Foodprocessor/keukenmachine

28-06-2011 09:47 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gekeken in de index, maar ik zie zo gauw geen topic over dit onderwerp.

Ik ben binnenkort jarig en ik wil een keukenmachine als cadeau. Ik kook graag maar ik heb zo weinig tijd, en ik hoop hiermee wat tijd te besparen. Ook heb ik een aantal recepten waar de blender gewoon niet voor voldoet omdat de ingrediënten te hard zijn of niet vloeibaar genoeg.

Nu vroeg ik me af; zijn er hier mensen met zo'n ding? En welke dan? Is die aan te raden?

Ik zou er graag een willen die snijdt, hakt, raspt, mixt, klopt, kneedt, perst, en het liefst ook nog stofzuigt.
Dat het bij jou zo is gegaan Bahco wil niet zeggen dat het voor iedereen geldt.
quote:Blackdress schreef op 28 juni 2011 @ 12:15:

Dat het bij jou zo is gegaan Bahco wil niet zeggen dat het voor iedereen geldt.Toch gok ik zo maar dat het Kookpunt in Rotterdam een flink stuk van z'n omzet zou missen als mensen hun impulsaankopen zouden weten te bedwingen.
quote:Blackdress schreef op 28 juni 2011 @ 12:14:

@Katherina, de KA is inderdaad voor mixen/mengen/kneden. Maar je kunt er allerlei hulpstukken bij aanschaffen om te raspen/pasta te maken/worst te maken/ sinaasappels te persen etc.

Dat is echter behoorlijk prijzig en ik zocht een multifunctioneel apparaat die mijn staafmixer/blender en sinaasappelpers zou vervangen en daarvoor heb ik de Philips.

Ik gebruik hem meerdere keren per week, vrijwel dagelijks. Ik maak echt heel veel zelf, en dan is dit echt een ideaal apparaat. Groentes snijden etc. doe ik altijd met de hand want dat gaat veel sneller, maar daarvoor heb ik het apparaat ook niet gekocht. Meer voor pesto's, salsa's, noten malen, salade, smoothies, sinaasappels persen, soepen en sausen fijnmalen, vullingen maken voor verschillende doeleinden, mosterd, hazelnootpate, taartgelei's etc. Ik kan niet meer zonder.

Voor noten malen (zonde van de noten), smoothies, s&s fijnmalen enz. (ik heb kennelijk een andere smaak) heb ik kleine handige apparaatjes die voldoen en niet zo'n zooi geven en plekken opeisen.

Uiteraard geef ik hier aan waarom ik het niet gebruik; daar gaat het toch over. Of het al dan niet handig is. Antwoord: als je zeeën van ruimte hebt zodat hij zijn eigen plaats heeft en je hebt een afwasmachine, kan het handig zijn voor sommigen. Als je ook andere leuke dingen wil in je keuken dan zullen ze gaan concurreren om de plek.
Ik heb een Kitchen Aid en een Magimix (verwend kreng, aangenaam :-))en ik gebruik ze allebei een paar keer per week. Het zijn geweldige apparaten.

De Kitchen Aid doet bij ons thuis slagroom kloppen, brooddeeg kneden, cake- en taartbeslag maken.

De Magimix gaat aan de slag bij alle blender- en mengklussen. Ook raspen doet 'ie.

En ondertussen zit ik op de bank en kijk ik hoe het allemaal gaat...

De Magimix is best rottig afwassen. Allemaal onderdeeltjes waar afwassop inkomt. In de vaatwasser gaat ook niet zo tof, want de kom heeft allemaal randjes en richeltjes waar water in blijft staan. Wel handig: hij heeft een grote kom, iets kleiner en nog iets kleiner. Kun je ook kleine hoeveelheden pesto enzo maken. Gebruik ik vaak.

De Kitchen Aid is mijn grote liefde. Wat een geweldig ding. Bij brand schop ik eerst katten en vriend naar buiten en ga dan weer in de vlammenzee om mijn Kitchen Aid op te halen.
Wat eten we vanavond?
Ik heb deze met alle toebehoren.

En van tupperware deze:

En mijn grote liefde! Een Kitchen Aid!

Handig om taarten enz mee te bakken.

Het is de Philips HR 7775/00 geworden, als het goed is wordt hij morgen bezorgd.
Leuk! Heel veel plezier ermee.
ik ben op zoek naar, ik denk, een keukenmachine...

Ik heb in ieder geval een erge hekel aan groentes snijden en het duurt ook altijd eeuwen...

wat is daarvoor een handig apparaat?

Staafmixer heb ik wel, maar courgette en paprika zijn te hard .
Ik heb al jaren een oogje op een KitchenAid. Het geld ervoor ligt klaar, ik moet alleen nog de bijbehorende keuken organiseren met genoeg plek om hem te laten staan op het aanrecht. Optisch een heerlijk ding, en om te gebruiken vind ik ook. Dan wel de professionele uitvoering ervan, die met de zwaardere motor dus.

Net als al eerder gezegd, voor dergelijke keukenapparaten (net zo als voor een broodbakautomaat) is het van belang dat ze een vaste plek hebben op het aanrecht.
Kan iemand er één aanraden die groente kan snijden zonder er snot van te maken? Beetje hakken en raspen is ook handig, evt mengen, maar het gaat me vooral om het snijden. Ik kan m'n handen maar beperkt gebruiken, en als ik nu bijvoorbeeld een extra uitje toe wil voegen aan een zakje voorgesneden groentes, krijg ik uiensnot. En dat vind ik vies.
Ik heb een magimix en die vind ik super maar voor het alleen snel even hakken van een uitje oid kun je net zo goed zo'n hakselmolentje gebruiken die je vaak bij een staafmixer krijgt. Is net zo goed, je kunt "pulsen" zodat de ui niet helemaal aan gort gaat (vind ik ook vies) en is sneller schoongemaakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven