Ervaringen met Teppanyaki

12-03-2010 12:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken.

Qua inbouwapparatuur zitten we te denken aan een teppanyaki. Het is een beetje lastig om deze in de keuken te passen met de overige apperatuur, maar in principe moet het allemaal lukken.

Nu vraag ik me af wat de ervaringen hier mee zijn! Gebruik je 'm veel? Gaat je huis niet ontzettend stinken, hangt er geen blauwe walm in je huis? Is het gemakkelijk schoon te krijgen?

Op internet kon ik hier niet zoveel over vinden, dus vandaar dat ik hier de vraag stel. Wil wel enigszins een beeld krijgen van het gebruiksgemak voordat ik 't ding plaats ;)
Wat is het voor ding? Nog nooit van gehoord behalve dan bij de chinees.
ik dacht dat het over een restaurant ging
Het is eigenlijk zo'n zelfde ding als bij de chinees, alleen dan wat kleiner zodat ie in je keukenblok past!

Een simpelere benaming is 'bakplaat', maar daar kun je qua interpretatie ook weer alle richtingen mee op :P
bedoel je niet gewoon een soort van semi prof bakplaat in je keuken? lijkt mij eerlijk gezegd niet praktisch, neemt redelijk veel ruimte in en als je lekker van de plaat wilt eten dan ga je naar een goede teppanyaki japanner..
Gaaf, zou ik ook wel willen! Ik zou een goede afzuigkap nemen in ieder geval!
een collega van mij heeft er 1 en zweert erbij
Wij gebruiken soms zo'n draagbaar ding. Het hierop bereidde vlees is heerlijk, maar je huis ziet blauw van de rook. Wij gebruiken hem daarom vaak buiten in de zomer. Hoe het met een ingebouwde zit? Geen idee!
Is een bakplaat.

Bij mijn fornuis zit 'ie er ook op.

Bij Boretti heet het een 'fry-top'.

Erg fijn, erg aan te raden.

Als je veel grilt is het een uitkomst, al moet je 'm wel heel goed schoonmaken elke keer na gebruik.
ik dacht dat 't om 'n japans gerecht zou gaan

Zo ziet mijn fornuis er zo'n beetje uit, in RVS.

Met dus rechts uit het midden de fry top/bakplaat.
*loert jaloers naar Leo's fornuis....*
.
Wow Leo, als Culinette droom ik daar van, zo'n fornuis... Hier helaas geen gas, dus een (ook best heul fijne) inductie in mijn keukentje.

In een volgend leven woon ik in een oud huis met een grote keuken, supergroot fornuis en een echte kelder. Vanuit de keuken loop ik zo, met mijn oogstmandje, mijn moestuin in waar de sperziebonen welig tieren en de pruimen sappig en paars aan de bomen hangen.
.
Wat lief als jullie zo jaloersig loeren, hahahahaa, schattig vind ik dat. Het was dan ook een droom die uitkwam hoor, ik ben er nog elke dag blij mee.

Jij zal inderdaad wel groen zien Sassefras, als culinette zijnde, ik heb er beeld bij.....
*Pakt koffers en gaat bij Leo wonen*

Wat lijkt me dat heerlijk zo'n bakplaat. Mocht het schip met gouwe tientjes ook binnen komen hier.... dan komt er een kook eiand, woonkeuken met álles er op en er aan.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven