EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik krijg vanavond een mee-eter. Dus maak:

Kipfilet in kleine stukjes, roerbakken met verschillende soorten groente en mediterraans/provencaals (weet ik veel sausje

en daarbij stoom-aardappeltjes die gekruid zijn, heb de lente-versie van de AH

Geen idee of het allemaal bij elkaar smaakt, maargoed.... dat zie ik dan wel weer

Ohja en als toetje de overheerlijke Tiramisu-cake :O Wel duur, ooohh zooooo lekker!
Druk druk druk dus gisteren pas om 20:30u thuis. Had nog verse gevulde pasta in de koelkast. Die gekookt en wat pijnboompitjes geroosterd, parmaham gebakken met een restje brie en dit gegeten met rucola.

Was heerlijk!

Voor vandaag ook nog gevulde pasta in de koelk
Druk druk druk dus gisteren pas om 20:30u thuis. Had nog verse gevulde pasta in de koelkast. Die gekookt en wat pijnboompitjes geroosterd, parmaham gebakken met een restje brie en dit gegeten met rucola.

Was heerlijk!

Voor vandaag ook nog gevulde pasta in de koelkast. Nu wel op tijd thuis, maar omdat ik vanavond nog moet doorwerken maak ik misschien wel hetzelfde.
quote:nazife schreef op 07 april 2010 @ 12:49:

ok dames, ik heb een tip nodig!

We eten vanavond kip(met heeeeerlijke pindasaus), doperwtjes rijst, peynir salade en sperziebonen. Maar ik heb een kleine aubergine in de koelkast die eigenlijk echt vandaag op moet. En morgen ben ik laat thuis dus eten we soep en brood. Dus als jullie tips hebben of een lekker recept dat bij de rest van de maaltijd past....;-) bring it on.Gevulde auberginerolletjes?

quote:Yoie schreef op 07 april 2010 @ 13:20:

Goedemiddag,

vanavond eet ik macaroni.

Mag ik jullie wat advies vragen? Mijn beide kinderen sporten op dinsdag en donderdag dan moeten wij vantevoren gegeten hebben. Dat is makkelijker anders wordt het ook te laat.

Hebben jullie nog tips voor een maaltijd wat makkelijk vantevoren gemaakt kan worden? Ik ben die dag aan het werk en eigenlijk weinig tijd om te koken. En ik kan dan wel een keer tosti oid eten. Maar misschien hebben jullie nog goede tips?

Alvast bedankt voor het meedenken!Chili con carne. Kan je met rijst maken maak ook met aardappelpuree. En verder ovenschotels die je van te voren maakt en nog even voor het eten een half uur in de oven zet.
@ Nazife: lekkere dipsaus maken van gegrilde aubergine, knoflook, geroosterd sesamzaad en klodder zure room. Op smaak brengen met zout en peper. Kun je nog een dagje in de koeling bewaren evt voor morgen bij soep en dan dip+brood erbij. Of voor lunch of avond snack stukjes brood/toastjes met de dip? Bij je avondeten van vanavond past het geloof ik niet direct maar ach...het is wel lekker!

Hier vanavond makkelijk eten kipfilet gevuld met wat citroenboter en peterselie in de stomer en ik stop daar dan ook gelijk de aardappeltjes en sperziebonen bij.

die mangoclafoutis lonkt ook naar mij. Morgen komt mijn zusje eten, das best een goed excuus
Suuz, ik weet niet wat voor soep Nazife heeft maar ik vind het een super idee hoor van je, lekker stokbrood of turksbrood of olijvenbrood met die auberginedip. Heb ik ook een keer gedaan, lekker met Griekse auberginedip;

Sartman heeft een heerlijke salade Nicoise gemaakt, lekker mijn buikje vol aan gegeten. 10 minuten zitten, omkleden & sporten.... en morgen.. gaan we een lang weekend naar Rome! Fijne week allemaal ik meld me volgende week woensdag ergens weer...
Gaaf Rome! Heel veel plezier Sartan. Tot volgende week.
@mittens, klinkt goed die ovenschotel! ga hem ook een keer maken.

@mylenevalerie, tomatensoep(want zo lekker makkelijk en nazman en ik worden allebei chagrijnig van honger. Donderdag is de enige dag dat ik niet eerder dan hem thuis ben. vandaar ) grmpf. heb ik net de aubergine gemaakt(in de oven met een beetje aardappel, knoflook, rode ui, komijn en afrikaanse zeezout mix) lees ik nu pas al jullie geweldige ideeen haha.
@sartan, lekker! veel plezier daar en geniet natuurlijk van het italiaanse eten!
Bij kip met satesaus zou ik iets aziatisch doen met de aubergine.

Bijvoorbeeld Sri Lankeese hoppers met auberginesambal.

Hoppers zijn een soort pannenkoeken met veel eieren en o.a. kokosmelk en gemalen geroosterde rijst. Maar daar heb je even tijd voor nodig. Je bakt ze liefst in een soort mini-wok, zodat je een schaaltje krijgt. Als je wilt, heb ik het recept voor je.

Auberginesambal 2 aubergines in blokjes met zout bestrooien en 20 minuten laten rustenafspoelen, droogdeppen en 10 minuten in 60 ml olie bakkenuit de pan halen en mengen met 2 fijngehakte lente-uitjes, 1 tl palmsuiker of bruine suiker, 2 fijngehakte rode pepertjes, een hand verse koriander en citroensap naar smaak.

Makkelijker dan hoppers, en uit China:

Zoete knoflookaubergineaubergine in blokken van een centimeter of 3 snijden en bruin bakken in olieaubergine uit de pan halen en in de overgebleven olie een uitgeperst teentje knoflook fruiten.2 el ketjap, 2 el suiker, wat citroensap en een scheutje sherry erbij doen en aan de kook brengen.Aubergine er weer door roeren en nog 3 minuten stoven.Ook lekker met wat gembersiroop erdoor.
nou zo uit de oven is een aubergine ook niet verkeerd hoor Nazife!

Sartan veel plezier in Rome! Heerlijk Italiaans eten dus voor jou de aankomende dagen.
Ben net terug van vakantie. Dus 3 weken Vietnamees gegeten. Heerlijk. Nu weer thuis. Gisteren risotto met ertwtjes & garnalen (met munt, basilicum & citroen) gemaakt. Voor vandaag weet ik het nog niet.

Sartan, wat heerlijk naar Rome. Ben dan wel net terug, maar ben toch een beetje jaloers. Rome is geweldig. En lekker eten natuurlijk. Veel plezier!

Ga even inspiratie opdoen hier voor vandaag.
ovenschotel gemaakt met kip,aardappelstukjes,champignons,uien, rozemarijn.dr bij zelfgemaakte knoflooksaus met wat stokbrood.vanmiddag al groenvoer gegeten.
Kipsate op brood met satesaus, heb ik trek in en ik eet toch alleen!
Hutspot met spekjes en rookworst.
spagetti met een saus/prutje van tomaten, ui, champignons, cougette, stukjes zalm mmmmm
Vandaag wordt het een nacho-schotel uit de oven, met zelfgemaakte guacamole erbij.

Voor morgen ook al boodschappen gedaan. Ik ga een opgeleukte taboulé maken met brood en babaganoush erbij.
gepocheerde zalm, gebakken aardappeltjes en witlofsalade.
@GeorgieBrown: drie weken Vietnam, dat klinkt goed zeg! Daar heb je vast ook heel lekker gegeten .

Vanavond maakt vriend even snel een broccolischotel met tomaat, ui, feta en rundergehakt. Gekruide minikrieltjes erbij.
Ik eet ook aubergine nu.

Saus van ui, aubergine, courgette, noten, kerrie, kardemom, koriander, beetje sambal en chili in een sausje van bouillon, melk en wat bloem.

Met rijst met wat kardemom, wordt die geel van.

Groenten kunnen ook andere dingen zijn.
Liever elitair dan een pauper!
uiteindelijk hebben we er maar een beetje van gegeten(we hadden zoveel honger dat ik na ronde 1 maar nog meer kip ben gaan bakken en toen zaten we zo vol dat de aubergine er niet meer in ging..) maar ik bewaar het gewoon voor later vanavond als snack.
Mittens dank je wel voor het recept!

Georgie brown klinkt ook goed nachoschotel, is deze moeilijk te maken.

Ik zie nog veel meer lekkere recepten hier voorbij komen
yoie, dankzij dit toppic heb ik nu een heeeeleeeee lange "to eat" lijst. Maar kom er steeds niet aan toe haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven