Eten in de bedrijfskantine?

02-01-2011 22:51 53 berichten
Wie eet er op het werk of haalt wat af en wie neemt er een eigen lunch mee naar het werk?

Zelf vind ik het veel makkelijker om op het werk te eten, hoef ik niets mee te nemen. Wel betrap ik mezelf erop dat ik sneller iets lekkers pak. Maarja kan het hebben

Moet ook wel toegeven dat ik het zo kneuterig vind staan als ik met mijn bammetje pindakaas en kaas in de kantine alleen een glaasje melk bestel.

Ik besef wel dat ik waarschijnlijk duurder uit ben, maar ja praat het dan goed met ik verdien het, werk er toch keihard voor?

Hoe regelen jullie je dagelijkse welverdiende lunch?
Alle reacties Link kopieren
Ik haal in de kantine altijd een donker pistoletje met beleg naar keuze en een salade, op vrijdag mag ik wat 'lekkers' (kroketje, gebakken eitje, vis, oid).

Beker optimel of melk erbij en dat kost mij ¤2 per dag. Voor dat geld neem ik geen platre boterham met zwetende kaas mee, werk ambulant (zorg) en ben dus de hele dag op pad en dan smaakt zo'n boterham echt niet lekker meer. Voor de lunch komen we altijd even terug om bij te babbelen.
Ik neem mijn eigen lunches mee, tussendoortjes ook. Ooit mee begonnen toen ik aan de lijn was, de kantine was toen te verleidelijk. Ik eet zoveel mogelijk biologisch en van wat ik zelf maak weet ik tenminste wat er in zit. Pakjes en zakjes gebruik daarom ook nog maar zelden.

Maar ik neem niet alleen maar boterhammen mee hoor. Salades met de dressing apart, volkoren wraps (die maak ik zelf) met van alles en nog wat erin. En voor tussendoor heb ik iets als fruit, rauwkost, noten, een gekookt ei, bakje Griekse yoghurt of cottage cheese, volkorenbiscuits, een zoute haring met ui (vinden collega's heel leuk ) met eventueel roggebrood voor eronder, iets te drinken zoals geiten(karne)melk, sojamelk, biologische appelsap of tomatensap enz... Is een flinke tas vol met ook nog een paar flesjes water erbij. Soms eet ik mijn eigen lunch op in het bedrijfsrestaurant, als ik met anderen ga lunchen.
Ondanks dat er bijna 100 man bij ons op kantoor zitten is er geen bedrijfskantine en ik vind dat zo'n armoe! We hebben een koelkast waar iedereen zijn lunch in legt, en dan moet je daar je naam opzetten.

Ik neem elke week wat pakjes vifit mee, vers beleg en dan heb ik een brood in de vriezer. Natuurlijk vergeet ik 9 van de 10 keer mijn brood uit de vriezer te halen en heb ik rond lunch tijd weer geen brood. En vergeet ik mijn brood niet, dan is mijn beleg weer op. Grrrr, ik zou een moord doen voor een kantine waar ik wat verse salade zou kunnen kopen.

De meeste van mijn collega's zijn mannen, en moeder de vrouw smeert waarschijnlijk het lunchpakketje, want zijn vinden het wel prima zo zonder kantine.

Kortom, lunch bestaat meestal uit wat drinkyoghurt en een evergreen, niet erg gezond dus.
( Bammetjes ? en :puke: )

Anyway,

Ik neem los brood en beleg mee naar mijn werk. En smeer daar mijn boterhammen. Ik eet 1x pw van de kantine, als er soep is.
Bij ons kun je wel wat halen maar de keuze is zo minimaal ,

wel brood met beleg maar alleen op vrijdag een warme maaltijd ,

wel iedere dag snacks , zeer gezond maar niet heus.

Het brood en beleg zijn wel redelijk te doen dus dat koop ik tussen de middag wel ,

met late dienst neem ik meestal wel iets van thuis mee en neem daar soep of zo
Meestal smeert vriend vier broodjes voor mij, op de dagen dat hij daar geen zin of tijd voor heeft, bestel ik wat in de kantine. En dan is het meestal een pistoletje gezond, snacks hebben we niet. Wel is er altijd verse soep, dat neem ik vrijwel altijd, ook als ik mn eigen brood mee heb. 40 cent voor een grote kom. En je kan bij ons verse jus bestellen, smorgens je naam op de lijst schrijven, staat er bij de lunch een groot glas vers geperste jus, lekker! Doe ik zo'n drie keer per week.

Alles wat je uit de kantine neemt wordt opgeschreven en eens in de drie maanden wordt dat ingehouden op je salaris. Voor mij meestal tussen 10 en 25 euro.
Hier wel een kantine, meestal houd ik het bij een halve liter karnemelk, soms een broodje als ik zelf geen brood mee heb.

De soep hier is niet lekker, dan neem ik liever een cupasoup.

Waarom zou zelf brood meenemen armoe zijn ? Ik zie op mijn werk dat mensen met een salaris van een kwart miljoen ook broodtrommeltjes hebben, en dan zou ik als typgeit mij failliet moeten kopen ?
Bij een vorige werkgever werd er elke vrijdag chinees gehaald. Gewoon uit eigen zak betalen, één "bestelling" per twee personen.

Betaalbaar en lekker.
Bij mij is het iedere dag anders, soms ben ik bij een van de vestigingen van het bedrijf waar ik werk, de helft van die vestigingen heeft een kantine. Soms ben ik bij een klant, soms ben ik thuis, soms ben ik onderweg.

Stiekem vind ik lunchen bij de pomp het lekkerst, vooral als er zo'n Wild Beans cafe ofzo bij zit.
quote:Zwuppeliennn schreef op 02 januari 2011 @ 23:11:

Op mijn vorige werkplek was het gratis en heel goed. En dan nog vinden sommige mensen het nodig om hun bammetje kaas zelf mee te nemen. Onbegrijpelijk

Als je aan 't lijnen bent kun je beter zelf je brood beleggen, dan weet je tenminste hoeveel kcal je binnenkrijgt, die belegde pistolets of salades bevatten 'n schrikbarende hoeveelheid kcal.

Blij dat wij hier geen kantine hebben, zodat ik niet kan bezwijken voor calorierijk lekkers. Ik moet er al echt voor in de auto stappen als ik wil zondigen.
Bij ons ook geen bedrijfskantine dus ik neem elke dag mn brood en fruit mee.

En er is nergens een supermarkt oid in de buurt dus ik kan ook niet in de verleiding komen om wat lekkers te kopen.

Dus goed voor de lijn en portemonnee
[Hier geen kantine, ik neem alles zelf mee. Beter voor de lijn en voor de portemonnee.
Ik neem mijn eigen brood mee, mijn vriend ook. Van die 50 euro kan ik bijna 2 weken boodschappen doen. Ik vind het zonde van mijn geld en mijn pauze is er niet minder gezellig door.
Wij hebben ook geen kantine,alleen een keukentje waar je koffie/thee/senseo of drinkbouillon kan maken en er is een koelkast dus je kan wel beleg etc kopen en bewaren maar dat doe ik nooit.

Ik ben er ook niet elke dag met lunchtijd want soms begin ik pas om 13 uur,soms om 15 uur dus dan eet ik thuis of op mijn andere werk en heb dan een paar boterhammen mee.

Het komt wel eens voor dat ik een broodje koop in het centrum maar dat is maar zelden.
Wij hebben geen kantine, maar kunnen tussen de middag met zn allen aan tafel eten. Brood, vleeswaren etc. word door het bedrijf ingekocht en gezamelijk smeren we dan ons brood. Verder hebben we een grote koelkast waar we fris etc. uit kunnen pakken.Per maand word een lunchvergoeding a 15,- ingehouden.
Wij hebben een uitgebreide kantine waar je brood, snacks, soep en ook altijd een warme maaltijd kan krijgen. Toch neem ik gewoon mijn eigen bammetjes van huis mee. Is nog altijd goedkoper dan op het werk kopen (en op het werk hebben ze geen speculoospasta!) en ik kom dan ook niet in de verleiding om een kroket ofzo te nemen. Niemand hier vindt dat raar hoor
Op mijn werk kunnen we soep kopen. Rond 9 uur warmt de kantinedame water op en voegt soeppoeder toe (reuze culinair). Dit giet ze in kommen en zet die klaar voor de pauze van de ochtendploeg, om 9u30. Wij lunchen om 12u10, dan staat die soep dus al 3 uur klaar (niet afgedekt). Het is een drellerige pudding die we in de magnetron op mogen warmen. Om 18 uur mag de late shift nog genieten van dezelfde soep, die inmiddels 9 uur in de kantine staat.

Er zijn toch wel collega's die soep eten.
Ik vind op het werk kopen veel te duur, zonde van mijn geld, dan maar krenterig. Ik neem dus alles mee: brood+beleg, drinken, cup a soup, fruit... Meeste collega's kopen wel elke dag wat in de kantine, moeten ze natuurlijk zelf weten, ik geef mijn geld liever aan leukere dingen uit.
Ik werk in de zorg, geen kantine, vaak ook geen tijd om te gaan zitten om te eten, doe dit tussendoor.

Maar ook al zouden we het hebben is ht niks voor mij, veel te verleidelijk.
Net als Janna werk ik in de zorg, en pauzeren om mijn boterhammetjes te eten is mij vreemd. Bij mij op het werk is ook geen kantine. Wel zijn er koelkasten om je eten in te bewaren. Ik neem dagelijks gesmeerde boterhammen, fruit en tussendoortjes mee naar werk, en soms ook een salade, omeletje of restjes van de maaltijd de dag ervoor (b.v.een stukje quiche, of wat kip in een salade verwerken ofzo). Ik heb nooit in een bedrijfsrestaurant geluncht, volgens mij zou ik dagelijks zwichten voor lekker ruikende doch ongezonde kroketten en dergelijke.
Ik werk op een groot universitair terrein waar een Mensa is. Iets te ver van mijn kantoor, dus eet gewoon boterhammen van thuis
Tja, er is veel keus om te kopen, maar dat kost wel al snel zo'n 3 euro. Die 50 á 60 euro per maand kan ik dan wel beter besteden.
Ik werk in een warenhuis bij de broodjesafdeling.

Maak dus zelf mijn eigen broodjes tijdens de lunch.

Met behoorlijke korting en lekker dus brood van huis meenemen doe ik niet.
Ik werk onregelmatig en de kantine is maar beperkt open dus ik wissel het af. Of ik neem zelf eten mee (varieert van brood en beleg, tot kant en klaar maaltijden tot zelf gekookt eten), of ik eet in de kantine, goedkoop is dat niet, ben toch snel minimaal 4/5 euro kwijt.
Bij mij op het werk (school voor voortgezet onderwijs) is ook geen bedrijfskantine. Wel een plaats om met z'n allen te eten maar over het algemeen blijven er van de totale pauze misschien 5 minuten over (afsluitende en opstartend lesactiviteiten nemen vaak veel tijd) om even een paar happen brood te nemen en dan kan ik beter boven in m'n lokaal blijven, anders blijft er helemaal geen tijd over. Als je veel mazzel hebt (en geen pauzewacht oid) kun je misschien een keer een kop cup-a-soup nemen. Melk wordt wel vanuit de school geregeld. Nadeel is weer dat wij diverse pauzetijden hebben en mijn pauze als laatste is en de melk dan al ruim een uur buiten de koelkast staat... Voor personeel is er trouwens ook geen koelkast, dus heb m'n boterhammen altijd lekker in m'n tas zitten.

Ben eraan gewend hoor, maar heb soms wel behoefte aan wat iets meer tijd om even rustig te eten anders gaat m'n maag protesteren. Eerder kon ik dat nog weleens in tussenuren doen, maar die heb ik dit jaar niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven