fingerfood succeshapjes!

24-07-2011 18:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al! Wat zijn jouw successen op het gebied van fingerfood?

Wij geven as zaterdag een feestje en verwachten zo'n 30 man. Ik wil graag een lading aan hapjes maken die samen goed vullend zijn maar die ook allemaal van te voren te bereiden zijn.

Ik bedoel dan niet de standaard kipkluifjes en gehaktballetjes. Want hoewel die altijd lekker zijn zoek ik voor de gelegenheid iets luxers.

Dus kookprinsessen kom er maar in :-)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Kun je op de 'eten' pijler niet kijken bij de Tapashapjes?

Volgens mij staan daar genoeg lekkere dingen bij!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij het gros van de tapashapjes is het toch het lekkerst om die vlak voor opdienen te maken. En dat wil ik juist niet!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wraps met kruidenkaas en gerookte zalm. Besmeren en beleggen, oprollen en in hapklare rolletjes snijden. Altijd een succes:-)
wat hier altijd een hit is:

dadels omrollen met ontbijtspek. (dat kun je al van te voren doen) en dan 5 min op 200 c in de oven.

En de cherrytomaat-mozzarella-basilicum spiesjes zijn hier ook populair.
Een omelet bakken, besmeren met kruidenkaas en een hand rucola eroverheen verdelen. Dan oprollen in folie en in de koelkast leggen. Voor serveren snijden met evt een prikkertje erin.
Ik lees met veel belangstelling mee! Wij hebben zaterdag ook een feestje voor ongeveer 25 man. Ik maak sowieso een quiche in kleine stukjes, spiesjes met zongedroogde tomaat, olijven, mozarella en ik dacht aan gevulde eitjes. Gehaktballetjes maken van de inhoud van Catalaanse worstjes is ook altijd erg lekker en net even anders dan de gewone gehaktballetjes. Dacht ook aan een spiesje met knoflook garnaal. Ben benieuwd naar andere ideeën!
quote:madae78 schreef op 24 juli 2011 @ 19:07:

Een omelet bakken, besmeren met kruidenkaas en een hand rucola eroverheen verdelen. Dan oprollen in folie en in de koelkast leggen. Voor serveren snijden met evt een prikkertje erin.Iets dergelijks maak ik ook maar ik klop het ei los met spinazie, bak omeletjes, besmeren met bressot en zalm, oprollen, opstijven en in plakjes snijden.
Witlofscheuten van de stronk pellen. In elk blaadje een klein blokje roquefort leggen, paar pijnboompitjes erover en 5 minuten in de oven. Kun je van tevoren vast klaarmaken, hoef je alleen maar even in de oven te schuiven. Erg lekker!

De wraps van Sharra zijn ook hier altijd een succes. Je kunt ze ook met kipfilet en avocado maken.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Wat ik ook een topper vind en heel makkelijk te maken: kletskoppen (koekjes) in stukjes breken, een stukje besmeren met paté en een stukje erop drukken.
Zelfgemaakte kaaskoekjes: bladerdeeg uitrollen, geraspte kaas eroverheen, kerrie, oprollen, bakken in de oven en in stukjes snijden.
Wat ook erg lekker is: worteltjes dippen in creme de brie! (klinkt heel vies maar is echt heel lekker!!) Staat alleen niet zo luxe dat bakje...

Radijsjes met gezoute (room)boter.

Mozzarella sticks frituren en met zoet zure saus serveren.

Aardbeien dippen in een sausje van créme fraîche en honing.

Stukjes galia meloen omwikkelen met rauwe ham en in hapklare stukjes snijden met een saté prikker er in.

Nu weet ik even niks meer....

Succes!
Dit is hier altijd een succes: http://www.kayotic.nl/blo ... cken-bacon-bites#comments

Verder vind ik een cherrytomaat met een blokje chorizo op een prikker in de oven ook altijd lekker.

Denk dat oven hapjes ideaal zijn voor je, kun je klaar zetten en wordt dan toch niet slap.
Met dertig man, zet ik de frituurpan aan voor borrelhapjes . Die kun je zo gevarieerd halen als je zelf wil. Voor wat specialer zou ik dim sum doen ofzo. Even de Sligro binnen stappen.

Als het lekker weer wordt, de BBQ aansteken.
Krijg spontaan zin in een borrel. Met een hapje erbij.
Altijd lekker, wat nieuwe kleine hapjes opdoen. Dus ik lees mee voor inspiratie!

Die inspiratie heb ik namelijk op dit moment niet

Enneh Confiture, die kipstukjes zien er echt heerlijk uit!
Dit vond ik verrassend lekker: peperbruschetta met zelfgemaakte mosterdappelmoes en serranoham.
Aardappelkoek met zalm, spinazie en boursin.

voor een hele bakplaat:

•3 gesnipperde uien in olie glazig bakken.

•een beslag maken van 150 gram bloem, 3 eieren, 1 dl melk en peper en zout naar smaak. Je kan er naar smaak ook andere kruiden bijdoen.

•Rasp 3/4 kg rauwe aardappelen en roer die meteen door het beslag (omdat het heel snel verkleurt) of neem één of anderhalf zakje rösti.

•Snijd 250 gram zalm fijn en meng het door het beslag.

•Roer wat minideelblokjes spinazie door het

•Vet een bakplaat in met margarine en verspreid het mengsel erover.

•30 minuten op 240 graden bakken.

•5 minuten voor het eind van de baktijd een pakje boursin erover verbrokkelen

In reepjes of vierkantjes snijden en op een serveerschaal rangschikken.

Zowel warm als koud lekker.
Die kipreepjes!!! Mmmmm die ga ik zeker maken!

Tja, frituurhapjes is makkelijk en altijd lekker maar ik heb geen frietpan helaas.. ( en die wil ik ook niet) en ik wil juist iets meer bijzonders.
witlofschuitjes gevuld met hollandse garnalen salade.

een aantal rollen met sushi en die gesneden op een schaal leggen

assortiment met kaasjes en lekker brood

hartige taart, kun je ook koud serveren

guacamole met tortilla chips
stokbrood in sneetjes snijden, stukje ananas, plakje kaas erover heen en even in de oven doen...heerlijk....kan van te voren klaargemaakt worden...
Kleine prikkertjes met cherrytomaatje, minimozarellabolletje en blaadje basilicum.

Prikkertjes met olijf en blokje fetakaas.

Ouderwetsch, maar heerlijk: blokjes overjarige kaas met mosterd.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Wrap met carpaccio, pijnboompitten, saus en rucola rollen en in stukjes snijden. Ook lekker met tunbrood (van Ikea).
Afbakbrood in plakken snijden, rode pesto erop smeren, halve zwarte olijf erop en evt. klein stukje mozarella. Dan afbakken.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
je kunt ook turkse borek maken

gevulde druivenbladeren

pepers gevuld met roomkaas

een kapperappeltje met een ansjovisje en een mini augurkje op een prikkertje

gevulde champignons met kaas en groene pesto (kun je van te voren klaar maken maar moeten nog wel in de oven voor je ze opdient)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven