Eten met sinterklaas, is dit genoeg?

04-12-2009 15:29 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaan we sinterklaas vieren met 8 volwassenen en 2 kinderen (van 3 en 5).

Ik wilde eerst allemaal hartige taarten bakken, maar dat krijg ik niet allemaal tegelijk warm en is dus teveel gedoe. Plan is dus nu:

- 1 hartige taart

- groene salade

- pastasalade

- gehaktballetjes (met diverse sauzen)

- kipspiesjes in satésaus

- stokbrood met kruidenboter

Tijdens de borrel heb ik:

- olijven

- kaasjes

- tacochips met dip

- diverse zoute koekjes

Ik ben altijd bang dat ik te weinig heb, dus de grote vraag is: is dit genoeg? Zouden jullie er nog wat bij doen en zo ja, wat?
het klinkt als een leuke "collectie" hapjes, maar omdat je geen hoeveelheden hebt gepost, is het moeilijk te zeggen of het genoeg is...
Ik mis de pepernoten, de warme chocomel met slagroom en het banketstaafmoment.
Qua variatie lijkt het mij meer dan genoeg...misschien ook nog wat speciaal voer voor de aanwezige kinderen??

Weet niet wat jij onder een groene salade verstaat?? Een gevulde maaltijdsalade of een zakje sla, wat opgeleukt met croutons en een dressing.

Persoonlijk zou ik dat meer iets voor bij het warme eten vinden maar dat is mijn mening.

Misschien nog wat extra smeersels voor bij het stokbrood??

Veel plezier in ieder geval
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Lijkt mij ruim voldoende hoor
Voor op stokbrood misschien ook iets van pate of filet americain? Niet iedereen is dol op kruidenboter.
Ik mis soep. Voor mijn part uit een pak.
Een vers pannetje groentesoep is zo gemaakt.....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Soep is inderdaad een goed idee.

Misschien nog wat salades bij het stokbrood?

Ik zou dan graag bij je komen eten hoor
Soep wordt 'em niet, daar wordt niemand hier echt blij van.

Hoeveelheden, pfoe. Ik heb:

- 4 verschillende kaasjes

- stokbrood moet ik nog kopen, dacht aan 3?

- gehaktballetjes: ik heb een zak van AH, zitten 50 in. Maar eigenlijk wil ik 'zelf' balletjes braden, zijn er 24

- kipspiesjes: ook weer een zak, zitten 50 in (maar zijn dus echt 1 haps dingetjes)

- groene salade is inderdaad een 'gewone' groene salade met komkommer, cherrytomaatjes, mozzarella of feta en croutons

Pepernoten, sintspekjes, sintschuimpjes, speculaasjes, kikkers en muizen heb ik ook in huis. Maar dat is meer voor de kinderen, want we beginnen pas om 17:30, dus choco met slagroom hoeft niet echt.
Ik zou zeker 4 stokbroden doen.. Misschien wel 5, en wat ik over heb invriezen.

En wat ik nog mis... Friet!
Klinkt goed, Flint.

En net wat moppetoet zegt, na het eten (warme) chocolademelk met een banketstaaf. Dat vult ook lekker.
Friet, hmmm, daar had ik nog niet aan gedacht. Waarom zou je er friet bij doen? Heb wel aan aardappelsalade zitten denken, maar friet?

Chocolademelk maak ik de mensen niet blij mee, ik hoor nu de 'koffie, koffie, koffie' na het eten al . Banketstaaf is misschien nog wel een idee, is wel een lekker hapje, ook al is het bij koffie.

Thenurse, echt zoveel stokbroden? Het lijkt me veel maar als ik ga rekenen (iets van 20 stukjes per stokbrood?) heb je misschien wel gelijk.
Volgens mij is dit echt genoeg hoor. Maar inderdaad, ik zou ook wat meer stokbroden doen. Als je 3 stokbroden voor 8 mensen doet, heb je per persoon ongeveer een derde stokbrood. Dat is misschien net iets te weinig?Daarnaast heb je dan ongeveer 6 kleine gehaktballetjes, zes spiesjes en een twee salades. En een hartige taart. Lijkt me echt ruim voldoende.
Okay, meer stokbrood dus. Verder nog dingen waarvan jullie zeggen 'da's nou een mooie aanvulling'?
Ik eet zo een heel stokbrood op. (Ligt er wel aan of je die afbak broden doet of grote) Als je afbak doet, zou ik echt voor één per volwassene gaan. Als je grote stokbroden hebt, toch zeker 5.
Ik zie veel hartige dingen. Misschien kun je één soort salade weg laten en een lekker toetje doen? Iets zoets? Een ijstaartje ofzo? Nu heb je bij de borrel alleen maar hartige hapjes en het avondeten is ook hartig ( is logisch natuurlijk). Als ik alleen maar zout of hartig eet krijg ik enorm veel zin in iets zoetigs. Niet voor niks eten mensen na de warme maaltijd vaak iets zoets

Ik zou zeker niet meer doen hoor. Dit lijkt me echt ruim voldoende.

Het menu ziet er heerlijk uit, echt goed over nagedacht.
Ik zit morgen alleen...

Mag ik niet bij jou komen eten. Je hebt toch genoeg
Ik hou van logisch redeneren. Het betekent dat je per persoon hebt:

- een halve (afbak)stokbrood met kruidenboter (tenminste die hoeveelheid zou ik aanhouden p.p.)

- 3 gehaktballetjes als je ze zelf maakt

- 6 kipspiesjes

- een portie salade

- een portie pastasalade

- een stuk hartige taart

- en dan ook nog een x aantal kaasjes, olijfjes, chipjes en zoute koekjes.

Misschien kan je er inderdaad nog wat frietjes bijbakken. Kinderen zijn er dol op en volwassenen trouwens ook.

Dat lijkt me zeker genoeg Misschien inderdaad nog een lekker toetje en bij de koffie eventueel nog een stukje banketstaaf zoals eerder al geopperd is.

De decembermaand lijkt me al calorierijk genoeg met de kerst en oud&nieuw in aantocht
Ik zou het niet zo lekker vinden , alleen maar eten en dan gelijk hartige borrelhapjes. Enn koffie moment met wat lekkers kan toch eigenlijk niet ontbreken!
Een toetje, dat is misschien wel wat. Ik ben zelf totaal geen toetjesmens, dus vandaar dat dat altijd van m'n lijstje valt . Ik ga vanavond even aan man vragen of hij een toetje nodig vindt, hij is de toetjesmens in huis.

O, bedenk me net dat als ik banketstaaf haal, dat mensen dus bij de koffie na het eten wel iets zoets krijgen. Telt dat ook?

Mijn kinderen zijn een beetje raar en geven niet zoveel om patat. Ik heb wel knakworstjes gekocht, maar op zich lusten ze ook wel gehaktballetjes en kip. En m'n ene zoon is helemaal gek op alles wat er als saus uitziet, dus daar hoef ik verder niet zoveel voor te doen
Ik wordt er zowaar hongerig van. Dat is dus iets wat ze in BE niet doen eh pakjesavond. Lijkt me ook zo gezellig.

smakelijk

ps ik ga vanavond met vriend en zoonlief uit eten, ook lekker :p
Klinkt goed.

Misschien voor de kinderen (of zijn het jouw kinderen?) iets lekkers te drinken (ik vind pakjes op feestjes al handig ivm de glazen die omkiepen en de rest van het geknoei).

Verder klinkt het allemaal heel lekker en zeker genoeg.

Ik zou wel voor het toetje/koffie met lekkers na gaan (bij de Hema hebben ze morgen ook allemaal lekker Sintgebak).

Leuke avond!
Nelle, het zijn mijn kinderen, dus genoeg lekkere drankjes in huis. Voor morgen hebben we mini blikjes Sisi zonder prik, dat vinden ze helemaal het einde. Dat wordt dus hun sinterklaasdrankje, dat vinden ze lekker dan warme chocomelk.

Is het echt genoeg, geen aanvullingen meer? Ben altijd bang dat ik te weinig heb/ik geen dingen voorschotel die ze lekker vinden.
quote:Witchke55 schreef op 04 december 2009 @ 16:29:

Ik wordt er zowaar hongerig van. Dat is dus iets wat ze in BE niet doen eh pakjesavond. Lijkt me ook zo gezellig.

smakelijk

ps ik ga vanavond met vriend en zoonlief uit eten, ook lekker :pO, da's inderdaad jammer, het is zo leuk, zeker als je kinderen wat groter zijn. Vorig jaar speelde het hier nog niet zo (zoon was toen 4) maar nu gaan beide mannen er helemaal in mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven