EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
ps. gaat dit topic nou veel sneller dan het vorige topic of lijkt dat maar zo?
Nazife, ik moet inderdaad een mooi doc. er van gaan maken, het is echt heerlijk wat ik hier allemaal voorbij zie komen.

Sinds ik kinderen heb maak ik niet zo vaak tijd meer vrij om uitgebreid te koken. Wel jammer is dat, komt vanzelf weer.
Iedere keer als ik eens besluit te reageren in dit topic, heb ik altijd verre van culinaire hoogstandjes te melden. Dus:

Gebakken aardappeltjes met chilipepertjes, broccoli en een Crispy burger van Veggie Food of zoiets...
ligeia: ik heb dat gevoel ook altijd(als je het even vergelijkt met bijvoorbeeld MV en sartan om er maar 2 te noemen).

@yoie, ik had dat met het vorige topic ook moeten doen. (@iedereen, kan ik die nog ergens vinden?) jammer dat je geen tijd hebt voor uitgebreid koken. Maar weetje, ik vind meestal de simpelste maaltijden het lekkerst.
Georgie!! Ik miste je al!

We hebben trouwens iets heel leuks op de planning staan, en jij moet ook mee (vind ik ).

Eten met vreemden; foodsurfing ipv couchsurfing

Als je ook mee wilt doen dan mag je even mailen naar age_viva@hotmail.com

Ondanks dat ik mijn vorige bericht 2x postte (zat in de trein en verbinding viel weg) heb ik toch niet thuis gegeten. Gauw even met vrienden op het terras aan het water gezeten en kruidenrisotto gehad, met op de huid gebakken zalm en 4 asperges.

Was wel ok, maar mijn eigen risotto is lekkerder én goedkoper (fucking ¤ 18,50 voor een klein bordje eten )
@ Sartan..veel plezier in Rome!!!

@ Yoie...omdat GB over een nacho-schotel begint bedenk ik me ineens ook nog een makkelijk ovengerecht dat ik hier pasgeleden van het forum heb geplukt en bij ons een grote hit is:

Voor 2 pers:

- 300 gram gehakt

- paprika, champignons, ui (of wat je zelf lekker vindt)

- geraspte kaas

- tortillachips

- taco kruidenmix

- groente in stukjes snijden

- gehakt rullen, kruidenmix (en water) erbij, even doorkoken

- bodem van ovenschaal bedekken met tortillachips

- gehaktmengsel erop

- afdekken met geraspte kaas en wat kapotgeknepen tortillachips

- in oven tot kaas gesmolten is

- lekker met sla, tomaatjes, paprika, creme fraiche, chilisaus etc.

(misschien is het wel dezelfde als die van GB...?)
¤ 18,50 is inderdaad aardig aan de prijs voor een bordje rissoto met zalm...

Nazife ik vind juist dat jij altijd uitgebreid kookt! Volgens mij zijn jullie ook met twee thuis? Maar jij zet vaak meerdere gerechten op tafel, wij hebben nog teveel aan 1 dubbele kipfilet met een paar aardappeltjes en boontjes dus ik maak niet eens meer meerdere gerechten. Hooguit wat sla ofzo als er weinig groenten in het eten zitten.

Morgen komt mijn zusje en die zou eten meenemen. Owja ik wil dus die clafoutis maken maar ik kan helaas niet zelf even naar de winkel om mango's te halen, even manlief met mijn mooiste coolgate tandpasta glimlach aankijken morgenochtend
Oh...en kom in mijn boekje ook deze nog tegen:

Gehaktrol met pijnboompitjes en kruidenpasta

- 1 kg gehakt

- 50 gr pijnboompitten

- 100 gr zongedroogde tomaatjes

- 30 gr fijngesneden peterselie

- 30 gr fijngesneden basilicum

- 100 gr geraspte kaas

- 2 beschuiten

- pijnboompitten roosteren

- tomaatjes, kruiden, 1/2 kaas en 1/2 pijnboompitten fijnmengen

- gehakt mengen met beschuit en 1/4 van kruidenmengsel

- gehakt uitdrukken tot een "lap"

- rest van kruidenmengsel erop, bestrooien met rest van kaas en pijnboompitten

- oprollen en in ovenschaal

- 40 min op 200 graden in oven

- en dan iets van aardappelen en salade erbij.
Leuk idee dat foodsurfen. Ga er even over nadenken, Age, maar wel bedankt voor de tip!

Ligeia, misschien spreek ik voor mijn beurt, maar volgens mij is het helemaal niet persé de bedoeling van dit topic dat je alleen je culinaire hoogstandjes noemt... (MV?) Het is gewoon leuk om te lezen wat anderen eten. En of dat nou een zelfgemaakte uitgebreide rijsttafel is, of zuurkool met vette jus maakt verder niet zoveel uit...
Mittens dank je wel ook al zo lekker!
@suuz, de reden dat ik veel gerechten heb is omdat ik hou van simpele en pure gerechten(word er soms duizelig van hoeveel ingredienten mensen in 1 gerecht stoppen ) maar ter compensatie maak ik dan wel meer gerechten. Anders vind ik het weer saai haha.
Inderdaad Ligeia, Nazife en GeorgieBrown: het is juist leuk om van andere mensen te lezen wat ze eten, soms ook hoe ze het maken enzo. Ik vind het een heel inspirerend topic en lees het vaak meerdere keren per avond .
ik echt de hele dag door haha..vooral in de bus/trein of als ik me verveel, of als studie ontwijkend gedrag....oeps.
Op mijn werk ook t viva-forum checken gaat me net te ver... Vandaar alleen 's avonds, en even 's ochtends vroeg tijdens het ontbijt als onderdeel van mijn "rondje nieuws". Tja, ook op t forum kan wel eens iets interessants gebeurd zijn!
Haha! Ik heb het nu te druk om (overdag) veel op t forum te zijn, maar iedere ochtend als ik net wakker ben en nog in bed lig dan check ik iig even m'n afval-clubje. En facebook, mail, twitter en teletekst.

Best erg eigenlijk

In de trein op weg naar m'n werk (20 min.) zit ik ook altijd lekker te forummen. Als het qua tijd en werk lukt dan kijk ik af en toe wel even op het forum. Maar laatst was het een beetje te erg, echt slecht. Maar dat was gelukkig maar tijdelijk.

Maar al met al forum ik wel erg veel. Ik wil niet eens bedenken wat ik allemaal had kunnen doen als ik het forum niet had gehad
ik weet trouwens niet meer wie het vroeg maar ja, nazman en ik zijn het overgrote deel van de tijd met zijn 2en(beetje gecompliceerde woonsituatie)
Ben paar dagen niet geweest en heb een hoop bij te lezen zo te zien!

Sartan, veel plezier in Rome! Ik ga aanstaande zaterdag een paar dagen naar Rome logeren bij m'n schoonfamilie.

Vanavond burritos met ijsbergsla en tomaatjes en een ijskoud wit biertje voor man (ik drink niet).
quote:Ligeia schreef op 07 april 2010 @ 20:47:

Iedere keer als ik eens besluit te reageren in dit topic, heb ik altijd verre van culinaire hoogstandjes te melden. Dus:

Gebakken aardappeltjes met chilipepertjes, broccoli en een Crispy burger van Veggie Food of zoiets...

Maakt niet uit hoor wat je post, bij ons zitten er ook makkelijke dagen tussen. En Sartan heeft altijd een brooddag, die belegt ze dan wel heel lekker maar bedoel, wat je ook maakt, gezellig hier posten hoor.

Ik moet voor vandaag nog boodschappen halen. Ik heb nog niet iets in gedachten, even kijken of er iets in de aanbieding is. Ik heb kip in de vriezer die ik wel op wil maken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:nazife schreef op 07 april 2010 @ 23:43:

ik weet trouwens niet meer wie het vroeg maar ja, nazman en ik zijn het overgrote deel van de tijd met zijn 2en(beetje gecompliceerde woonsituatie)it was me :-) in het kader van de vele gerechten want als je wel met meer woont is het logischer dat je meer kookt nl. Maar had idd de indruk al dat jullie samen zijn!
Ik eet op werk; kipkerrie met rijst.
vriendlief gister verleid om zalmlasagne met verse spinazie te maken. was niet te versmaden, werkelijk goddelijk

vanavond eet ik alleen, waarschijnlijk wordt het wraps met kipstukjes en nog wat (tips zijn welkom...)
Gister heerlijke pasta gemaakt:

Volkoren penne met zalm, courgette (halve), klein rood uitje, beetje knoflook, veel tomaatjes, kappertjes, rode pesto. Hmmmm! Voor mij een klein beetje geraspte kaas, voor vriendlief veel :p

Voor vanavond zit ik te denken aan couscous met sla en groenten, misschien nog stukje vis of kip. Iemand suggesties?
quote:Missphoebe schreef op 08 april 2010 @ 10:18:

vriendlief gister verleid om zalmlasagne met verse spinazie te maken. was niet te versmaden, werkelijk goddelijk

vanavond eet ik alleen, waarschijnlijk wordt het wraps met kipstukjes en nog wat (tips zijn welkom...)anders dan klassiek mexicaans: koude wraps met afgekoelde kip (gebakken met wat peper en zout en papriikapoeder/mex. kruiden) avocado mais en bosuitjes met een klodder zure room.
Lampje en Sartan kunnen elkaar dus tegen 't lijf lopen in Rome. Grappig.

Ik forum veel te veel. Ik werk thuis en zit toch achter de computer. Ik moet minderen, maar ik weet niet hoe. Hoezo verslaafd?!! Ik zou mijn tijd veel effectiever kunnen gebruiken als ik tussendoor niet steeds op 't forum zou zitten. Maar goed, als het weer mooier weer wordt, wordt dat wel weer wat beter. Voorlopig zie ik het gewoon als een redelijk onschuldige verslaving.
Vanavond krijg ik 2 mensen te eten. Niet het soort mensen voor wie ik groots hoef uit te pakken.

Ik heb nog gerookte forel liggen en zag een recept van Nigella waarbij ze de forel pureerde met roomkaas en mierikswortel uit een potje. Wellicht dat ik dat probeer als voorgerecht met een geroosterd bammetje. Maar misschien laat ik voorgerecht wel achterwege.

Als hoofd komen er oosterse kip met roerbakgroenten en cashewnoten met pandanrijst en wat kroeppoekies.

Voor toe flans ik snel een kersenclaffoutis in elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven