Flammekuchen

21-05-2010 22:18 14 berichten
Ik zag ze deze week bij de lidl liggen en dacht dat ziet er lekker uit, maar met wat eet je dit eigenlijk?

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
flammkuchen.nl
quote:juniper8 schreef op 21 mei 2010 @ 22:24:

flammkuchen.nl

Na het lezen van die site weet ik nog niet wat het is!

Is het iets om te eten of een soort oventje waar je eten in kan bereiden? Is het een borrelhapje, brooddeeg, pizza-achtig bodempje?

Vaag....
Ziet er uit als een pizza.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Oh, MET wat eet je het, schrijft TO. Het zal wel iets om te eten te zijn
Ik dacht aan een gevlamde keuken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het is een soort pizza. In Frankrijk en Duitsland eten ze het dus ook zo. Met een salade ofzo, als je er nog iets gezonds van wilt maken. Maar dat doe ik meestal niet :-).
nee Noushi, een gevlamde Koek, een soort pizza volgens mij.
Flammekuchen
Juist, pizza dus. Met roomkaas oid in plaats van tomatensaus. Lekker hoor
Dat is toch zo'n soort pizza met room, uien en nog iets?

Hoe je het culinair verantwoord moet eten weet ik niet... maar in principe kun je m uit de oven halen en zo opeten.

(salade erbij lijkt me een aardig idee)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
klopt het is een soort pizza. Eerlijk gezegd vond ik de flammekuchen die ik in Berlijn at hetzelfde smaken als een pizza. Zou ook niet weten wat het verschil zou zijn.
Jaaaaaa hier een enorme liefhebber; ze hebben nu bij de lidl kant en klare, die zijn niet zo lekker. Maar je hebt ook van die pakken, dan moet je zelf even deeg maken en extra veel luchtgedroogde ham (ook lidl) toevoegen. Echt erg lekker!!

Het is een soort dun brooddeeg met een creme fraiche mengsel en daarop ui-gedroogde ham-kaas mengsel... lekker lichte maaltijd in de zomermaanden met een salade.

Ik zeg; proberen!!
Pizza heeft een tomaten/oregano basis-laag en flammkuchen dus room-creme-fraiche. yummm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven