EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
ja dat wel, maar als ik dat nou eerder wist(nazman wist eht wel maar is het volgens mij gewoon vergeten) dan had ik gewoon toen ik moe was mijn bedje op kunnen zoeken ipv koken. en ja, turken bbqen het hele jaar door zo'n beetje.
Bedankt voor de felicitaties.

Kan je niet alvast een tIpje van de sluier oplichten MV?

Ik eet vanavond denk ik pasta.
Liever elitair dan een pauper!
Pannenkoekendag... uuhhmm, moet ik man ff lief aankijken, want hij kan goed pannenkoeken bakken, ik kan ze alleen maar goed opeten! Hij is alleen zelf helemaal niet van de pannenkoeken, dus dat is dan wel weer erg jammer... Ik ga in overleg...

Wat te eten vandaag? Ik heb sugar snaps en haricots verts en heb even geen zin in vlees/kip. Ik dacht misschien ze beide te roerbakken met een beetje tomaat en misschien zelfs wat tonijn erdoor en wat blokjes aardappel ofzo. Beetje stoven, maar ben nog niet helemaal overtuigd van dit idee. Heb vandaag een tamelijk inspiratieloze dag...
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
@ Agent...ik heb je ook gemaild! En ik dacht ook dat je ouder was, haha!!

@ Nazife...je hebt jezelf nu toch "verraden".

@ MV...ik ontplof bijna van de spanning...kun je niet een tipje van de sluier oplichten? Of me gewoon even mailen ofzo?

Vanavond staat mijn specialiteit op het menu...pasta met (zelgemaakte!) pesto en witte vis met pijnboompitjes...lekker!!
quote:Of me gewoon even mailen ofzo?Stuur je het dan naar mij door?
Spinazie met gekookte aardappelen, een gekookt ei en een stukje kabeljauwfilet
Ha Dyaa, jij eet dus ook een gekookt ei bij de spinazie...(zie mijn post van vanochtend).

Lekker hoor!
Spaghetti met gehaktballetjessaus.
Ladies, wie helpt me aan een lekker couscousrecept?
quote:twijfelmeid schreef op 25 maart 2010 @ 13:37:

Ha Dyaa, jij eet dus ook een gekookt ei bij de spinazie...(zie mijn post van vanochtend).

Lekker hoor!Doe ik ook hoor...niks geks aan! Heerlijk zelfs! Gaan ook in de spinazietaart trouwens!
He allemaal,

Ik heb ook gemaild naar Age maar twijfel nog steeds hoor....

Ik maak straks tortellini en erbij komkommersalade.
Vandaag een rotirol (haal ik vlak bij mijn werk om de hoek) met kikkererwten, spinazie, gemengde boontjes, kerrie aardappel, eitje. Hardstikke lekker en makkelijk!

(morgen weer koken...)

Oh dolfje wat leuk dat je ook komt! Gewoon doen hoor!

Ik kom er steeds meer achter dat ik de "grand ole lady" van dit topic ben

(nou ja laat dat grand maar weg, met mijn 1 m 58 ben ik niet echt uit de kluiten gewassen)
quote:Lampje2204 schreef op 25 maart 2010 @ 15:47:

Ladies, wie helpt me aan een lekker couscousrecept? Ik ben ook niet zo goed in couscousrecepten. Meestal gooi ik er fètawitte kaas door, cashewnoten, paprikaatje, courgette en abrikoos. Niet heul spannend dus...
Couscous met gegrilde groenten, Lampje! Recept ligt alleen thuis. Ik ga vanavond trouwens alweer uit eten, nu met een vriendin.
recept couscous dat ik altijd wel lekker vind:

http://www.ah.nl/recepten ... ht&lp_sortProperty=rating

Met sugar snaps en sperziebonen kun je trouwens ook een lekkere curry maken met vis of gekookte eieren ipv vlees erdoor. Serveren met rijst of naanbrood. Redelijk snel en makkelijk ook!
quote:sartan schreef op 25 maart 2010 @ 16:01:

Ik kom er steeds meer achter dat ik de "grand ole lady" van dit topic ben

(nou ja laat dat grand maar weg, met mijn 1 m 58 ben ik niet echt uit de kluiten gewassen)Op de voet gevolgd door mij blijkbaar... en ik ben ook maar 1.59... Twee ouwe ukkies dus...
En dank voor de lekkere couscousreceptjes. Ik zat zelf al een beetje rond te surfen en kwam ook al wat lekkers tegen hier en daar...
quote:Lampje2204 schreef op 25 maart 2010 @ 16:40:

[...]

Op de voet gevolgd door mij blijkbaar... en ik ben ook maar 1.59... Twee ouwe ukkies dus... ziet beeld voor zich van twee hele kleine oude dametjes mét rollator op de (m)eet... laat maar...
Ik ga denk ik lasagne maken van de bolognesesaus die in de vriezer ligt. Eet sinds een paar dagen weer eens thuis en alhoewel ik zin heb om te koken heb ik geen idee wat ik allemaal in huis heb...

Check vanavond weer even m'n mail, tot dan!

Couscoussalade: mmmmm

Ik gooi heet water over de couscous (weet niet eens hoeveel, ik gok altijd) en laat het dan even staan. Dan roer ik het los, doe er een scheut olijfolie en een uitgeperste citroen door. Dan veel verse munt en veel verse koriander (heel pakje van AH of 1/2 bos van de turk) ragfijn snipperen en erdoor. Komkommer met schil en een rode ui (zonder schil) ragfijn snipperen en erdoor en eventueel een halve rauwe courgette of tomaten zonder zaadjes ook ragfijn erdoor.

Nu heb je een supersalade die de dag erna ook nog heel lekker is.

Ik eet er vaak het volgende bij (of een keuze, of allemaal):

Zelf gegrilde en gepelde rode paprika's

feta

pistache nootjes

tzakiki

turks brood

lamsvlees (koteletjes, filet of worstjes)

Turkse gehaktballetjes

Ik heb dit eens voorgezet aan mijn gasten waar ik eerder al hele culinaire menu's (eendeborst, coquilles dat werk) voor had bereid. En ze vonden dit het lekkerste wat ze ooit bij me hadden gegeten!
Zelf eet ik een restje andijviestampot uit de koelkast met een toscaans runderworstje.

(en net heb ik een broodje gyros met rauwkost en knof saus dat van gister over was gegeten)

(en heb ook een heerlijke fruitsalade met mango, peer en mandarijntjes gemaakt)

Dus ondanks dat het restjes-dag is, voel ik me erg verwend door mezelf.

Hey Lampje!

Ik heb gister een lekkere couscoussalade gemaakt met peultjes, erwten, verse munt en peterselie, pistachenootjes, rozijnen en feta. Een dressing erover van olijfolie,citroen en honing.
Klinkt lekker, Hiltje, dank je wel!
quote:1983 schreef op 25 maart 2010 @ 16:49:

[...]

Hey Lampje!

Ik heb gister een lekkere couscoussalade gemaakt met peultjes, erwten, verse munt en peterselie, pistachenootjes, rozijnen en feta. Een dressing erover van olijfolie,citroen en honing.Ja, had ik gezien en stiekem ook al gekopiëerd, want dat klonk zo lekker. Thanx!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven