EN wat eten we vandaag?
maandag 22 maart 2010 om 21:26
donderdag 25 maart 2010 om 12:27
Pannenkoekendag... uuhhmm, moet ik man ff lief aankijken, want hij kan goed pannenkoeken bakken, ik kan ze alleen maar goed opeten! Hij is alleen zelf helemaal niet van de pannenkoeken, dus dat is dan wel weer erg jammer... Ik ga in overleg...
Wat te eten vandaag? Ik heb sugar snaps en haricots verts en heb even geen zin in vlees/kip. Ik dacht misschien ze beide te roerbakken met een beetje tomaat en misschien zelfs wat tonijn erdoor en wat blokjes aardappel ofzo. Beetje stoven, maar ben nog niet helemaal overtuigd van dit idee. Heb vandaag een tamelijk inspiratieloze dag...
Wat te eten vandaag? Ik heb sugar snaps en haricots verts en heb even geen zin in vlees/kip. Ik dacht misschien ze beide te roerbakken met een beetje tomaat en misschien zelfs wat tonijn erdoor en wat blokjes aardappel ofzo. Beetje stoven, maar ben nog niet helemaal overtuigd van dit idee. Heb vandaag een tamelijk inspiratieloze dag...
donderdag 25 maart 2010 om 12:59
@ Agent...ik heb je ook gemaild! En ik dacht ook dat je ouder was, haha!!
@ Nazife...je hebt jezelf nu toch "verraden".
@ MV...ik ontplof bijna van de spanning...kun je niet een tipje van de sluier oplichten? Of me gewoon even mailen ofzo?
Vanavond staat mijn specialiteit op het menu...pasta met (zelgemaakte!) pesto en witte vis met pijnboompitjes...lekker!!
@ Nazife...je hebt jezelf nu toch "verraden".
@ MV...ik ontplof bijna van de spanning...kun je niet een tipje van de sluier oplichten? Of me gewoon even mailen ofzo?
Vanavond staat mijn specialiteit op het menu...pasta met (zelgemaakte!) pesto en witte vis met pijnboompitjes...lekker!!

donderdag 25 maart 2010 om 15:55

donderdag 25 maart 2010 om 16:01
Vandaag een rotirol (haal ik vlak bij mijn werk om de hoek) met kikkererwten, spinazie, gemengde boontjes, kerrie aardappel, eitje. Hardstikke lekker en makkelijk!
(morgen weer koken...)
Oh dolfje wat leuk dat je ook komt! Gewoon doen hoor!
Ik kom er steeds meer achter dat ik de "grand ole lady" van dit topic ben
(nou ja laat dat grand maar weg, met mijn 1 m 58 ben ik niet echt uit de kluiten gewassen)
(morgen weer koken...)
Oh dolfje wat leuk dat je ook komt! Gewoon doen hoor!
(nou ja laat dat grand maar weg, met mijn 1 m 58 ben ik niet echt uit de kluiten gewassen)
donderdag 25 maart 2010 om 16:02
donderdag 25 maart 2010 om 16:10
recept couscous dat ik altijd wel lekker vind:
http://www.ah.nl/recepten ... ht&lp_sortProperty=rating
Met sugar snaps en sperziebonen kun je trouwens ook een lekkere curry maken met vis of gekookte eieren ipv vlees erdoor. Serveren met rijst of naanbrood. Redelijk snel en makkelijk ook!
http://www.ah.nl/recepten ... ht&lp_sortProperty=rating
Met sugar snaps en sperziebonen kun je trouwens ook een lekkere curry maken met vis of gekookte eieren ipv vlees erdoor. Serveren met rijst of naanbrood. Redelijk snel en makkelijk ook!
donderdag 25 maart 2010 om 16:40
quote:sartan schreef op 25 maart 2010 @ 16:01:
(nou ja laat dat grand maar weg, met mijn 1 m 58 ben ik niet echt uit de kluiten gewassen)Op de voet gevolgd door mij blijkbaar... en ik ben ook maar 1.59... Twee ouwe ukkies dus...
(nou ja laat dat grand maar weg, met mijn 1 m 58 ben ik niet echt uit de kluiten gewassen)Op de voet gevolgd door mij blijkbaar... en ik ben ook maar 1.59... Twee ouwe ukkies dus...

donderdag 25 maart 2010 om 16:45
donderdag 25 maart 2010 om 16:46
quote:Lampje2204 schreef op 25 maart 2010 @ 15:47:
Ladies, wie helpt me aan een lekker couscousrecept?
Couscoussalade: mmmmm
Ik gooi heet water over de couscous (weet niet eens hoeveel, ik gok altijd) en laat het dan even staan. Dan roer ik het los, doe er een scheut olijfolie en een uitgeperste citroen door. Dan veel verse munt en veel verse koriander (heel pakje van AH of 1/2 bos van de turk) ragfijn snipperen en erdoor. Komkommer met schil en een rode ui (zonder schil) ragfijn snipperen en erdoor en eventueel een halve rauwe courgette of tomaten zonder zaadjes ook ragfijn erdoor.
Nu heb je een supersalade die de dag erna ook nog heel lekker is.
Ik eet er vaak het volgende bij (of een keuze, of allemaal):
Zelf gegrilde en gepelde rode paprika's
feta
pistache nootjes
tzakiki
turks brood
lamsvlees (koteletjes, filet of worstjes)
Turkse gehaktballetjes
Ik heb dit eens voorgezet aan mijn gasten waar ik eerder al hele culinaire menu's (eendeborst, coquilles dat werk) voor had bereid. En ze vonden dit het lekkerste wat ze ooit bij me hadden gegeten!
Ladies, wie helpt me aan een lekker couscousrecept?
Couscoussalade: mmmmm
Ik gooi heet water over de couscous (weet niet eens hoeveel, ik gok altijd) en laat het dan even staan. Dan roer ik het los, doe er een scheut olijfolie en een uitgeperste citroen door. Dan veel verse munt en veel verse koriander (heel pakje van AH of 1/2 bos van de turk) ragfijn snipperen en erdoor. Komkommer met schil en een rode ui (zonder schil) ragfijn snipperen en erdoor en eventueel een halve rauwe courgette of tomaten zonder zaadjes ook ragfijn erdoor.
Nu heb je een supersalade die de dag erna ook nog heel lekker is.
Ik eet er vaak het volgende bij (of een keuze, of allemaal):
Zelf gegrilde en gepelde rode paprika's
feta
pistache nootjes
tzakiki
turks brood
lamsvlees (koteletjes, filet of worstjes)
Turkse gehaktballetjes
Ik heb dit eens voorgezet aan mijn gasten waar ik eerder al hele culinaire menu's (eendeborst, coquilles dat werk) voor had bereid. En ze vonden dit het lekkerste wat ze ooit bij me hadden gegeten!
donderdag 25 maart 2010 om 16:48
Zelf eet ik een restje andijviestampot uit de koelkast met een toscaans runderworstje.
(en net heb ik een broodje gyros met rauwkost en knof saus dat van gister over was gegeten)
(en heb ook een heerlijke fruitsalade met mango, peer en mandarijntjes gemaakt)
Dus ondanks dat het restjes-dag is, voel ik me erg verwend door mezelf.
(en net heb ik een broodje gyros met rauwkost en knof saus dat van gister over was gegeten)
(en heb ook een heerlijke fruitsalade met mango, peer en mandarijntjes gemaakt)
Dus ondanks dat het restjes-dag is, voel ik me erg verwend door mezelf.
donderdag 25 maart 2010 om 16:49
donderdag 25 maart 2010 om 16:55
quote:1983 schreef op 25 maart 2010 @ 16:49:
[...]
Hey Lampje!
Ik heb gister een lekkere couscoussalade gemaakt met peultjes, erwten, verse munt en peterselie, pistachenootjes, rozijnen en feta. Een dressing erover van olijfolie,citroen en honing.Ja, had ik gezien en stiekem ook al gekopiëerd, want dat klonk zo lekker. Thanx!
[...]
Hey Lampje!
Ik heb gister een lekkere couscoussalade gemaakt met peultjes, erwten, verse munt en peterselie, pistachenootjes, rozijnen en feta. Een dressing erover van olijfolie,citroen en honing.Ja, had ik gezien en stiekem ook al gekopiëerd, want dat klonk zo lekker. Thanx!