fruit drogen

28-02-2016 19:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag zelf mijn fruit gaan drogen en ben daarom opzoek naar een droogoven/dehydrator. Iemand ervaring hiermee? Waar moet ik op letten bij aanschaf?

Alvast bedankt!
ik doe dat in gewoon in de oven... is dat geen optie?
Ik heb mij er uitgebreid op georiënteerd maar kosten/batentechnisch toch gewoon de oven gekozen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik gebruik een bomann droogautomaat voor hondensnacks, rond de 30 euro, werkt ook goed voor fruit.
Ik heb er 1 van 30 euro en die werkt goed voor fruit, maar ook voor salades enzo.
Hoeveel fruit gaat er per keer maximaal in Hoppala? En hoe lang duurt het?

Ik heb ook interesse. In de oven gaat het hier altijd mis. Buitenkant verbrand en de binnenkant is nog nattig
Ongeveer een appel per laag, en ik heb 4 lagen. Het duurt de hele nacht.

Ik maak ook baba ganoush, humus en bijv linzen salade vor onze trekking vakanties.
Ik lees even mee, ik ben ook van plan om zelf fruit te gaan drogen.
quote:hoppala schreef op 29 februari 2016 @ 16:48:

Ongeveer een appel per laag, en ik heb 4 lagen. Het duurt de hele nacht.

Ik maak ook baba ganoush, humus en bijv linzen salade voor onze trekking vakanties.Hoe maak jij jouw humus? Ik heb het pas één keer zelf gemaakt, maar toen hoefde ik niks te drogen.
Ik maak gewoon humus en droog het dan, zodat het heel licht wordt en het in de rugzak mee kan op vakantie.

Gewone humus hoef je natuurlijk niet te drogen nee.

Stond duidelijk dat het voor trekking vakanties is, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg.
Badankt!

Vanmiddag heb ik een redelijk goedkope besteld, die zal deze week wel binnenkomen.

Ik zal proberen nog te posten hoe het gaat daarmee (als ik het niet vergeet )
De eerste keer gebruikt inmiddels. Ik had er appel, peer en banaan ingedaan. De banaan zag er niet lekker meer uit (bruin) en was wel heeeel erg zoet. De peer was goed en de appel had ik niet van tevoren geschild, dat moet de volgende keer wel. Hij heeft de hele dag staan draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven