EN wat eten we vandaag?
maandag 22 maart 2010 om 21:26

woensdag 24 maart 2010 om 20:30
@dolfje: die knolselderijsoep die nazife postte, met gebakken paddenstoelen, die maak ik ook. En dat is heel lekker! Oh en ik doe geen kloddertje creme fraiche op het eind, haha.
Overigens, ik heb me wel aangemeld voor de eet-meet en ik vind het ook eng. Maar he, als ik het niet naar mijn zin heb, dan gaat de avond ook gerust wel voorbij... Maar met zoveel eet- en kookliefhebbers met dat toch wel goed komen? Ik ben overigens net als Websje 29.
Weer on topic: vanavond maakt mijn lief aloo gobi, met een zelfgemaakte curry met lamsvlees en kipfilet (tja, beetje restje opmaken) en naanbrood. Het ruikt hier heeeeeerlijk, heb ontzettend trek!!
Overigens, ik heb me wel aangemeld voor de eet-meet en ik vind het ook eng. Maar he, als ik het niet naar mijn zin heb, dan gaat de avond ook gerust wel voorbij... Maar met zoveel eet- en kookliefhebbers met dat toch wel goed komen? Ik ben overigens net als Websje 29.
Weer on topic: vanavond maakt mijn lief aloo gobi, met een zelfgemaakte curry met lamsvlees en kipfilet (tja, beetje restje opmaken) en naanbrood. Het ruikt hier heeeeeerlijk, heb ontzettend trek!!
woensdag 24 maart 2010 om 20:55
Dankjulliewel.
Ik heb mozerella and friends gegeten daarna een pizza met mozzerella, en als toetje chocoladebrownie met vanille ijs en chocoladesaus en slagroom. Daarvoor kregen we nog een flinke mand brood met kruidenspul, en bij de thee/koffie een bolletje vanille-mokka ijs, dus ik zit nu lekker vol.
En nazife...ik weet niet of ik nu gevleid moet zijn omdat ik zo wijs over kom, of beledigd omdat ik een ouwe taart lijk.
Ik heb mozerella and friends gegeten daarna een pizza met mozzerella, en als toetje chocoladebrownie met vanille ijs en chocoladesaus en slagroom. Daarvoor kregen we nog een flinke mand brood met kruidenspul, en bij de thee/koffie een bolletje vanille-mokka ijs, dus ik zit nu lekker vol.
En nazife...ik weet niet of ik nu gevleid moet zijn omdat ik zo wijs over kom, of beledigd omdat ik een ouwe taart lijk.
Liever elitair dan een pauper!
woensdag 24 maart 2010 om 20:55
woensdag 24 maart 2010 om 21:00
quote:Kalliope schreef op 24 maart 2010 @ 20:55:
Dankjulliewel.
En nazife...ik weet niet of ik nu gevleid moet zijn omdat ik zo wijs over kom, of beledigd omdat ik een ouwe taart lijk. heb geen foto van je gezien, dus het zal wel zijn dat je wijs overkomt. en dat ik het idee heb(wellicht onterecht) dat de gemiddelde leeftijd hier een beetje hoger ligt dan 20 maar we mogen trots op onszelf zijn hoor, dat we met de grote mensen meekoken
Dankjulliewel.
En nazife...ik weet niet of ik nu gevleid moet zijn omdat ik zo wijs over kom, of beledigd omdat ik een ouwe taart lijk. heb geen foto van je gezien, dus het zal wel zijn dat je wijs overkomt. en dat ik het idee heb(wellicht onterecht) dat de gemiddelde leeftijd hier een beetje hoger ligt dan 20 maar we mogen trots op onszelf zijn hoor, dat we met de grote mensen meekoken

woensdag 24 maart 2010 om 21:10
Kallilope een beetje laat misschien maar gefeliciteerd!!!
Eh Lampje of die snacks ook met gedroogde erwten kunnen? Ja ik denk het wel! Heb het nooit geprobeerd eigenlijk maar in Azie (Thailand met name) heb ik wel erwten gezien als zoutje dus het kan wel! Vraag me alleen af welke kruiden je dan gebruikt omdat erwten ietsje meer smaak hebben misschien iets neutraler! Laat je het weten als je het geprobeerd hebt of het wat is?
Jerry dank voor het compliment
Teigera, wat leuk dat je je ook opgegeven hebt voor de "meet", Dolfje hebben we je al over de streep kunnen trekken?
(Die Javaanse burger van Valess ga ik dus ook niet proberen )
Eh Lampje of die snacks ook met gedroogde erwten kunnen? Ja ik denk het wel! Heb het nooit geprobeerd eigenlijk maar in Azie (Thailand met name) heb ik wel erwten gezien als zoutje dus het kan wel! Vraag me alleen af welke kruiden je dan gebruikt omdat erwten ietsje meer smaak hebben misschien iets neutraler! Laat je het weten als je het geprobeerd hebt of het wat is?
Jerry dank voor het compliment
Teigera, wat leuk dat je je ook opgegeven hebt voor de "meet", Dolfje hebben we je al over de streep kunnen trekken?
(Die Javaanse burger van Valess ga ik dus ook niet proberen )

woensdag 24 maart 2010 om 22:53
Kalliope gefeliciteerd!
Bedankt voor het recept Nazife van de knolselderijsoep,ik lust alleen geen paddestoelen dus die komen er bij mij niet in maar zonder zou het ook best smaken denk ik.
Ik zal er nog eens over denken over de meet,het is natuurlijk wel leuk....
Ik heb net lekker gegeten,oa beenhammetje met mosterdsaus.
Ben trouwens bijna 36.
Bedankt voor het recept Nazife van de knolselderijsoep,ik lust alleen geen paddestoelen dus die komen er bij mij niet in maar zonder zou het ook best smaken denk ik.
Ik zal er nog eens over denken over de meet,het is natuurlijk wel leuk....
Ik heb net lekker gegeten,oa beenhammetje met mosterdsaus.
Ben trouwens bijna 36.
woensdag 24 maart 2010 om 22:58
Morgenavond ga ik weer even actief doen. Vanavond een mooie voorstelling gezien, die best wel impact heeft gehad dus ik heb een lichte hoofdpijn
Wel lekker gegeten van tevoren:
Een torentje (mooi vierkant ) van auberginekoek, spinazie, geitenkaas en pompoen met een honing-tijmsaus. Een paar vlaamse frieten erbij.
Oh ja, ik ben 28.
Tot morgen!
Wel lekker gegeten van tevoren:
Een torentje (mooi vierkant ) van auberginekoek, spinazie, geitenkaas en pompoen met een honing-tijmsaus. Een paar vlaamse frieten erbij.
Oh ja, ik ben 28.
Tot morgen!
woensdag 24 maart 2010 om 22:58
Meet is superleuk Dolfje! Mailen: age_viva@hotmail.com
woensdag 24 maart 2010 om 23:16
*is een trouwe meelezer van dit topic en 29 lentes jong*
Vanavond heb ik het simpel gehouden, aangezien ik geen vlees in huis had... We hebben boerenomelet gegeten met brood. Niet echt zo denderend...maar ik ben zo slecht in het bedenken van vegetarische gerechten...komt ook doordat manlief een echte carnivoor is.
Vanavond heb ik het simpel gehouden, aangezien ik geen vlees in huis had... We hebben boerenomelet gegeten met brood. Niet echt zo denderend...maar ik ben zo slecht in het bedenken van vegetarische gerechten...komt ook doordat manlief een echte carnivoor is.

donderdag 25 maart 2010 om 08:00
Vanavond ga ik pannenkoeken bakken, in het kader van de internationale pannenkoekendag op 26 maart!! Ik weet het, ik ben een dag te vroeg, maar morgenavond ben ik alleen thuis en ik ga sporten, en om daarna nou nog pannenkoeken te gaan bakken... voor in m'n eentje nog wel, nou nee. Dus ik doe net of het vandaag al de 26e is!
Het wordt denk ik pannenkoek met spek, met kaas, voor mezelf met champignons (vriend keek me aan alsof ik gek geworden was toen ik het voorstelde maar ik vind het heel lekker klinken) en verder naturel.
Het wordt denk ik pannenkoek met spek, met kaas, voor mezelf met champignons (vriend keek me aan alsof ik gek geworden was toen ik het voorstelde maar ik vind het heel lekker klinken) en verder naturel.
donderdag 25 maart 2010 om 08:57
ik lees op dit topic sinds kort mee en ben zelf ook dol op koken dus zal maar eens uit de kast komen kan helaas op het moment niet lang staan en dat is erg onhandig bij het koken dus dat doet manlief of het zijn 'snelle' recepten die op tafel staan. (misschien dat ik daarom ook hier op het topic belandde ter compensatie ) Ben trouwens 26 jaar oud.
Gisteren Mexicaans gegeten met kipfilet, paprika, kidney-bonen,mais en champignons. Erbij natuurlijk zure room, kaas, sla en tomaatjes. Ow en redelijk essentieel: wraps!
Ik eet nooit toetjes behalve met bezoek dus gister een milkshake met vers fruit: banaan,mango en sinaasappel.
Vanavond uit eten dus nog even afwachten wat het word.
@ Teigera: pannenkoek met kaas en champignons bakken en dan op het bord een handje rucola ertussen hmmmm
Gisteren Mexicaans gegeten met kipfilet, paprika, kidney-bonen,mais en champignons. Erbij natuurlijk zure room, kaas, sla en tomaatjes. Ow en redelijk essentieel: wraps!
Ik eet nooit toetjes behalve met bezoek dus gister een milkshake met vers fruit: banaan,mango en sinaasappel.
Vanavond uit eten dus nog even afwachten wat het word.
@ Teigera: pannenkoek met kaas en champignons bakken en dan op het bord een handje rucola ertussen hmmmm
donderdag 25 maart 2010 om 09:40
Ik had gisteravond zelfgemaakte falafel, en die was erg lekker! Vorige keer was het een beetje droog geworden, maar nu niet. We hebben een nieuwe staafmixer en die pureert een stuk beter, daar wordt alles wat smeuïger van denk ik. Lekker veel knoflooksaus erbij, mmmm!
Vanavond een tartaartje, spinazie a la crème en aardappelen, en een eitje (want dat is van huis uit toch wel traditie bij spinazie, of klinkt dit nu heel raar?).
Oh en ik ben 27
Vanavond een tartaartje, spinazie a la crème en aardappelen, en een eitje (want dat is van huis uit toch wel traditie bij spinazie, of klinkt dit nu heel raar?).
Oh en ik ben 27

donderdag 25 maart 2010 om 10:43
quote:Marriss schreef op 24 maart 2010 @ 12:18:
Change of plans, krijgen onverwacht eters.
Ga ze gevulde kipfilets voorschotelen, denk gewoon met monchou, omwikkeld met rauwe ham. Daarbij aardappelkroketjes uit de oven en ik twijfel nog tussen broccoli of een salade.
Het is een simpele salade geworden met tomaat, komkommer, knoflookcroutons, kalkoenreepjes en feta.
Vanavond eten we bij mn ouders, lekker (&) makkelijk!
Ben trouwens 27 jaar Nazife!
Change of plans, krijgen onverwacht eters.
Ga ze gevulde kipfilets voorschotelen, denk gewoon met monchou, omwikkeld met rauwe ham. Daarbij aardappelkroketjes uit de oven en ik twijfel nog tussen broccoli of een salade.
Het is een simpele salade geworden met tomaat, komkommer, knoflookcroutons, kalkoenreepjes en feta.
Vanavond eten we bij mn ouders, lekker (&) makkelijk!
Ben trouwens 27 jaar Nazife!
donderdag 25 maart 2010 om 11:50
Nog gefeliciteerd Kalioppe. Lees het net pas.
Twijfelmeid, zie mijn topic hier bij eten pannenkoekendag. Morgen is dat.
Ik ben druk met dingen bezig waar ik jullie vrijdag meer over kan vertellen. Dus ik hou het nog even spannend, sorry.
Dolfje kom ook nou gezellig. Die zich hebben opgegeven ken ik ook niet. En ik schijt ook in mijn broek dus ik kan wel wat medeschijters gebruiken. Je moet het zien als een eenmalige gezellige avond.
En ik heb mij wel vaker over mijn angst heen gezet en heb nu irl echt hele leuke vriendinnen eraan over gehouden. Niet dat dat de insteek is maar ik bedoel meer, hoe leuk iets kan verlopen.
Twijfelmeid, zie mijn topic hier bij eten pannenkoekendag. Morgen is dat.
Ik ben druk met dingen bezig waar ik jullie vrijdag meer over kan vertellen. Dus ik hou het nog even spannend, sorry.
Dolfje kom ook nou gezellig. Die zich hebben opgegeven ken ik ook niet. En ik schijt ook in mijn broek dus ik kan wel wat medeschijters gebruiken. Je moet het zien als een eenmalige gezellige avond.
En ik heb mij wel vaker over mijn angst heen gezet en heb nu irl echt hele leuke vriendinnen eraan over gehouden. Niet dat dat de insteek is maar ik bedoel meer, hoe leuk iets kan verlopen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 25 maart 2010 om 12:08
een gezellige schijt avond MV ik begin nu wel heel nieuwschierig te worden hoor! wat betreft eten: heb ik me om half 12 s nachts nog eens staan uitsloven zodat we vandaag direkt uit werk lasagne konden eten. komt mijn schoonmoeder even vertellen dat we vanavond bij hun BBQen. ik voor niks lasagne gemaakt dus, en ik heb eigenlijk geen zin in BBQ.