Eten jullie aan tafel?

28-09-2021 20:29 130 berichten
Eten jullie aan tafel of op de bank voor de tv/muziek aan en kletsen?

Ik eet met mijn partner aan tafel, geen kids en vind het soms niet zo gezellig. Wie herkent dit?
Als ik een partner zou hebben die als een stille zoutzak erbij zit tijdens het eten, dan zou ik het snel weer uitmaken, denk ik.

Je wilt toch samen zijn met iemand waar je gewoon gezellig mee kunt kletsen óf waar je gezellig mee in stilte kunt zijn? Ongemakkelijke stiltes elke avond...nee daar zou ik niet zelf voor kiezen.
Alleen eet ik standaard op de bank. Vaak liggend :rofl: . Heel vaak kook ik dan ook niet en eet maaltijdsalade/soepjes etc.
Met kind altijd aan tafel. Lunch ook. Alleen ontbijt niet. Dan mag hij lekker op de bank wakker worden met z’n bammetjes en een Donald duck/Fenna (Zappelin).
Raazz schreef:
29-09-2021 11:46
Als ik iets vraag krijg ik een antwoord maar ik ben meer het gesprek op gang aan het houden. Als het onderwerp "klaar" is dan is het stil. Wacht ik even. Vind ik het ongemakkelijk en kom ik weer met geklets. Het is niet dat ik iedere keer een vraag (lees interview) stel maar gewoon iets vertel, werk, familie, vrienden etc.

Klopt, zo voelt het idd niet voor mij. Nog niet in ieder geval. Kan zelf heel goed tegen stilte
Wel met vorige partners gehad (toen er nog geen kind was), dat we beide gewoon echt moe waren van het werken en echt even geen zin hadden in praten. Vaak aten we dan ook lekker op de bank met tv aan en later op de avond (als we weer beetje bij waren gekomen) met kopje thee/koffie alsnog lekker kletsen/seks/tijd voor elkaar.
Misschien werkt zo iets voor jullie ook? Zeg maar wat hoor, voor iedereen ook anders.
Mijn 7 jarige is een dikke kletskous, dus ik hoef nu nog eigenlijk nog niet te praten tijdens het eten, vooral luisteren :proud:
Slagroomsoesje1988 schreef:
30-09-2021 14:53
Wel met vorige partners gehad (toen er nog geen kind was), dat we beide gewoon echt moe waren van het werken en echt even geen zin hadden in praten. Vaak aten we dan ook lekker op de bank met tv aan en later op de avond (als we weer beetje bij waren gekomen) met kopje thee/koffie alsnog lekker kletsen/seks/tijd voor elkaar.
Misschien werkt zo iets voor jullie ook? Zeg maar wat hoor, voor iedereen ook anders.
Mijn 7 jarige is een dikke kletskous, dus ik hoef nu nog eigenlijk nog niet te praten tijdens het eten, vooral luisteren :proud:
Ja inderdaad. Dan eet je nog gezellig op de bank. Maar hij vindt dat zo onhandig
Mij lijkt het juist gezellig, ben ook moe hoor na een werkdag dus perse praten hoeft ook niet, maar eigenlijk wat jij schrijft zou ik wel willen. Maarja even aankijken en denk bespreken
Alle reacties Link kopieren
Wij eten vrijwel altijd op de bank, tv kijkend en pratend. Alleen met bezoek eten we aan tafel. Heeeeel soms eten we samen aan tafel (of buiten de deur) maar ik vind dat altijd wat ongemakkelijk en niet zo gezellig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven