Er komt een gezin eten.. wat raden jullie aan?

18-05-2020 10:01 146 berichten
Met mooi weer, geen bbq met kinderen.. waar we niet uren voor in de keuken hoeven te staan... en liefst ook beetje gezond..
Iemand de tip?
Ik heb ook een belangrijke lasagne vraag.

Hoe krijgen jullie 'm netjes gelaagd uit die schaal. Bij mij is het echt een oorlogsgebied en plempt ie in elkaar zodra hij op het bord ligt.
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt als je saus wat dikker is. Gebruik een brede spatel zoals deze:

https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365- ... -20149458/
Alle reacties Link kopieren
Plopper schreef:
18-05-2020 21:13
Ik heb ook een belangrijke lasagne vraag.

Hoe krijgen jullie 'm netjes gelaagd uit die schaal. Bij mij is het echt een oorlogsgebied en plempt ie in elkaar zodra hij op het bord ligt.
Hele belangrijke vraag.
Ik maak dunne laagjes. Dat was de oplossing voor mij.
Dus echt de saus op de lasagnevellen smeren alsof je duo penotti op een boterhammetje smeert. Zo dik/dun.
Wat eten we vanavond?
Kijk. Daar kan ik wat mee. Bedankt!
ExodusRedux schreef:
18-05-2020 14:10
Hier heb je 10 recepten. Ik heb er al zeker 6 van gemaakt en vind ze allemaal lekker.

https://www.lekkerensimpel.com/10x-lasagne-recepten/

Dank je wel! Super fijn!!!
Plopper schreef:
18-05-2020 21:13
Ik heb ook een belangrijke lasagne vraag.

Hoe krijgen jullie 'm netjes gelaagd uit die schaal. Bij mij is het echt een oorlogsgebied en plempt ie in elkaar zodra hij op het bord ligt.
De saus toevoegen met de schuimspaan ipv soeplepel. Al het overtollige vocht blijft dan achter in de pan.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-05-2020 10:32
ik ben wel asociaal genoeg om, als ik een hele middag visite heb, eventjes lekker een kwartiertje alleen in de keuken te willen staan
Bereid alles altijd goed voor, en gebruik die tijd vooral om even adem te halen :)
Jaaaaa! En dan erg balen als iemand vraagt: kan ik je helpen en je nee zegt dat dit persoon toch komt helpen. Hoewel ik dat niet heb bij mijn zussen maar de rest: wegwezen!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Fijn dat jullie mee hebben gedacht. Voor mij erg relativerend. Valkuil is dat ik de lat te hoog leg en al doodop ben en hoofdpijn heb als ze op de stoep staan..
Lasagne met salade en soep is ok!
Of pastasalade met soep.
Dank!
Zeilboot76 schreef:
19-05-2020 18:10
De saus toevoegen met de schuimspaan ipv soeplepel. Al het overtollige vocht blijft dan achter in de pan.
Dat is ook wel een goede.

Mijn volgende lasagne wordt on fleek, as the kids say.
Alle reacties Link kopieren
Plopper schreef:
18-05-2020 21:30
Kijk. Daar kan ik wat mee. Bedankt!
En laat hem een beetje afkoelen! Direct uit de oven lukt scheppen niet. Wacht 10 minuten.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Plopper schreef:
18-05-2020 21:13
Ik heb ook een belangrijke lasagne vraag.

Hoe krijgen jullie 'm netjes gelaagd uit die schaal. Bij mij is het echt een oorlogsgebied en plempt ie in elkaar zodra hij op het bord ligt.
Voordat je die spatel/schuimspaan erin schept, even met een koksmes ‘blokjes’ snijden. Een ‘kontje’ eraf en eruit halen (zoals het kapje van het brood voor de eerste ‘echte’ snee brood) en je kunt de volgende ‘blokken’ netjes gelaagd op het bord scheppen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
fashionvictim schreef:
18-05-2020 12:15
Ik las net wat je probleem was en ik denk dat dat vooral een kwestie van vaker doen is. Ik heb ook nog wel eens dat de eerste keer dat je iets in een dubbele hoeveelheid maakt dat het dan inderdaad wat flauw is of net niet lekker gaar, maar dan weet je dus wat je de volgende keer anders moet doen.

Ik moet ook zeggen dat ik sowieso vaak grote hoeveelheden kook, ik kook bijvoorbeeld erg vaak voor 2 dagen dus als ik spontane eters heb dan eten we gewoon in 1 dag wat ik voor onszelf voor 2 dagen bedacht had.

ik had laatst bijvoorbeeld bedacht dat ik eens wilde proberen of ik het eten van de Chinees kon namaken (antwoord: nee, het was niet per se mislukt maar ook bij lange na niet zo lekker als van de Chinees) en dan maak ik dus gelijk best een grote hoeveelheid eten. Aangezien we het niet super lekker vonden kwam het goed uit dat de volgende dag onverwacht familie over de vloer kregen, anders had ik zeker de helft weggegooid. Want dat is de down side: ik gooi naar mijn zin te vaak eten weg.
Ik kan het wel, een aantal gerechten. Maar het is de moeite niet waard. Chinees is belachelijk goedkoop voor wat je krijgt.
Het enige wat ik maak is foe yong hai.
Willy0502 schreef:
18-05-2020 13:58
Jawel! Met nieuwe inspiratie. Die openschoten ga ik maken en lasagne goed idee...
Maar welk recept is een succes?
Thanks meiden..
4 Tomato frito, 1 italiaanse roerbak, 3 pakje italiaanse kruidenmix diepvries. Veel knoflook en een scheut ketjap en als je het echt wil houden balsamico, suiker en citroen. Maar ketjap is makkelijker :D
Kaassaus uit een pakje met smelt cheddar er door (wordt het lekker romig van)
Laagjes maken en in de oven.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
20-05-2020 03:02
4 Tomato frito, 1 italiaanse roerbak, 3 pakje italiaanse kruidenmix diepvries. Veel knoflook en een scheut ketjap en als je het echt wil houden balsamico, suiker en citroen. Maar ketjap is makkelijker :D
Kaassaus uit een pakje met smelt cheddar er door (wordt het lekker romig van)
Laagjes maken en in de oven.
Gatver, dit heeft niks met lasagna te maken. Ketjap? Cheddar? Italiaanse roerbak? Kaassaus uit een pakje?

Een echte Italiaans lasagna is zonder groenten (behalve een uitje, wortel en selderij voor de saus).

Dit is echt het klassieke voorbeeld van op z’n Nederlands eten verpesten!
Alle reacties Link kopieren
Topic niet geheel gelezen, maar hoezo komt er 'een gezin eten' bij je eten in deze tijd, zijnde niet bij een BBQ buiten?
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Why NOT?
Alle reacties Link kopieren
Willy0502 schreef:
21-05-2020 17:08
Why NOT?
Corona.

Je bent je leven beu?


En ik zou pizza laten aanrukken in de tuin.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Huh? Nee ik ben blij met mijn leven!
Waarom kan er niet gezamenlijk gegeten worden in de tuin? Uiteraard de 1,5 m in acht nemend?
Willy0502 schreef:
19-05-2020 21:01
Fijn dat jullie mee hebben gedacht. Voor mij erg relativerend. Valkuil is dat ik de lat te hoog leg en al doodop ben en hoofdpijn heb als ze op de stoep staan..
Lasagne met salade en soep is ok!
Of pastasalade met soep.
Dank!
Ja, gewoon toch wat bestellen is echt geen oplossing natuurlijk.
Hastadepasta18 schreef:
21-05-2020 04:26
Gatver, dit heeft niks met lasagna te maken. Ketjap? Cheddar? Italiaanse roerbak? Kaassaus uit een pakje?

Een echte Italiaans lasagna is zonder groenten (behalve een uitje, wortel en selderij voor de saus).

Dit is echt het klassieke voorbeeld van op z’n Nederlands eten verpesten!
Gek genoeg heb ik een aangetrouwde italiaanse en maak ik hem schijnbaar als haar moeder. Zal dus wel goed zijn.
En ja het klinkt raar maar balsamico en suiker is dus prima te vervangen door ketjap.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
22-05-2020 01:20
Gek genoeg heb ik een aangetrouwde italiaanse en maak ik hem schijnbaar als haar moeder. Zal dus wel goed zijn.
En ja het klinkt raar maar balsamico en suiker is dus prima te vervangen door ketjap.
Een Italiaanse die cheddar gebruikt in een kaassaus voor lasagne, daar kan ik me echt heel weinig bij voorstellen. Cheddar is niet eens (of bijna niet - expatwinkel uitgezonderd) verkrijgbaar in Italië.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven