EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dank allemaal voor jullie ideetjes. Heb zojuist ook de site van visrecepten.nl ontdekt en daar een aantal lekkere en zeer geschikte lunchgerechtjes vandaan getoverd!
oh en we eten vanavond dus:

-knolselderij soep

-die krispi kip(verslag volgt)

-vegeta aardappel

-gebakken champignons met mediteraanse zeezout mix

-veel salade met komkommer, tomaat, postelein, hete peper, peterselie.
Knolselderijsoep is dat lekker?Kan me er nu even geen voorstelling van maken hoe dat moet smaken maar ik ben dol op soepen.

Is dat makkelijk te maken?
ja is makkelijk en lekker(vind ik dan) zal straks even een recept voor je plaatsen.
Wat dacht je van dit recept met Hollandse garnalen, Mittens: Aspergesalade met garnalen? Lijkt mij wel lekker eigenlijk en je doet niet af aan de delicate smaak van de garnalen (nl. eens met Hiltje).

Mmmm, knolselderijsoep... heerlijk! Tijdje geleden dat ik dat gemaakt heb. Zal ook even mijn recept opzoeken.

Vanavond wordt het kip uit de oven met of gewokte spruitjes of gewokte sugar snaps... Laat het nog even afhangen van waar ik meer trek in heb.
spinazie met verse Apuree en gehaktballetjes in pittige jus met gebakken uitjes en champignons,jummieeee
Change of plans, krijgen onverwacht eters.

Ga ze gevulde kipfilets voorschotelen, denk gewoon met monchou, omwikkeld met rauwe ham. Daarbij aardappelkroketjes uit de oven en ik twijfel nog tussen broccoli of een salade.
Lieve "En wat eten we vandaag" forummers, zijn er nog een paar die het ook leuk vinden om met elkaar wat te eten? Als ik het niet verkeerd heb begrepen dan gaat de TO van het andere topic koken. Het is eenmalig dus leuk toch om elkaar een keer zo te ontmoeten? Ik hoop dat ik het zo goed heb begrepen hoor. Maar er zijn zoveel leuke forummers hier, kom ook gezellig.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
tja MV, ligt er een beetje aan waar en wanneer. lijkt me wel leuk om eens te zien wie de kokers zijn.
ps. offtopic, ik ben ook wel benieuwd hoe oud jullie allemaal zijn
Ik ga vanavond tagliatellie (hoe schrijf je dat ook eens weer?) met kookroom, garnalen, rucola en prei eten. Geen idee of het lekker is, las het ergens...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
ik heb dat wel eens gegeten zonder de prei, was lekker. het is trouwens "tagliatelle"
quote:nazife schreef op 24 maart 2010 @ 09:01:

dankjewel lampje!! waar zijn jullie trouwens allemaal? nog aan het slapen? druk bezig? het is zo stil hier

Ik zat om 9u bij m'n diëtiste

En nu op het werk.. even teruglezen hoor!
en? mocht je pannekoeken met spinazie en tomaat eten?
quote:nazife schreef op 24 maart 2010 @ 12:24:

tja MV, ligt er een beetje aan waar en wanneer. lijkt me wel leuk om eens te zien wie de kokers zijn.Aan de ene kant lijkt het me leuk,aan de andere kant durf ik niet en dan ligt het er ook nog aan waar het is....
maar waarom durf je niet dolfje? ik durfde ook niet als het plan was dat we ook echt allemaal gingen koken(kan best koken, maar word heel zenuwachtig als ik het voor vreemden moet doen ) en ja, spannend vind ik het zo ook hoor.
Het lijkt mij ook wel leuk, alleen ik ben redelijk onbekend, en ik denk dat het leuker is voor vaste meeschrijvers om elkaar eens te zien.
Liever elitair dan een pauper!
Ik zou het wel erg leuk vinden om mee te doen aan de eat-meet, maar ik zit de komende tijd veel in het buitenland, dus dat wordt lastig. Ik hoop dat jullie wel verslag uitbrengen van menu en de hele ervaring!

Ik vond dit recept van knolselderijsoep op de AH pagina: Knolselderijsoep met linzen en spekjes. Lekker, lijkt me. Ik zie alleen het nut niet in van een kledder zure room aan het eind en zou dat zelf weglaten, maar ieder voor zich uiteraard.

Zelf maak ik een soort 'hutspot'-soep met knolselderij, winterpeen, aardappel, ui, beetje tomaten passata en kippenbouillontablet. Lekker laten pruttelen, als alles zacht is staafmixer erin. En dan op het laatst linzen erdoor. Stevig wintersoepje...
quote:nazife schreef op 24 maart 2010 @ 12:38:

maar waarom durf je niet dolfje? ik durfde ook niet als het plan was dat we ook echt allemaal gingen koken(kan best koken, maar word heel zenuwachtig als ik het voor vreemden moet doen ) en ja, spannend vind ik het zo ook hoor.

Ja geen idee eigenlijk,bang dat ik tegenval ofzo....

En koken voor een ander dan vriend en schoonouders durf ik al helemaal niet....
Oow, wat staan er toch altijd lekkere recepten hier!

Vanavond maak ik couscoussalade. Met couscous , munt, peterselie, pistachenootjes, doperwten, rozijnen en feta, een dressing van citroensap/olijfolie/honing. Erbij kipkluifjes uit de oven met ras el hanout kruiden.
Wij eten gewoon simpel: Gado Gado
Rode kool met appeltjes, gekookte aardappelen en een gehaktbal, maar op dit moment bugle chips, kaas met ketchup&mayo&gebakken uitjes en alles wat er maar in de buurt is
quote:nazife schreef op 24 maart 2010 @ 12:32:

en? mocht je pannekoeken met spinazie en tomaat eten?

Oh, shit, helemaal niet gevraagd

Ik plaats daarvan zat ik weer te janken omdat het allemaal zo Oneerlijk en Frustrerend is

Misschien moeten we voor het offtopic gedeelte (leeftijd, woonplaats en andere kletsverhalen) een apart topic openen

Ik ga nu even een overleg in, maar zit straks weer achter m'n computer...
knolselderij soep met paddenstoelen:

2 uien, gesnipperd

4 eetlepels zonnebloemolie

1/2 knolselderij, in blokjes

200 ml kookroom (light)

750 ml bouillon (van tablet) (laat ik eruit)

200 g paddestoelenmelange, in reepjes

25 g verse selderij, fijngeknipt (gebruik zelf peterselie)

.Materialen

staafmixer

..Bereiden

In soeppan ui in helft van olie goudbruin fruiten. Knolselderij erdoor roeren en 5 min. meebakken.

Kookroom en bouillon toevoegen en 15 min. zachtjes doorkoken. Intussen in koekenpan rest van olie verhitten en

paddestoelen op hoog vuur 5 min. bakken, op smaak brengen met zout en peper. Met staafmixer soep pureren en op

smaak brengen met (zout en) peper. Soep over vier kommen verdelen en paddestoelen erin leggen. Selderij erover

strooien.
en ik doe er dus op het einde voor mezelf nog een lepeltje creme fraiche door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven