eten studietrip Londen
woensdag 19 augustus 2015 om 17:02
Ik ga komend najaar een paar weken op een studietrip naar Londen. We moeten zelf voor ons eten zorgen en ik was van plan zelf (of met een groepje) de meeste dagen te koken. Het lijkt erop dat dit een probleem wordt, we zitten namelijk in een hostel dat eigenlijk geen voorzieningen heeft om zelf koken.
Dus de vraag is, weet iemand wat leuke plekken in het centrum van Londen om lekker te eten? Ik zit in een hostel vlak bij Kings Cross station.
Aangezien ik dus zo'n 2 weken iedere avond buiten de deur moet eten zoek ik dingen die niet al te duur zijn maar ik vermoed dat we ook wel een keer wat uitgebreider willen gaan eten.
Heeft er iemand tips?
Tips voor leuke uitgaansgelegenheden zijn ook welkom.
Dus de vraag is, weet iemand wat leuke plekken in het centrum van Londen om lekker te eten? Ik zit in een hostel vlak bij Kings Cross station.
Aangezien ik dus zo'n 2 weken iedere avond buiten de deur moet eten zoek ik dingen die niet al te duur zijn maar ik vermoed dat we ook wel een keer wat uitgebreider willen gaan eten.
Heeft er iemand tips?
Tips voor leuke uitgaansgelegenheden zijn ook welkom.
woensdag 19 augustus 2015 om 17:17
Je hebt ook overal Pret a Manger, daar kun je salades, wraps, soepen etc. kopen. Erg lekker vond ik.
Verder heb je redelijk goedkope Indiase restaurantjes / take aways. Ook lekker.
http://www.timeout.com/lo ... k/londons-best-cheap-eats
http://www.buzzfeed.com/a ... or-under-ps10#.lb9zOJo5lp
Even via Google.co.uk de zoekterm eating out on a budget london intypen, dan zie je nog veel meer sites met tips.
Verder heb je redelijk goedkope Indiase restaurantjes / take aways. Ook lekker.
http://www.timeout.com/lo ... k/londons-best-cheap-eats
http://www.buzzfeed.com/a ... or-under-ps10#.lb9zOJo5lp
Even via Google.co.uk de zoekterm eating out on a budget london intypen, dan zie je nog veel meer sites met tips.
woensdag 19 augustus 2015 om 17:30
Ik! Ik! Woon daar in de buurt 
Als je naar Angel loopt, heb je de volgende tentjes:
- Pizza Express - prima pizza voor prima prijs en als je je email adres afgeeft vaak kortingsbonnen
- Cabana - Braziliaans Barbecue - rond de £20pp inclusief soft drinks
- Wahaca - geweldig Mexicaans restaurant - rond de £15-£20 pp inclusief drankjes
- Byron - Burgers - Rond de £15 - £20 pp inclusief drankjes
- Pho - Vietnamees - £10 - £15 afhankelijk van hoeveel je wil eten
- Bill's - Steaks / Frans eten - £25 pp inclusief drankjes
Dan iets goedkoper:
- Itsu - afhaal sushi - prima en je bent tussen de £5 - £8 klaar exclusief drankjes. Zit in Angel op een plek naast supermarkten dus kan je snel wat drinken halen en buiten of in je hostel opeten.
- Pret heeft prima sandwiches en salades
- M&S als supermarkt heeft lekkere quiches die je koud kan eten, Waitrose ook. Zitten ook bij Angel. M&S Food zit ook in King's Cross als ik me niet vergis.
- Euphorium is een lekkere bakker met salades en quiche
Duurdere segment:
- Masala Zone - Heerlijk Indiaas
- Jamie's
Heb je hier iets aan?
- Pizza Express - prima pizza voor prima prijs en als je je email adres afgeeft vaak kortingsbonnen
- Wahaca - geweldig Mexicaans restaurant - rond de £15-£20 pp inclusief drankjes
Dan iets goedkoper:
- Itsu - afhaal sushi - prima en je bent tussen de £5 - £8 klaar exclusief drankjes. Zit in Angel op een plek naast supermarkten dus kan je snel wat drinken halen en buiten of in je hostel opeten.
- M&S als supermarkt heeft lekkere quiches die je koud kan eten, Waitrose ook. Zitten ook bij Angel. M&S Food zit ook in King's Cross als ik me niet vergis.
Duurdere segment:
- Jamie's
Heb je hier iets aan?
woensdag 19 augustus 2015 om 17:36
quote:LondonCityChick schreef op 19 augustus 2015 @ 17:30:
Dan iets goedkoper:
Duurdere segment:
- Jamie's
Heb je hier iets aan?
Dan heb je vast wel eens bij Ottolenghi in Upper Street gegeten. Ook erg lekker.
Ik vind trouwens dat je in London en Engeland prima lekker kunt eten zonder veel geld kwijt te zijn, dat valt me altijd weer mee.
Dan iets goedkoper:
Duurdere segment:
- Jamie's
Heb je hier iets aan?
Dan heb je vast wel eens bij Ottolenghi in Upper Street gegeten. Ook erg lekker.
Ik vind trouwens dat je in London en Engeland prima lekker kunt eten zonder veel geld kwijt te zijn, dat valt me altijd weer mee.
woensdag 19 augustus 2015 om 17:41
Deze trips zijn vaker georganiseerd en meestal werd er dan voor gezorgd dat er een kookgelegenheid was voor studenten. Dat is dit jaar niet gelukt omdat ze erg laat waren met boeken. Dat wordt dus uit eten. Op zich ook niet erg natuurlijk. . Ik zie het alleen niet zo zitten om iedere dag bij de mac te zitten. Dus vandaar de vraag of mensen plekken weten waar je voor niet al te veel geld toch goed kunt eten.
Bedankt voor de tips. Hier heb ik zeker wat aan. Ik heb pret net even gegoogled wat dat kende ik nog niet. Ziet er goed uit. Ook tussen de restaurantjes en afhaal van LondenCityChick zie ik wel wat dingen die ik zeker wil gaan proberen. En daarnaast dus mijn ogen goed open houden voor pubs en dergelijk met dagmenus.
Hier moet ik wel even mee zien door te komen.
Bedankt voor de tips. Hier heb ik zeker wat aan. Ik heb pret net even gegoogled wat dat kende ik nog niet. Ziet er goed uit. Ook tussen de restaurantjes en afhaal van LondenCityChick zie ik wel wat dingen die ik zeker wil gaan proberen. En daarnaast dus mijn ogen goed open houden voor pubs en dergelijk met dagmenus.
Hier moet ik wel even mee zien door te komen.
woensdag 19 augustus 2015 om 17:41
quote:Roland303 schreef op 19 augustus 2015 @ 17:36:
[...]
Ik vind trouwens dat je in London en Engeland prima lekker kunt eten zonder veel geld kwijt te zijn, dat valt me altijd weer mee.Ja, ook lekker! Stukje verder alleen, maar wel een aanrader.
[...]
Ik vind trouwens dat je in London en Engeland prima lekker kunt eten zonder veel geld kwijt te zijn, dat valt me altijd weer mee.Ja, ook lekker! Stukje verder alleen, maar wel een aanrader.
woensdag 19 augustus 2015 om 17:54
quote:Roland303 schreef op 19 augustus 2015 @ 17:36:
Alleen staat het pond zo ontzettend hoog momenteel.
Itsu werd al genoemd, die hebben aan het einde van de dag (bepaalde tijd voor sluiting) korting dus als je je bezoek timet kan dat fors schelen. Ze zitten op meerdere plekken in Londen, die op Tottenham Court Road heeft een fijn terras.
De mealdeals van M&S en Boots zijn prima en bieden ruime keuze. En van twee weekjes wat minder vaak warm eten krijg je niets.
Alleen staat het pond zo ontzettend hoog momenteel.
Itsu werd al genoemd, die hebben aan het einde van de dag (bepaalde tijd voor sluiting) korting dus als je je bezoek timet kan dat fors schelen. Ze zitten op meerdere plekken in Londen, die op Tottenham Court Road heeft een fijn terras.
De mealdeals van M&S en Boots zijn prima en bieden ruime keuze. En van twee weekjes wat minder vaak warm eten krijg je niets.
woensdag 19 augustus 2015 om 18:58
quote:ijstaart schreef op 19 augustus 2015 @ 18:15:
Nando's zeker niet overslaan! Krijg nu meteen zin in de kip piri-piri.
En Wagamama, daar kun je ook leuk buiten zitten.Niet bij alle Wagamama's volgens mij maar dan nog het eten en de toetjes zijn echt geweldig en bij alle Wagamama's waar ik geweest ben was het personeel ook super vriendelijk en snel. Krijg spontaan weer zin om er heen te gaan maar helaas is Amsterdam een beetje ver (volgens mij was dat de enige plek in Nederland waar ze ook zitten)
Nando's zeker niet overslaan! Krijg nu meteen zin in de kip piri-piri.
En Wagamama, daar kun je ook leuk buiten zitten.Niet bij alle Wagamama's volgens mij maar dan nog het eten en de toetjes zijn echt geweldig en bij alle Wagamama's waar ik geweest ben was het personeel ook super vriendelijk en snel. Krijg spontaan weer zin om er heen te gaan maar helaas is Amsterdam een beetje ver (volgens mij was dat de enige plek in Nederland waar ze ook zitten)
woensdag 19 augustus 2015 om 20:27
Voor lunch warm eten. Lunch is meestal goedkoper dan avondeten. En dan voor het avondeten haal je een broodje.
De meeste ketens zijn heel goed betaalbaar, zijn alle vele genoemd, zoals Pizza Express, Nando's, e.d.
Op http://www.vouchercodes.co.uk/ vind je kortingscodes. Krijg je een discount of je toetje gratis.
Chinatown is al genoemd, maar daar kun je voor £5 buffet/onbeperkt eten. Niet te vreten, maar dat was je vraag niet
Camden inderdaad ook lekker. Het eet gedeelte is een markt met kraampjes waar je van alles en nog wat kunt eten. Je kunt ook lekker proeven vooraf.
De meeste ketens zijn heel goed betaalbaar, zijn alle vele genoemd, zoals Pizza Express, Nando's, e.d.
Op http://www.vouchercodes.co.uk/ vind je kortingscodes. Krijg je een discount of je toetje gratis.
Chinatown is al genoemd, maar daar kun je voor £5 buffet/onbeperkt eten. Niet te vreten, maar dat was je vraag niet
Camden inderdaad ook lekker. Het eet gedeelte is een markt met kraampjes waar je van alles en nog wat kunt eten. Je kunt ook lekker proeven vooraf.
woensdag 19 augustus 2015 om 20:37
De mealdeal bij j.b. wetherspoon. Dit is een keten waar pubs bij zijn aangesloten, in bijna elke engelse stad zit er in. In Londen zitten er een paar. Www.jdwetherspoon.co.uk
pochacco wijzigde dit bericht op 19-08-2015 20:57
Reden: Typefout
Reden: Typefout
% gewijzigd
If chocolate can't fix it, it's a real problem