EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wanneer begin je Zoomix?

Welkom terug Koreveen!

En Nazife, woon jij nou eigenlijk ook in Amsterdam?
Mv; oh ik had geen pecifieke in mijn hoofd. Welke vind je zelf het lekkerst? Zaterdag komen er vrienden eten en zij is vega. Mijn vriend wil wel rosbief maken en dan voor haar wat anders. Nou bedacht ik de portobello en die wil ik zelf ook wel, dus ik eet ook vega mee. Ik heb hem wel eens gegeten met gorgonzola maar met geitenkaas lijkt me ook lekker! Het is dus als hoofdgerecht en erbij eten we aardappelgratin of pommes duchesses en een salade.

Superbedankt alvast!
Cherise d'r vriend met z'n rosbief

Net zoiets als jij met je loempia's hè?

(ik vind 't leuk hoor, ik lach je niet uit!)
quote:suuz83 schreef op 25 maart 2010 @ 08:57:

@ Teigera: pannenkoek met kaas en champignons bakken en dan op het bord een handje rucola ertussen hmmmm Haha, zie je wel, ik wist wel dat ik niet raar was!! Mijn vriend heeft de champignonpannenkoek aan zich voorbij laten gaan, maar ik heb er wel een gemaakt voor mezelf. Heb er hamreepjes en Italiaanse kruiden bij gedaan en het was superlekker! Wel jammer dat je er geen stroop ofzo meer bij kan doen, het is wel een tikje droog.

Vanmiddag maar een salade gegeten om de wel zeer karige groente op deze pannenkoekendag te compenseren .

Nazife en Zoomix, alletwee gefeliciteerd!! Goed gedaan dames.
Leuk topic!

Heerlijk voor inspiratie, deze ga ik nu een proberen te blijven volgen.

Vandaag was het (semi)verse pasta van de super met ook paddestoelen saus van de super, maar dan wel met lekker veel gebakken paddestoelen er nog in en voor de gezond nog wat gegrilde courgette erbij. Lekker makkelijk dus, maar wel erg lekker. Voor de volgende keer wil ik alleen die saus zelf gaan maken.
@age, hoe kom je daar nou weer bij dat ik in Amsterdam woon? woon in Utrecht. *stuitert rechts verder* en ik mail je later vanavond nog even terug!
Ah, Utrecht! Ook leuk!

Geen idee hoe ik daar bij kom trouwens... Wok to walk misschien?

Ik duik m'n bed in want m'n ogen laten het afweten
neeheee, het is wok to GO :p en die zit ook in utrecht (wok to walk trouwens ook) je hebt mail trouwens.
Nazife, gefeliciteerd met het mooie cijfer voor je tentamen!!!

Vandaag zou ik koken maar ja ik heb trek in sushi... mmmmm... maar even kijken.
@Agent L: ik begin in april al met inwerken, al bijna dus! En Teigera, thanks! Ik heb er gewoon slecht van geslapen haha!

Het wordt dus een Zoomix-feestweekend, dat begrijpen jullie wel. Daar hoort dus ook feestelijk verwend voedsel bij!! Vanavond ga ik lekkere lasagna maken met veel knoflook, verse tomaten, courgette en champignons en ga (natuurlijk) vandaag tompoucen halen voor bij de koffie erna. Morgen lekker uit eten! *stuitert links weer verder*. Nazife, stuiter jij nog lekker rechts?
Gehaalde tentamens, nieuwe banen...gefeliciteerd allemaal! Dat vraagt om feestelijk eten!

Ik ben bezig met de weekboodschappen-lijst en ben er net uit wat we vanavond gaan eten: pestospaghetti met tonijn en courgette (recept)

Vrijdag is hier in huize Twijfel namelijk visdag...soms best lastig om elke keer iets nieuws te bedenken! (bovenstaand recept hebben we ook al eens eerder gegeten). Ik zou natuurlijk uitgebreid kunnen gaan zoeken naar een leuk nieuw recept, maar daar ben ik nu even te lui voor
En dan dit recept voor volgende week Twijfelmeid? quote:Pasta met zalm

Ingrediënten

* pasta

* gerookte zalm, in reepjes gesneden

* ontdooide spinazie

* 1 flinke el verse gehakte Italiaanse kruiden

* 1 teen knoflook, geperst

* 100 ml kookroom light

* evt. 1 scheutje witte wijn

* peper en zout

* 1 ui, gesnipperd

* olijfolie

* 1 el pesto

* Parmezaan, geraspt en geschaafd

Voorbereiding

Kook de pasta gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en druppel er wat olijfolie over. Schud om.

Bereidingswijze

Fruit het gesnipperde uitje in de olijfolie. Voeg de kruiden toe en pers er de knoflook er boven uit. Bak een minuutje mee.

Doe de kookroom erdoor en roer om tot deze glad is. Voeg een scheutje wijn toe en de ontdooide spinazie en de pesto. Dan de zalm erdoor roeren. Op smaak brengen met peper en zout.

Schep de pasta erdoor en warm alles al roerend nog even goed door.

Serveer met parmezaan.

Ach Nazife, Wokken Schmokken Ik ga m'n mail even checken!
Haha, *slaat recept van AgentL op in favorieten*. Thanks!

(gisteren spinazie gegeten dus voor vandaag valt ie sowieso af...)
Oh ja Nazife, nog even naar aanleiding van dat Krispi-zakje. Heb je wel eens parmezaanse kip gemaakt? (kipfilet in blokjes, eerst door mengsel van eigeel + zeezout + knoflook halen, daarna door mengsel van 2/3 geraspte parmezaan en 1/2 paneermeel en dan goudbruin in oven bakken)

Zoomix, wauw! Volgende week al!
Ja! Dat recept is ook 1 van mijn favorieten dus weet waar je aan begint als je die eenmaal maakt
@ Nazife...helemaal gelijk!! Kortzichtig eigenlijk he, van mij?!?!

@ Age...ik heb ooit ook eens portobello's gemaakt met blauwe kaas en verwarmde balsamico-azijn, heerlijk waren die! Kan wel even zoeken naar het recept als je wilt?

@ Twijfelmeid...is dit iets? Zo klaar en echt heerlijk!! Moet het regelmatig op bestelling maken!

Pasta met witte vis en pijnboompitten

Ingrediënten:

(verse) pasta

(verse) pesto

Witte vis, bijvoorbeeld tilapia of pangafilet (kan vers, maar ook de zakken dievriesvis van AH zijn supergoed!)

Pijnboompitten (flink veel)

Olijfolie

Peper en zout

Tomaten

Bereiding:

Hak/stamp/mep de pijnboompitten een beetje fijn. Meng deze met wat olijfolie en peper en zout. Mag een flinke hoeveelheid zijn! Doe de vis in een ingevette ovenschaal en bedek de vis met het pijnboompittenmengsel. Doe het in de oven totdat de vis gaar is.

Maak intussen de pasta volgens gebruiksaanwijzing op verpakking. Meng wat pesto door de pasta.

Serveer de vis met pasta en tomaten.
@age, die maak ik wel eens ja. alleen doe ik het dan juist andersom 1/3 parmezaanse kaas, 2/3 paneermeel

@mittens, ja..een klein klein ietsie pietsie beetje wel. hoewel ik het wel begrijp eigenlijk!

En, wie houdt er vandaag pannekoeken dag? Ik eet misschien bij mijn moeder. Als we thuis eten wordt het misschien wel pannenkoeken.
En als je eens vis zonder pasta wilt eten dan is dit wel een goed recept Twijfelmeid:quote:Sperziebonenschotel Rode Curry (4 personen)

ingrediënten

400 gr witvis (tilapia ofzo)

600 gr sperziebonen

1 rode paprika

2 uien

2 teentjes knoflook

2 eetlepels rode curry

100 ml kookroom light

100 ml bouillon

1 eetlepel olijfolie

tijm, naar smaak

bereiding

Snijd de vis in blokjes en roerbak deze in een eetlepel olijfolie. Voeg na enkele minuten de sperziebonen en de gesneden paprika en ui toe. Roerbak even lekker door elkaar. Knijp de teentjes knoflook uit, voeg de rode curry toe. Blus af met de kookroom light en de bouillon. Breng de sperziebonenschotel op smaak met tijm. Laat het gerecht ongeveer 10 minuten op laag vuur smoren. Serveer met gekookte rijst (of naanbrood).

Zo maakte ik 'm in het begin ook Nazife, met meer paneermeel dan parmezaan. Maar ik vind parmezaan zo lekker!
Gisteren uiteindelijk bij pizzeria gegeten een pizza met ham, champignons en artisjokken met een groene salade erbij.

Vanavond worden het pannekoeken, zag hier de pannenkoeken-dag en vriendlief is dol op pannenkoeken dus er was geen ontkomen aan

@ Teigera: ik houd zelf van hartige pannenkoeken en die kunnen idd nogal eens droog zijn maar met een kloddertje zure room is dat probleem zo opgelost :-)

Die pasta-recepten met vis ga ik ook even opslaan, wij eten hier wel een keer of drie per week vis, zijn er allebei dol op!
Oh ja, i wish i could have a pancake-day... maar helaas... Ik ben al te veel uit eten geweest dus vandaag eet ik thuis weer gezond!

En ik heb misschien nog een borrel aan het einde van de dag.

Zat eraan te denken om thuis een couscoussalade te maken
Bij deze: hoe eten jullie je pannenkoek??
Normaal het liefst: een dikke met spek én kaas en dan eten met boter en suiker erop

Dat was hoe ik 'm altijd at... Maar ja, ik moet afvallen dus dat gaat niet meer.

Een meergranenpannenkoek met gekruide champignons (champignons eerst bakken met tuinkruiden) en kaas erover is ook erg lekker.

Of gewoon een pannenkoek met rozijnen en stroop.

Of met kaas en stroop, of met bruine suiker.
@ Nazife....SORRY!!!!!

@ Age...da's ook een lekker recept, sla ik op in "nog een keer maken". Hele domme vraag...wat bedoel je precies met rode curry? Gewoon curry van de patat?

@ Suuz...hier nog één in categorie pasta met vis die ook echt heul erg lekkah is!

Pasta met vis en rivierkreeftjes, in pittige saus

Ingrediënten

4 pangasiusfilets (vis, diepvries, zak a 750 g)

1 zakje bosuitjes (3 stuks)

1 zak zoete puntpaprika's (2 stuks)

1 rode peper (zak a 2 stuks)

300 g spaghetti volkoren (pak a 500 g)

4 eetlepels olijfolie

1 blik tomatenblokjes (400 g)

1 schaaltje rivierkreeftjes (100 g)

Bereiden

Visfilets bestrooien met zout. Bosui in ringen snijden. Zaadlijsten van paprika verwijderen en paprika in kleine blokjes snijden. Rode peper fijnsnijden, eventueel zaadlijsten verwijderen. Spaghetti bereiden volgens aanwijzingen op verpakking. Olijfolie verhitten in braadpan. Paprikablokjes, rode peper en bosui toevoegen, paar uiringen achterhouden voor de garnering. Geheel ca. 3 min. bakken. Tomatenblokjes toevoegen, roeren en visfilet op de saus leggen. Pan afdekken en ca. 10 min. zachtjes laten pruttelen. Visfilets halverwege omkeren. Laatste min. rivierkreeftjes meeverwarmen. Pasta serveren met saus, visfilets en rivierkreeftjes. Garneren met achtergehouden bosui.
Geen pannenkoeken vandaag...we gaan op kraamvisite en blijven daar borrelen. Van een echt maaltijd zal het vervolgens wel niet komen
quote:Mittens schreef op 26 maart 2010 @ 09:28:

@ Age...da's ook een lekker recept, sla ik op in "nog een keer maken". Hele domme vraag...wat bedoel je precies met rode curry? Gewoon curry van de patat?

Neeeeeee!!

Currypasta, deze van Patak's bijvoorbeeld:

Gewoon in de supermarkt verkrijgbaar. Patak's is sowieso een goed merk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven