagje gehad.



Daar hebben we lekker indiaas gegeten.

Eerst indiase pakora en samosa en daarna een rijst thali met verschillende kleine thali's (bakjes) met dahl van verschillende bonen, spinazie met tofu, aardappel met courgette en een yogurt salade mix met komkommer, paprika. Het was wel goed gekruid en lekker.

En daarna een mango lassi, die heb ik echter overgeslagen.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Hm, klinkt heerlijk Simarik! Ik moet ook echt weer ns uit mijn Zuid-Indiase kookboek gaan koken..



Op festival gister at ik een bord rijst met kimchi, lekker, gezond, en relatief betaalbaar. Festival was tof.

Vandaag sprong ik een paar uurtjes bij bij één van mijn opdrachtgevers waar t topdrukte was vandaag en daarna pikte lief me op en gingen we bij vrienden langs, en die hadden een lamsbout in de oven gestopt met wat geroosterde aardappels en wortel erbij en salade. Was erg lekker.



Thuisgekomen meteen gecheckt of de kippen niet weer op de schutting zaten maar die zaten keurig in het nachthok, het dichtgewaaide deurtje zal toch wel echt het probleem geweest zijn eergister Vanochtend had ik ook al 2 eitjes! Had verwacht dat ze wel wat langer van de leg zouden zijn, ben benieuwd of ze morgen ook weer gelegd hebben, ze eten nog niet erg goed namelijk, en dat hebben ze wel nodig om te kunnen leggen, lijkt me.
Brown had gekookt. Rijst met groente roerbak. Het was wel okay, beetje saai
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker Simarik!

Leuk je kippen Moos! Wij hadden vroeger 4 Barnevelders, zo gezellig maar omdat ik ze altijd los liet was heel de tuin aan gort Ik weet eigenlijk niet waarom we ze weg gedaan hebben.



Ik ben vandaag overdag vrij, vanavond een netwerk ding. Dadelijk eerst sporten en dan slinger ik de slowcooker aan voor Mexicaanse beef.
Alle reacties Link kopieren
Och, och, kippenstress… en tóch eitjes gelegd !



Mmmm, Simarik. Ik vind de Indiaase keuken één van de lekkerste ! En bij andere tafeldames zag ik ook vele heerlijke dingen voorbij komen – o.a. het sterreneten van koreveen, een goedklinkende lunch bij GeorgieB en kroketjes met toebehoren van Drift…



Wij aten vrijdag angus-beef-tartaartjes met aardappelwedges en veldsla met een uitje.



Zaterdag hebben man en ik veel werk verzet in de tuin. Kind at elders en wij aten een zalmfilet "en papillote" (pepertje-knof-olijfolie-citroensap) van de bbq en pasta met verse pesto.



Gisteren was het prachtig weer. We haalden de tafeltennistafel "uit het vet" gehaald. Veel plezier gehad – ook met wat langswaaiende buren en een glaasje wijn. 's Avonds maakte man lamsrack uit de oven (op lage temperatuur). Daar kwamen op de bbq gegrilde gemengde groenten bij en knoflookpita's (ook van de gril).



Voor vanavond ligt er nog een assortiment aan worstjes, een avocado, gemengde sla. Daar fantaseren we wel iets mee.
Alle reacties Link kopieren
Moos wat leuk met die kippen, zie je al helemaal over een trampoline lopen



irmaladouce dat klinkt allemaal heel lekker!

Dolfje, mexicaanse beef klinkt lekker. Kan mij er geen voorstelling van maken. Maar ik begin dan ook echt pas te leren koken. Ik ben benieuwd wat de uitslag van de dorpsquiz is!



GB wat ga je dan vanavond maken? Mij is vaak maandag een gemakkelijke dag, maar als je gisteren iets oké;s maar saaiigs hebt gehad vraag ik mij af of je vandaag dan meer moeite doet.

Moosey, wat doe je eigenlijk met die eieren? Is daar een bepaalde procedure voor?



Simarik, het klinkt allemaal lekker
Klinkt heel fijn, Irma, je weekend!



Dat saaiige had ik niet zelf gemaakt natuurlijk, Veronica. Brown vroeg wel wat ik wilde eten, maar ik had geen zin om erover na te denken. En Brown is gewoon wat minder creatief in de keuken. Meestal bemoei ik me er meer mee, maar nu had ik gezegd maak jij maar waar je trek in hebt en toen werd het dit. Dus dan eet ik het verder zonder te zeuren op. Ik denk eerlijk gezegd dat ik wel zonder veel moeite iets interessanters in elkaar kan flansen, haha. Ik moet nog naar de winkel. En ik bepaal meestal pas wat ik eet nadat ik boodschappen heb gedaan, omdat ik koop wat er interessant / vers / lekker (groente) uitziet en dan daar iets mee bedenk.
Alle reacties Link kopieren
Mexicaans beef is stoofvlees op Mexicaanse wijze, net even in de slowcooker gespiekt en het ruikt lekker.

Erbij een wrap of taco en sla met was maïs en Guacamole.
Alle reacties Link kopieren
Het was ook erg lekker, ik houd ook veel van de indiase keuken.



Vanmiddag al verse bruine kampioentjes gehaald bij de lidl, die hadden we belegd met kaas en een grote bak griekse salade die oa gevuld was met fetakaas, paprika, olijven, rode ui, sla etc.. Lekker. En heb nog macaroni in de koelkast van t weekend, die op moet.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg vandaag diepvriespizza . De kinderen mochten kiezen van oma.

Gelukkig wel met een salade erbij en ik had voor de lunch een flinke bak spinaziesalade die over was van zaterdag.
Ik ga flensjes maken van rijstmeel en die vullen met een beetje een Indiase vulling met bloemkool en erwtjes (met kerrie).
Alle reacties Link kopieren
Fijne nachtelijke perikelen zo Moosey, ik kan het me zo levendig voorstellen!



Het was een heerlijk maar heel druk weekend! Mijn prioriteit was om de rekeningen te betalen, de balans op te maken van de vakantie en de boekhouding doen, maar dat is helemaal niets geworden!

Ik heb in plaats daarvan een heerlijk rondje hardgelopen, gezwommen met mijn Masters groep, ’s middags wezen snowboarden, naar de film (Beauty & the Beast) en we hebben een jong katje in huis gehaald, superlief.



GB, we zijn inderdaad uit eten geweest, maar in ons eigen stadje. Mijn man was er om 16.15 en dat was me toch een beetje te vroeg om te gaan eten, dus eerst naar huis gereden. We zijn bij een Vietnamees restaurant belandt en ik had iets met kip, rice noodles en een curry besteld. Mijn man iets dergelijks maar dan zonder de curry en dat was toch iets droger dan hij verwacht had. Het was al een tijd geleden dat we Vietnamees hadden gegeten dus we wisten het niet meer precies. Maar het was lekker en zeker voro herhaling vatbaar, maar dan ga ik denk ik voor een Pho soep.



Gisteren hadden we geen zin en hebben restjes uit de vriezer gehaald, ik had pulled porc met nasi, mijn man had 2 giga burrito’s en onze zoon had tortellini met kaas en broccoli. Vooral dat laatste was een hit voor hem, ik vind het nogal saai, maar ja.
Een klein katje als logé grootepan of als nieuwe bewoner? In beide gevallen erg gezellig natuurlijk. Hier drie katten en we zijn erg gek op ze.



Wij aten vanavond lasagna. Helaas zonder kaas want lief was die vergeten te kopen. Oh well, zonder kon ook.
Alle reacties Link kopieren
De procedure voor de eieren van moos kippen lijkt me: opeten.

Wij aten indo pulled pork, met oostenrijkse aardappelsalade en coleslaw. Best wel fusion, maar het pastte goed bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Teigera schreef op 10 april 2017 @ 19:33:

Een klein katje als logé grootepan of als nieuwe bewoner? In beide gevallen erg gezellig natuurlijk. Hier drie katten en we zijn erg gek op ze.



Wij aten vanavond lasagna. Helaas zonder kaas want lief was die vergeten te kopen. Oh well, zonder kon ook.Het katje is een nieuwe aanwinst in de familie. We hadden er tot vorig jaar 2 maar die zijn van ouderdom overleden. Onze zoon mocht na het overlijden een huisdier uitkiezen zolang het maar niet een dier was die eigenlijk buiten hoort of een hond. Hij werd verliefd op mijn broers kitten dus nu wij ook weer 1. Ik vind het wel erg leuk hoor, zo'n jong beestje.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoppala schreef op 10 april 2017 @ 21:44:

De procedure voor de eieren van moos kippen lijkt me: opeten.





Geheel correct



Lief maakte andijviestamppot vanavond en deed daar een eigenkipei doorheen. T was erg lekkere stamppot maar dat zal niet alleen aan het ei hebben gelegen Erbij een stukje halloumi.
Alle reacties Link kopieren
Oh, en leuk Grootepan, een jong katje!
Alle reacties Link kopieren
quote:hoppala schreef op 10 april 2017 @ 21:44:

De procedure voor de eieren van moos kippen lijkt me: opeten.

Alle reacties Link kopieren
Morning. Eensch met de procedure van Hoppala vwb de eitjes van de kippen van Moos



Gisteren na cursus restant van turks maaltje van eergisteren opgegeten met een grote selderijsalade. (Ja, ok, eclectisch/heterocliet maar dat was wat ik in huis had en ik moest snel weer weg)



Vanavond linzenpie. Met geroerbakte bimi erbij.



Owwww een kitten GP, leuk zeg

En ach die administratie komt dan wel hoor, je weekend klinkt super leuk! (Die onverwachtse zijn de leukste...)



Vandaag op kantoor, ik ben er al bijna (zit in de trein) fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Oh grootepan wat leuk een kitten!



Ik snap dat de procedure eten is. maar in sommige landen doen ze die eieren in een ontsmettingsbad en/of andere dingen. Was een van de redenen waarom wij geen eieren exporteren naar Amerika bijv; andere eisen en procedures ofzo heb ik mijn laten vertellen. Dus ik was benieuwd wat moos deed.



Lekker rastan, linzenpie.

Ik ben al op het werk en vanavond uit eten met vrienden van mij.



Hoppala klinkt lekkers!
Alle reacties Link kopieren
Ik was heel laat thuis en moet zo alweer weg en moet vanavond ook weer tot 22.30 werken.

Vanmiddag wel een paar uurtjes thuis en kan gewoon thuis koken en eten. Denk dat het een couscous of bulgur salade oid wordt, daar heb ik denk ik wel genoeg voor in huis en terwijl ik dit typ besef ik dat er ook nog een bakje linzensoep in de diepvries ligt dus dat kan erbij.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten artisjokken, gewoon emt een Dressing en een stokbroodje denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven