EN wat eten we vandaag?
zondag 4 juli 2010 om 13:46
Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!
Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!
EN wat eten we vandaag?
En wat eten we vandaag?
mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
mylenevalerie in "EN wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 4 juli 2010 om 19:30
zondag 4 juli 2010 om 19:34
quote:nazife schreef op 04 juli 2010 @ 19:30:
Aleyna, duurt soms even voor je de andere avatar ook echt ziet. En succes met turkse schoonouders
OT: ben echt helemaal inspiratieloos...in de koelkast: champignons, krulsla melange, komkommer, tomaat, sperziebonen. In de vriezer: pangasiusfilet, zalmfilet, kippenvleugels, gehakt. Iemand een tip?tesekkurler, komt wel goed heb ze al vaak via skype gezien en gesproken jij bent ook turks aan je naam te zien?
Aleyna, duurt soms even voor je de andere avatar ook echt ziet. En succes met turkse schoonouders
OT: ben echt helemaal inspiratieloos...in de koelkast: champignons, krulsla melange, komkommer, tomaat, sperziebonen. In de vriezer: pangasiusfilet, zalmfilet, kippenvleugels, gehakt. Iemand een tip?tesekkurler, komt wel goed heb ze al vaak via skype gezien en gesproken jij bent ook turks aan je naam te zien?
zondag 4 juli 2010 om 19:39
quote:nazife schreef op 04 juli 2010 @ 19:30:
OT: ben echt helemaal inspiratieloos...in de koelkast: champignons, krulsla melange, komkommer, tomaat, sperziebonen. In de vriezer: pangasiusfilet, zalmfilet, kippenvleugels, gehakt. Iemand een tip?
misschien een lekkere salade met stukje gegrilde zalm?
trouwens offtopic: als mijn man en ik samen eten, gaat hij altijd van tafel als hij klaar is met eten (en ik nog niet bv.). hij zegt dat dit elke turk dit doet. ik word er echt gek van, zit al te bedenken of ik even een tijdje niet voor hem moet koken?
OT: ben echt helemaal inspiratieloos...in de koelkast: champignons, krulsla melange, komkommer, tomaat, sperziebonen. In de vriezer: pangasiusfilet, zalmfilet, kippenvleugels, gehakt. Iemand een tip?
misschien een lekkere salade met stukje gegrilde zalm?
trouwens offtopic: als mijn man en ik samen eten, gaat hij altijd van tafel als hij klaar is met eten (en ik nog niet bv.). hij zegt dat dit elke turk dit doet. ik word er echt gek van, zit al te bedenken of ik even een tijdje niet voor hem moet koken?
zondag 4 juli 2010 om 19:41
Aleyna...daar kun je echt niks aan doen aan dat meteen van tafel gaan. Doet die van mij ook(ook als we buiten eten ofzo. Hij zegt dat hij anders buikpijn krijgt ), zoooo irritant want ik hou ervan om nog even 5 min. lekker te blijven zitten en na te genieten van mijn eten. Laat hem lekker opstaan, gewoon negeren en even blijven zitten als je dat lekker vindt.
zondag 4 juli 2010 om 19:50
quote:nazife schreef op 04 juli 2010 @ 19:41:
Aleyna...daar kun je echt niks aan doen aan dat meteen van tafel gaan. Doet die van mij ook(ook als we buiten eten ofzo. Hij zegt dat hij anders buikpijn krijgt ), zoooo irritant want ik hou ervan om nog even 5 min. lekker te blijven zitten en na te genieten van mijn eten. Laat hem lekker opstaan, gewoon negeren en even blijven zitten als je dat lekker vindt.ik ga er gewoon voor zorgen dat hij voortaan blijft zitten , ik vind het ronduit asociaal om op te staan na de maaltijd.. of misschien ben ik ouderwets maar ik ben wel zo opgevoed. heb ik me best gedaan in de keuken, is die in 5 minuten klaar en loopt ie weg. tssss mannen
Aleyna...daar kun je echt niks aan doen aan dat meteen van tafel gaan. Doet die van mij ook(ook als we buiten eten ofzo. Hij zegt dat hij anders buikpijn krijgt ), zoooo irritant want ik hou ervan om nog even 5 min. lekker te blijven zitten en na te genieten van mijn eten. Laat hem lekker opstaan, gewoon negeren en even blijven zitten als je dat lekker vindt.ik ga er gewoon voor zorgen dat hij voortaan blijft zitten , ik vind het ronduit asociaal om op te staan na de maaltijd.. of misschien ben ik ouderwets maar ik ben wel zo opgevoed. heb ik me best gedaan in de keuken, is die in 5 minuten klaar en loopt ie weg. tssss mannen
zondag 4 juli 2010 om 19:53
Hehe. Voordeel: turkse mannen zul je zelden horen klagen over het eten!! Ik heb het ook geprobeerd maar laat het nu voor wat het is. Het betekent namelijk helemaal niet dat hij jouw moeite niet waardeert. En ach, hij legt zich ook neer bij irritante dingen die ik doe waar in turkije wonen je schoonouders?
zondag 4 juli 2010 om 19:57
zondag 4 juli 2010 om 20:09
zondag 4 juli 2010 om 20:14
quote:aleyna schreef op 04 juli 2010 @ 20:09:
[...]
bijna 3 jaar hihi hij is mijn eerste liefde, had hiervoor zelfs nog nooit met een jongen gedate ofzo
zit nu in de auto opweg naar schiphol!Oh wat leuk, zeg, heel veel plezier. Ik heb mijn (turkse) vriend zijn familie ook verschillende keren via internet gezien voor ik ze in het echt ontmoette. Vond het wel spannend. Maar volgens mij als je ze al via internet hebt gezien zal het wel snor zitten, anders zouden ze die moeite al niet genomen hebben.
[...]
bijna 3 jaar hihi hij is mijn eerste liefde, had hiervoor zelfs nog nooit met een jongen gedate ofzo
zit nu in de auto opweg naar schiphol!Oh wat leuk, zeg, heel veel plezier. Ik heb mijn (turkse) vriend zijn familie ook verschillende keren via internet gezien voor ik ze in het echt ontmoette. Vond het wel spannend. Maar volgens mij als je ze al via internet hebt gezien zal het wel snor zitten, anders zouden ze die moeite al niet genomen hebben.
zondag 4 juli 2010 om 20:17
zondag 4 juli 2010 om 21:04
Vissalade met garlic bread klinkt heerlijk!
Hier heel simpel linzenstoofpotje met ansjovis en tomaat en een geroosterde boterham erbij. Heb met dit weer helemaal geen honger waardoor de kilo's er weer af vliegen, dus heb besloten iets te maken dat echt lekker is zodat ik het ten minste eet. En dit bleek waar ik -hartje zomer- zin in had
(gisteren heerlijke zomerse pasta-spinazie-geitenkaas salade gemaakt, maar gewoon geen trek. Dus vriendlief heeft die hele bak maar leeggegeten...)
Hier heel simpel linzenstoofpotje met ansjovis en tomaat en een geroosterde boterham erbij. Heb met dit weer helemaal geen honger waardoor de kilo's er weer af vliegen, dus heb besloten iets te maken dat echt lekker is zodat ik het ten minste eet. En dit bleek waar ik -hartje zomer- zin in had
(gisteren heerlijke zomerse pasta-spinazie-geitenkaas salade gemaakt, maar gewoon geen trek. Dus vriendlief heeft die hele bak maar leeggegeten...)
Dat zeg ik....
zondag 4 juli 2010 om 22:13
Mijn couscoussalade werd op de BBQ erg gewaardeerd. De burgers ook. De Turkse slager had kant en klaar gekruid gehakt (met veel verse kruiden), daar heb ik zelf alleen nog wat peynir door heen gemengd en hambo's van gemaakt.
Verder hadden de overige deelnemers meegenomen:
-salade caprese
-salade met volkoren penne en nectarine en prosciutto
-groene salade
-turkse worstjes
-gemarineerde kippenboutjes
-stokbrood en veel sausjes
Heerlijk gegeten dus.
Nog een hambo over en van gisteren nog veel snijbonen met tomaat, ui en knof dus dat wordt het morgen, waarschijnlijk met een gebakken aardappeltje.
Verder hadden de overige deelnemers meegenomen:
-salade caprese
-salade met volkoren penne en nectarine en prosciutto
-groene salade
-turkse worstjes
-gemarineerde kippenboutjes
-stokbrood en veel sausjes
Heerlijk gegeten dus.
Nog een hambo over en van gisteren nog veel snijbonen met tomaat, ui en knof dus dat wordt het morgen, waarschijnlijk met een gebakken aardappeltje.
zondag 4 juli 2010 om 22:30
Zo dames, de lekkerste kip salade was ook écht de lekkerste. Hier het recept (voor 4 à 6 personen). Ik heb niet de exacte hoeveelheden, maar dit lijkt erop:
Benodigdheden:
- 1 hele (liefst bio) kip
- 6 tot 10 plakjes pancetta (een Italiaanse spek)
- olijfolie
- zak rucola
- paar takjes munt
- 1 (of 1 1/2) ciabatta
- (semi) gedroogde tomaatjes (gewoon, zo'n potje)
- zout/peper
- balsamico azijn
Men neme een hele (liefst) biologische kip. Deze bestrijk je met olijfolie en zout en stopt hem in de oven totdat hij gaar is (1 tot 1.5 uur). Let erop dat hij niet te droog wordt! Schep dus af en toe het vocht weer over de kip.
Laat de kip afkoelen en scheur het vlees eraf (dit doet het hem, het scheuren).
Maak van de ciabatta blokjes en bak er croutons van in de pan (beetje olijfolie erbij voor de knapperigheid).
Bak hierna in de pan de plakjes pancetta totdat ze heerlijk knapperig zijn.
Mix de rucola, stukjes kip, blaadjes munt, gedroogde tomaat, de croutons & pancetta, samen met olijfolie en een scheut balsamico azijn. Strooi en zout en peper over en klaar!
Vooral de combinatie met munt is heerlijk (terwijl ik helemaal niet zo munterig ben). Het haalt echt de smaak nog meer naar boven.
Glaasje wijn erbij en hmmmmmmmm, smullen maar! Eetsmakelijk!!
Benodigdheden:
- 1 hele (liefst bio) kip
- 6 tot 10 plakjes pancetta (een Italiaanse spek)
- olijfolie
- zak rucola
- paar takjes munt
- 1 (of 1 1/2) ciabatta
- (semi) gedroogde tomaatjes (gewoon, zo'n potje)
- zout/peper
- balsamico azijn
Men neme een hele (liefst) biologische kip. Deze bestrijk je met olijfolie en zout en stopt hem in de oven totdat hij gaar is (1 tot 1.5 uur). Let erop dat hij niet te droog wordt! Schep dus af en toe het vocht weer over de kip.
Laat de kip afkoelen en scheur het vlees eraf (dit doet het hem, het scheuren).
Maak van de ciabatta blokjes en bak er croutons van in de pan (beetje olijfolie erbij voor de knapperigheid).
Bak hierna in de pan de plakjes pancetta totdat ze heerlijk knapperig zijn.
Mix de rucola, stukjes kip, blaadjes munt, gedroogde tomaat, de croutons & pancetta, samen met olijfolie en een scheut balsamico azijn. Strooi en zout en peper over en klaar!
Vooral de combinatie met munt is heerlijk (terwijl ik helemaal niet zo munterig ben). Het haalt echt de smaak nog meer naar boven.
Glaasje wijn erbij en hmmmmmmmm, smullen maar! Eetsmakelijk!!