EN wat eten we vandaag?
maandag 22 maart 2010 om 21:26
woensdag 24 maart 2010 om 11:58
Wat dacht je van dit recept met Hollandse garnalen, Mittens: Aspergesalade met garnalen? Lijkt mij wel lekker eigenlijk en je doet niet af aan de delicate smaak van de garnalen (nl. eens met Hiltje).
Mmmm, knolselderijsoep... heerlijk! Tijdje geleden dat ik dat gemaakt heb. Zal ook even mijn recept opzoeken.
Vanavond wordt het kip uit de oven met of gewokte spruitjes of gewokte sugar snaps... Laat het nog even afhangen van waar ik meer trek in heb.
Mmmm, knolselderijsoep... heerlijk! Tijdje geleden dat ik dat gemaakt heb. Zal ook even mijn recept opzoeken.
Vanavond wordt het kip uit de oven met of gewokte spruitjes of gewokte sugar snaps... Laat het nog even afhangen van waar ik meer trek in heb.

woensdag 24 maart 2010 om 12:21
Lieve "En wat eten we vandaag" forummers, zijn er nog een paar die het ook leuk vinden om met elkaar wat te eten? Als ik het niet verkeerd heb begrepen dan gaat de TO van het andere topic koken. Het is eenmalig dus leuk toch om elkaar een keer zo te ontmoeten? Ik hoop dat ik het zo goed heb begrepen hoor. Maar er zijn zoveel leuke forummers hier, kom ook gezellig.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 24 maart 2010 om 12:34
woensdag 24 maart 2010 om 13:13
Ik zou het wel erg leuk vinden om mee te doen aan de eat-meet, maar ik zit de komende tijd veel in het buitenland, dus dat wordt lastig. Ik hoop dat jullie wel verslag uitbrengen van menu en de hele ervaring!
Ik vond dit recept van knolselderijsoep op de AH pagina: Knolselderijsoep met linzen en spekjes. Lekker, lijkt me. Ik zie alleen het nut niet in van een kledder zure room aan het eind en zou dat zelf weglaten, maar ieder voor zich uiteraard.
Zelf maak ik een soort 'hutspot'-soep met knolselderij, winterpeen, aardappel, ui, beetje tomaten passata en kippenbouillontablet. Lekker laten pruttelen, als alles zacht is staafmixer erin. En dan op het laatst linzen erdoor. Stevig wintersoepje...
Ik vond dit recept van knolselderijsoep op de AH pagina: Knolselderijsoep met linzen en spekjes. Lekker, lijkt me. Ik zie alleen het nut niet in van een kledder zure room aan het eind en zou dat zelf weglaten, maar ieder voor zich uiteraard.
Zelf maak ik een soort 'hutspot'-soep met knolselderij, winterpeen, aardappel, ui, beetje tomaten passata en kippenbouillontablet. Lekker laten pruttelen, als alles zacht is staafmixer erin. En dan op het laatst linzen erdoor. Stevig wintersoepje...
woensdag 24 maart 2010 om 13:37
quote:nazife schreef op 24 maart 2010 @ 12:38:
maar waarom durf je niet dolfje? ik durfde ook niet als het plan was dat we ook echt allemaal gingen koken(kan best koken, maar word heel zenuwachtig als ik het voor vreemden moet doen ) en ja, spannend vind ik het zo ook hoor.
Ja geen idee eigenlijk,bang dat ik tegenval ofzo....
En koken voor een ander dan vriend en schoonouders durf ik al helemaal niet....
maar waarom durf je niet dolfje? ik durfde ook niet als het plan was dat we ook echt allemaal gingen koken(kan best koken, maar word heel zenuwachtig als ik het voor vreemden moet doen ) en ja, spannend vind ik het zo ook hoor.
Ja geen idee eigenlijk,bang dat ik tegenval ofzo....
En koken voor een ander dan vriend en schoonouders durf ik al helemaal niet....
woensdag 24 maart 2010 om 13:46

woensdag 24 maart 2010 om 14:37
quote:nazife schreef op 24 maart 2010 @ 12:32:
en? mocht je pannekoeken met spinazie en tomaat eten?
Oh, shit, helemaal niet gevraagd
Ik plaats daarvan zat ik weer te janken omdat het allemaal zo Oneerlijk en Frustrerend is
Misschien moeten we voor het offtopic gedeelte (leeftijd, woonplaats en andere kletsverhalen) een apart topic openen
Ik ga nu even een overleg in, maar zit straks weer achter m'n computer...
en? mocht je pannekoeken met spinazie en tomaat eten?
Oh, shit, helemaal niet gevraagd
Ik plaats daarvan zat ik weer te janken omdat het allemaal zo Oneerlijk en Frustrerend is
Misschien moeten we voor het offtopic gedeelte (leeftijd, woonplaats en andere kletsverhalen) een apart topic openen
Ik ga nu even een overleg in, maar zit straks weer achter m'n computer...
woensdag 24 maart 2010 om 14:43
knolselderij soep met paddenstoelen:
2 uien, gesnipperd
4 eetlepels zonnebloemolie
1/2 knolselderij, in blokjes
200 ml kookroom (light)
750 ml bouillon (van tablet) (laat ik eruit)
200 g paddestoelenmelange, in reepjes
25 g verse selderij, fijngeknipt (gebruik zelf peterselie)
.Materialen
staafmixer
..Bereiden
In soeppan ui in helft van olie goudbruin fruiten. Knolselderij erdoor roeren en 5 min. meebakken.
Kookroom en bouillon toevoegen en 15 min. zachtjes doorkoken. Intussen in koekenpan rest van olie verhitten en
paddestoelen op hoog vuur 5 min. bakken, op smaak brengen met zout en peper. Met staafmixer soep pureren en op
smaak brengen met (zout en) peper. Soep over vier kommen verdelen en paddestoelen erin leggen. Selderij erover
strooien.
2 uien, gesnipperd
4 eetlepels zonnebloemolie
1/2 knolselderij, in blokjes
200 ml kookroom (light)
750 ml bouillon (van tablet) (laat ik eruit)
200 g paddestoelenmelange, in reepjes
25 g verse selderij, fijngeknipt (gebruik zelf peterselie)
.Materialen
staafmixer
..Bereiden
In soeppan ui in helft van olie goudbruin fruiten. Knolselderij erdoor roeren en 5 min. meebakken.
Kookroom en bouillon toevoegen en 15 min. zachtjes doorkoken. Intussen in koekenpan rest van olie verhitten en
paddestoelen op hoog vuur 5 min. bakken, op smaak brengen met zout en peper. Met staafmixer soep pureren en op
smaak brengen met (zout en) peper. Soep over vier kommen verdelen en paddestoelen erin leggen. Selderij erover
strooien.