Foodprocessor/keukenmachine

28-06-2011 09:47 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gekeken in de index, maar ik zie zo gauw geen topic over dit onderwerp.

Ik ben binnenkort jarig en ik wil een keukenmachine als cadeau. Ik kook graag maar ik heb zo weinig tijd, en ik hoop hiermee wat tijd te besparen. Ook heb ik een aantal recepten waar de blender gewoon niet voor voldoet omdat de ingrediënten te hard zijn of niet vloeibaar genoeg.

Nu vroeg ik me af; zijn er hier mensen met zo'n ding? En welke dan? Is die aan te raden?

Ik zou er graag een willen die snijdt, hakt, raspt, mixt, klopt, kneedt, perst, en het liefst ook nog stofzuigt.
quote:Minie86 schreef op 28 juni 2011 @ 09:47:

Ik zou er graag een willen die snijdt, hakt, raspt, mixt, klopt, kneedt, perst, en het liefst ook nog stofzuigt.

Dat noemen ze ook wel eens een huisvrouw

Ik heb er ook een (35 jaar oud) maar wat belangrijk is om op te letten, zorg dat je een koopt met een sterk motorblok, die ontspannen 1.5kg brooddeeg kan kneden. (dat zijn 2 broden)

Ook zou ik kiezen voor een "degelijk" model, waarbij je later altijd nog eens extra accessoires kunt kopen. (zoals een gehaktmolen enzo)
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Wat denk van zelf afwassend ook nog? Want je moet alle onderdelen gelijk afwassen, anders is het een crime.

Best handig zo'n ding, maar tijd besparen .
Ik heb al jaren 1 van Braun en die bevalt heel goed!

Ik gebruik 'm veel voor raspen, kneden en plakjes snijden.
Maar je hebt 'm wel op MP gezet?
hahaha Nee hoor, kon ff geen ander plaatje vinden. Is een oud(er) model dus vandaar....
Ik heb er één gehad, vond het een onding om schoon te maken.

Nam veel ruimte in beslag en uiteindelijk was ik sneller klaar door dingen op de ouderwetse manier te doen. Mixer en goed snij-techniek volstond voor mij prima!
Mijn man doet het schoonmaakwerk na mijn kookuitspattingen, dus daar zit voor mij geen tijdswinst of -verlies in.

Verder wil ik er heel graag 1, we hebben voldoende ruimte in de kastjes dus ook dat is geen probleem.

En nogmaals, voor sommige recepten heb ik gewoon een goede hakker nodig, dus het gaat niet alleen maar over tijdsbesparing.
Bij mij gaat alles in de vaatwasser dus ik heb geen problemen met schoonmaken.
Ik heb er één kado gehad. Eentje die alles kan van Philips.

Hij is super. Alleen het kaasraspen gaat nog niet helemaal zoals ik wil. Het lijkt wel of al het eten lekkerder wordt, als ik dat ding gebruik. En je kan er ook nog heerlijke smoothies mee maken. Ik vind alleen de uitleg hoe alles werkt was summier. Je moet een beetje zelf het wiel uitvinden. Wij gebruiken hem een paar keer per week.

Ik heb dezelfde als Nike en ik ben er ook erg blij mee!
quote:miekie1 schreef op 28 juni 2011 @ 10:04:

Bij mij gaat alles in de vaatwasser dus ik heb geen problemen met schoonmaken.

Kijk dan goed naar de materialen waarvan de keukenmachine gemaakt is, (mag het in de vaatwasser) en of de onderdelen "makkelijk" in je vaatwasser passen.

Punt 2: Kijk ook hoe makkelijk het "tussen de bedrijven door" schoon te maken is. Juist doordat je hem als "allerkunner" wilt gebruiken, dan is het wel handig dat hij ook "snel" tussendoor schoon te maken is.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ik heb zo'n "alleskunner" (Krups), het ding wordt maar zelden uit de kast gehaald, met een paar goede messen kun je net zo snel snijden en hakken, voor de rest voldoet een staafmixer uitstekend. Je hebt zo ook veel minder afwas want het schoonmaken van zo'n apparaat is een rotklus, de opzetbakken kunnen meestal niet in de vaatwasser en voor de mesjes is dat ook niet aan te raden. Zoek er in ieder geval eentje die makkelijk te reinigen is.
verba volant, scripta manent.
heb net als Mieke al jaaaaaaaaaaren een Braun in gebruik en nog steeds tevreden.en de onderdelen gaan gewoon in de afwasmachine.
Ik heb deze;

Bevalt prima, ik snij er zo'n beetje alles mee. Alle onderdelen kunnen gewoon in de vaatwasser.
Magimix! Maar duuuuuuuuuuuuur(300e). Aan de andere kant, mijn schoonouders hebben dezelfde al 20 jaar en hij wordt veel gebruikt. Er zit trouwens 12 jaar garantie op de moter zag ik. Ik maak nooit meer een deeg met de hand.
quote:nike schreef op 28 juni 2011 @ 10:04:

Ik heb er één kado gehad. Eentje die alles kan van Philips.

Hij is super. Alleen het kaasraspen gaat nog niet helemaal zoals ik wil. Het lijkt wel of al het eten lekkerder wordt, als ik dat ding gebruik. En je kan er ook nog heerlijke smoothies mee maken. Ik vind alleen de uitleg hoe alles werkt was summier. Je moet een beetje zelf het wiel uitvinden. Wij gebruiken hem een paar keer per week.

[afbeelding]Op deze was mijn oog ook gevallen!

Wij hebben sinds kort deze van Kenwood. Incl.

- blender

- vleesmolen

- foodprocessor (3 schijven)

- citruspers

- sapcentrifuge

- deeghaak

Kost wel wat, maar ben 'm uitgebreid aan het testen en werkt perfect (in tegenstelling tot het goedkope prul wat we hiervoor hadden)
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik heb ook die Philips, heb hem in mei voor mijn verjaardag gekregen.

Ik gebruik hem zeker niet dagelijks (dan is een uitje, knof en wat groente toch zó met de hand gesneden), maar vooral als ik uitgebreid ga kokkerellen. Dan is hij super!

Ik wilde graag een degelijke die bijvoorbeeld ook noten kan hakken (genoeg vermogen heeft daarvoor). Ben er erg blij mee. Ik gebruik hem bijvoorbeeld voor het hak/snijwerk bij het maken van soep. En laatst had ik perfecte plakjes aardappel gemaakt voor mijn aardappelgratin.

Ik had al een staafmixer, blender en Kitchenaid, anders had ik ook eentje gewild met meerdere opties op dat gebied.

En alles kan in de vaatwasser.
quote:MarianneDavids schreef op 28 juni 2011 @ 10:17:

Ik heb zo'n "alleskunner" (Krups), het ding wordt maar zelden uit de kast gehaald, met een paar goede messen kun je net zo snel snijden en hakken, voor de rest voldoet een staafmixer uitstekend. Je hebt zo ook veel minder afwas want het schoonmaken van zo'n apparaat is een rotklus, de opzetbakken kunnen meestal niet in de vaatwasser en voor de mesjes is dat ook niet aan te raden. Zoek er in ieder geval eentje die makkelijk te reinigen is.

Dat ben ik het niet met je eens. Sommige dingen kun je echt niet maken zonder zo'n appartaat. Ik maak bijv. zelf mosterd en dan heb je de keukenmachine wel nodig. Ook voorhet gebak wat ik maak heb ik 'm echt nodig. Bovendien is het schoonmaken van de Philips echt niet zo heel veel werk.

Ik gebruik 'm niet voor kneden/mixen daar heb ik een KitchenAid voor. Die is weer ideaal om brooddeeg mee te kneden en voor m'n biscuits.
Lijkt handig, ik heb er meerdere gehad, wordt in de praktijk niet gebruikt.

Alleen in het begin, daarna pak je snel even een mes of handmixer; gaat even vlug en minder afwasrotzooi..
Ik heb een magimix. Het ding kan alles wat jij wil, behalve slagroom en eiwit opkloppen. Of doe ik iets fout?

Alles past in de vaatwasmachine, maar de messen spoel ik af onder de quooker.

Had ik geen magimix dan ging ik nu sparen voor de kenwood van hierboven. Kitchenaid vind ik ook een mooi aparaat., maar da's vooral om te mengen en mixen, toch, Blackdress?
Ik denk dat als je hem koopt voor dagelijks gebruik, het tegenvalt. Dat hij dan als het nieuwe er vanaf is staat te verstoffen in de kast. Als je een beetje een foodie bent en ervan houdt om wat specialere dingen te koken of bakken, blijf je hem volgens mij wel gebruiken.
Ik heb 2 Philipsen gehad, een Brun en een Magimix. Zijn allemaal richting keukenhulpenhemel gegaan. In het begin staan ze trots op het aanrecht, daarna mis je de ruimte, gaat hij een kastje in en tenslotte komt-ie daar nooit meer uit tenzij om zijn laatste trip te maken.
@Katherina, de KA is inderdaad voor mixen/mengen/kneden. Maar je kunt er allerlei hulpstukken bij aanschaffen om te raspen/pasta te maken/worst te maken/ sinaasappels te persen etc.

Dat is echter behoorlijk prijzig en ik zocht een multifunctioneel apparaat die mijn staafmixer/blender en sinaasappelpers zou vervangen en daarvoor heb ik de Philips.

Ik gebruik hem meerdere keren per week, vrijwel dagelijks. Ik maak echt heel veel zelf, en dan is dit echt een ideaal apparaat. Groentes snijden etc. doe ik altijd met de hand want dat gaat veel sneller, maar daarvoor heb ik het apparaat ook niet gekocht. Meer voor pesto's, salsa's, noten malen, salade, smoothies, sinaasappels persen, soepen en sausen fijnmalen, vullingen maken voor verschillende doeleinden, mosterd, hazelnootpate, taartgelei's etc. Ik kan niet meer zonder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven